haamuklooneja tekstitiedostoissa
Mac OS X, Boot Camp ja virtualisointi
7 viestiä
• Sivu 1/1
-
haamuklooneja tekstitiedostoissa
Viesti Kirjoittaja Nemo »
Mistähän johtuu että nykyään esim. .txt tiedostojen kanssa puuhatessa näen silloin tällöin "haamuklooneja" fileistä. Nämä erottaa siitä että perässä on tuollainen " ~ " eli ns. vipellin. Käytännössä vaikuttaa että kummalla tahansa aukeaa haluttu tiedosto. Hommat muuttuvat kuitenkin sekavaan suuntaan kun ei tiedä mitä fileä tarkkaan ottaen työstää.
-
Re: haamuklooneja tekstitiedostoissa
Viesti Kirjoittaja nobu178 »
Kun käytät käyttiksen mukana tulevaa TeXturia (tai eräitä muita editoreita), se oletuksena tekee tiedostosta automaattisen varmuuskopion, jonka nimessä on ~. Se ei ole alias, joten siihen tekemäsi muutokset eivät heijastu aaltoviivattomaan varsinaiseen tiedostoon. Jos teet muutoksia varmuuskopioon eli aaltoviivalliseen tiedostoon, TeXturi luo siitä varmuuskopion, jonka nimessä on ~~. Pääset varmuuskopioista eroon laittamalla TeXturin asetuksissa ruksin päälle "Poista automaattinen varmuuskopio".
-
Kiitti,
Onkos vielä tietoa millä tuon TextEditin saisi muutoinkin palautettua alkuperäiseen formukseen. En esim saa html -dokkarin tekstiä millään näkyviin vaan ohjelma itsepintaisesti haluaa näyttää mulle graffaa. Kokeilin kaikki preffaasetukset. Ei tuo ole aikaisemmin noin toiminut![Neutraali [:|]](./images/smilies/icon_neutral.gif)
Onkos vielä tietoa millä tuon TextEditin saisi muutoinkin palautettua alkuperäiseen formukseen. En esim saa html -dokkarin tekstiä millään näkyviin vaan ohjelma itsepintaisesti haluaa näyttää mulle graffaa. Kokeilin kaikki preffaasetukset. Ei tuo ole aikaisemmin noin toiminut
![Neutraali [:|]](./images/smilies/icon_neutral.gif)
-
Ainakin Tiikerin ja Leopardin TeXturin asetuksissa on alhaalla nappi, jossa lukee "Palauta kaikki oletusarvot". Eiköhän homma hoidu sitä painamalla.
-
Ei muuten palautunut. Aikaisemmin olen voinut editoida html:ää ja php:ta suoraan texturilla. Nyt ei homma enää toimi eikä resetointi auttanut asiaa. Joutuukos tässä nyt softaostoksille moisen takia? Olen pitänyt tosta texteditistä kun se avautuu salamannopeasti ja sillä on voinut lukea lähes kaikkea. Jokin on muuttunut...
-
Auttaisiko, jos heität asetustiedoston (Käyttäjät/Oma käyttäjätilisi/Kirjasto/Preferences/com.apple.TextEdit.plist) roskikseen?
-
Viesti Kirjoittaja kermit »
Tuon kun ruksaat niin pitäisi toimia.Nemo kirjoitti:Ei muuten palautunut. Aikaisemmin olen voinut editoida html:ää ja php:ta suoraan texturilla. Nyt ei homma enää toimi eikä resetointi auttanut asiaa. Joutuukos tässä nyt softaostoksille moisen takia? Olen pitänyt tosta texteditistä kun se avautuu salamannopeasti ja sillä on voinut lukea lähes kaikkea. Jokin on muuttunut...

7 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “Käyttöjärjestelmät”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka