Onko mahdollista vaihtaa taustaa, joka on konetta käynnistäessä kirjautumisikkunan takana "taustakuvana"? Ei tämä avaruusteema iske sitten yhtään
Tietysti myös jos joku sattuisi tietämään, missä ks. kuva sijaitsee, niin sen korvaaminen samannimisellä tiedostolla auttaisi varmaan. Taustakuva se ei ollut.
Kiitoksia paljon. Aika kumma kun ne tuommoista avaruusteemaa väkisin tunkee - ois helppo luulla, että mäkin käyttäjistä suurin osa ei oo mitään scifi-sankareita.
TheKraken kirjoitti:Kyseessähän ei ole avaruusteema. Ihan vaan revontulia
Tiedettiin, mutta eikös nekin avaruutta vähän niinkun ole, vai onko jotain mennyt pahasti ohi fysiikan kursseilla?
Vai eikös revontulet synny siitä, kun hiukkasia törmää ilmakehään ja ne palavat sitten. Avaruus taasen on imo luonnollista määritellä alkavaksi siitä, mihin ilmakehä päättyy.
Joo, saivarteluks menee, en joka tapauksessa tykännyt siitä, oli revontulet avaruutta tai ei
septic kirjoitti:Vai eikös revontulet synny siitä, kun hiukkasia törmää ilmakehään ja ne palavat sitten.
Nyt on pakko nussia pilkkua, mutta itse asiassa aurinkotuulen hiukkaset eivät ilmakehään tullessa pala, vaan korkeaenergiaiset hiukkaset, yleensä elektronit, virittävät ilman valenssielektronit, jotka palatessaan viritystilastaan alemmalle energiatilalle säteilevät fotoneja, mikä havaitaan revontulina...
kermit kirjoitti:Jos haluamasi kuva olisi kansiossa /Library/Desktop Pictures nimellä login.jpg, niin saat sen käyttöön Terminalissa suoritetulla komennolla:
Mullei onnistu Tikrussa kummallakaan tapaa..
Tinkertoolilla ei tällain "login" kohtaa ole, ja taas Järjestelmä/Kirjasto/CoreService/ polun päässä ei ole kuvia..
Mä oon vissiin vaan liian keltanokka vielä, toki mua ei myöskään häiritse tuo kirjautumis-ikkunan taustakuva mitenkään..
Ole varovainen kun puhut. Sanoilla luot maailman ympärillesi.
MacBook Air M2 13" iPhone 5 32gt Macbook Pro 15" iMac G5 24" iPad Mini Retina 64gb iPhone SS 64gt iPhone X 64gt iBook G4 12" iPod nano
JiiWee kirjoitti:Homma onnistuu yksinkertaisesti vaihtamalla kuvan Järjestelmä/Kirjasto/CoreService/DefaultDesktop.jpg. Vaatii tietysti admin-oikeuksia.
Kiitti, tää tuntus toimivan Testailen paremmalla ajalla lisää.
"Don't submit to stupid rules. Be yourself and not a fool. Don't accept average habits. Open your heart and push the limits." - M.Cretu
Pitääköös sen kuvan täyttää tiettyja normeja. Vaihdoin ton järjestelmän kirjaston kautta sen kuvan, mutta ei se sinne taustaksi siirtynyt, näkyi vain sinistä. Tilalle yrittämäni kuva oli kylläkin pystysuunnassa, liekö syynä. Sain vaihdettua sen alkuperäisen kylläkin takaisin.
On mahdotonta olla masentunut, jos sinulla on ilmapallo! -Nalle Puh-
zs6234i kirjoitti:Kertokaa tyhmälle PC-käyttäjälle, mikä on tuo Terminaali??
Käsite ei mulle sano suoraan mitään, enkä mitään sopivaa koneeltakaan löytänyt..
Terminaali, eli pääte. Löytyy Ohjelmat -> Lisäohjelmat.
Olen karvainen ja maskuliininen mies
"I have a rule: if you're an idiot then don't speak"
Itse kokeilin vaan pikaisesti parilla kirjastosta löytyvällä työpöytäkuvalla (2560x1600) ja ainakin ne toimivat heittämällä 20 tuuman iMacissa. Ja tottakai nimesit sen uudenkin kirjautumisikkunan kuvan DefaultDesktop.jpg?
JiiWee kirjoitti:Itse kokeilin vaan pikaisesti parilla kirjastosta löytyvällä työpöytäkuvalla (2560x1600) ja ainakin ne toimivat heittämällä 20 tuuman iMacissa. Ja tottakai nimesit sen uudenkin kirjautumisikkunan kuvan DefaultDesktop.jpg?
Nimesin tietty!!! Kokeilen uudelleen, tosin siis oma kokeiluni koski MB:ia. Kuva oli itse ottamani, kokoa en tarkistanut.
On mahdotonta olla masentunut, jos sinulla on ilmapallo! -Nalle Puh-