Windows XP:seen OsX:n toiminnallisuuksia?
-
Windows XP:seen OsX:n toiminnallisuuksia?
Viesti Kirjoittaja Skarsnak »
Kun pakon edessä tätä joutuu työkoneena käyttämään, niin olisi kiva edes tehdä käytöstä hieman jouhevampaa.
-
Re: Windows XP:seen OsX:n toiminnallisuuksia?
Viesti Kirjoittaja Jonttufantti »
Virtual Win on kevyt ja toimiva virtuaalityöpöytä ja se ymmärtää myös kahta näyttöä. Perusohjelma on pelkistetty, mutta toimiva. Säätömahdollisuuksia on riittävästi ja lisäosilla saat lisää toimintoja.
Mulla ei muita.
- Steve Jobs
-
Viesti Kirjoittaja Aaaron »
-
Viesti Kirjoittaja Hount »
Hmm.. itse olen käyttänyt Windows XP:ssä tuota Microsoftin omaa Virtuaalityöpöytää ... "aina" Eikä mitään ongelmia ole ollut. Nyt kun kolme vuotta sitten vaihdoin mäkkiin jäin leopardin tuloon saakka kaipaamaan toimivaa virtuaalityöpöytää, kun ei Tigerin päälle tehdyt purkat toimineet vielä ihan yhtä fiksusti kuin Microsoftin oma purkka XP:n päälle, nyt kun on Leopardin spaces niin nyt saa olla kyllä tyytyväinen, ei purkkaa ja toimii, paljon paremmin kuin aikaisemmin kokeilemani eri linux distrojen tai xp:n päälle purkatun virtuaalityöpöytien kanssa.Jonttufantti kirjoitti:Exposésta ei kannata haaveilla, vaan ladat esim. Microsoftin sivuilta Power toy nimeltä Alt Tab Replacement ja opetella/jatkaa alt (+shift)+tab:in käyttöä. Samoin Image Rezise on loistava, jos sellaista tarvii. Älä kuitenkaan koske sieltä löytyvään Virtual Desktop:iin. Tulee paha mieli.
Virtual Win on kevyt ja toimiva virtuaalityöpöytä ja se ymmärtää myös kahta näyttöä. Perusohjelma on pelkistetty, mutta toimiva. Säätömahdollisuuksia on riittävästi ja lisäosilla saat lisää toimintoja.
Mulla ei muita.
Windowsissa pitää opetella vähän erilaiseen ajattelutapaan, minun tänne päin vaihtaneena piti opetella (en ole vieläkään oppinut) tämä mäkin tapa ikkunoida juttuja.
Windowsissa on helppoa ajatella että pitää kaikki ohjelmat koko ruudun kokoisina ja alt-tabbailee tai vaihtelee alapalkista sitten tarvitsemansa ohjelmien välillä. Kätevää, kun alapalkissa eri explorerin ikkunatkin ovat nimetty ja ne pystyy tunnistamaan. Toista se on Exposélla jos on liian monta ikkunaa samalla työpöydällä, niin ei siitä tihrustamisesta näe mikä on mikäkin, kun kaikki on nimetty samalla tavoin... Mail, Mail, Mail, Finder, Finder, Finder... eeh, kokeiluksi meni. (nyt olen siirtynyt käyttämään 2. painiketta dockin kuvakkeihin ikkunoiden vaihtoon, siellä kerrotaan sitten mitä mikäkin ikkuna pitää sisällään.
Windowsissa myös kun toimii Cut ja Paste, niin voi pitää kaikkia ikkunoita koko ruudun kokoisena ja hyödyntää koko näytön kuva-ala eikä tarvitse raahailla roinaa ympäriinsä ja toivoa ettei vahingossakaan päästä irti hiirestä, tai koittaa saada Exposéa vaihtamaan aktiiviseksi juuri haluamasi ikkunan. Noh, tästä valittaminen toiseen treadiin, tyytyväinen mäkkikäyttäjä olen.
- Hount
-
Viesti Kirjoittaja makkone- »
-
Viesti Kirjoittaja Jonttufantti »
Tuo MS:n oma virtuaalityöpöytäsofta varmaan toimii ihan moitteetta, mutta sen ominaisuudet eivät ole kummoiset, varsinkin jos on tottunut linuxin työpöytiin, jotka saa toimimaan juuri kuten haluaa. Ei sopinut minulle vaikeakäyttöisyytensä vuoksi. Itse löysin avun tuosta Virtua Win softasta.Hount kirjoitti:Hmm.. itse olen käyttänyt Windows XP:ssä tuota Microsoftin omaa Virtuaalityöpöytää ... "aina" Eikä mitään ongelmia ole ollut. Nyt kun kolme vuotta sitten vaihdoin mäkkiin jäin leopardin tuloon saakka kaipaamaan toimivaa virtuaalityöpöytää, kun ei Tigerin päälle tehdyt purkat toimineet vielä ihan yhtä fiksusti kuin Microsoftin oma purkka XP:n päälle, nyt kun on Leopardin spaces niin nyt saa olla kyllä tyytyväinen, ei purkkaa ja toimii, paljon paremmin kuin aikaisemmin kokeilemani eri linux distrojen tai xp:n päälle purkatun virtuaalityöpöytien kanssa.Jonttufantti kirjoitti:Exposésta ei kannata haaveilla, vaan ladat esim. Microsoftin sivuilta Power toy nimeltä Alt Tab Replacement ja opetella/jatkaa alt (+shift)+tab:in käyttöä. Samoin Image Rezise on loistava, jos sellaista tarvii. Älä kuitenkaan koske sieltä löytyvään Virtual Desktop:iin. Tulee paha mieli.
Mulla ei muita.
Windowsissa pitää opetella vähän erilaiseen ajattelutapaan, minun tänne päin vaihtaneena piti opetella (en ole vieläkään oppinut) tämä mäkin tapa ikkunoida juttuja.
Windowsissa on helppoa ajatella että pitää kaikki ohjelmat koko ruudun kokoisina ja alt-tabbailee tai vaihtelee alapalkista sitten tarvitsemansa ohjelmien välillä. Kätevää, kun alapalkissa eri explorerin ikkunatkin ovat nimetty ja ne pystyy tunnistamaan. Toista se on Exposélla jos on liian monta ikkunaa samalla työpöydällä, niin ei siitä tihrustamisesta näe mikä on mikäkin, kun kaikki on nimetty samalla tavoin... Mail, Mail, Mail, Finder, Finder, Finder... eeh, kokeiluksi meni. (nyt olen siirtynyt käyttämään 2. painiketta dockin kuvakkeihin ikkunoiden vaihtoon, siellä kerrotaan sitten mitä mikäkin ikkuna pitää sisällään.
Windowsissa myös kun toimii Cut ja Paste, niin voi pitää kaikkia ikkunoita koko ruudun kokoisena ja hyödyntää koko näytön kuva-ala eikä tarvitse raahailla roinaa ympäriinsä ja toivoa ettei vahingossakaan päästä irti hiirestä, tai koittaa saada Exposéa vaihtamaan aktiiviseksi juuri haluamasi ikkunan. Noh, tästä valittaminen toiseen treadiin, tyytyväinen mäkkikäyttäjä olen.
- Hount
- Steve Jobs
-
Viesti Kirjoittaja Skarsnak »
Itse en ole ikinä tottunut kokoruudun ikkunointiin. Hukkatilaa tuntuu jäävän rutosti, ja asiat ovat toistensa takana piilossa. Ja sitten vielä osan ohjelmista oma "minimointi-käytäntö" pääikkunan alareunaan sekoittaa entisestään.
Lähes samoilla nimillä olevien ikkunoiden pinoutuessa task-bariin tulee usein kyllä äitiä, tai ainakin exposéta, ikävä. Tottumiskysymyksiähän nämäkin ovat pitkälti.
-
Viesti Kirjoittaja Toivonen »
Hieman tökeröltä vaikuttava iEX (freeware)Skarsnak kirjoitti:Kun tämä Windows on minulle niin kovin uusi juttu, niin osaatteko winkata lisäohjelmia, joilla saisi XP:seen X:stä tuttuja ominaisuuksia. Löytyykö toimivaa Exposé korviketta?
Desktop Switcher (freeware)Skarsnak kirjoitti:Entäs virtuaalityöpöytiä, jotka saisi mielellään vaihtumaan hiiren rullan tilttauksella?
ObjectDock (freeware, plus-versio maksullinen)Skarsnak kirjoitti:Kaikenlaista muutakin mukavaa saa ehdotella. Ohjelmien tulisi kuitenkin olla mahdollisimman vakaita, kevyitä ja toimivia, muuten tulee noottia atk-osastolta. Tuottavuus laskee kun härpäkkeet kaatuu. Admin-oikeudet minulla koneeseeni on.
Kun pakon edessä tätä joutuu työkoneena käyttämään, niin olisi kiva edes tehdä käytöstä hieman jouhevampaa.
Alkua helpottamaan keyboard shortcuts -lista
Konfabulator (Konfabulator is a JavaScript runtime engine for Windows and Mac OS X that lets you run little files called Widgets)
-
Viesti Kirjoittaja makkone- »
mjaha, näemmä toimii sittenkin vain visvalla, mutta kuitenkin: switchermakkone- kirjoitti:Itselläni on omassa puuseessä ihan toimiva exposen korvike, en vaan muista softan nimeä näin ulkoa. Tutkin illalla jahka pääsen kotiin.
-
Viesti Kirjoittaja TriLogic »
-
Viesti Kirjoittaja keljuk »
http://winexpose.en.softonic.com/ Winexposé
http://rocketdock.com/ Dockit ja dockin stackit.
http://www.flyakiteosx.com/screenshots/ Muut silmänkarkit - turhahko sanoisin.
Noi kilkkeet paransi windowsin käytettävyyttä, mutta tekivät koneesta samalla aika muistisyöpön - liki 500 megaa buuttauksen jälkeen.
Edit: Niin tosiaan jopa ikkunat pikkukuvineen pienentyvät tuonne dockiin.
-
Viesti Kirjoittaja jerppi_ »
Ainakin aikaisemmassa versiossa ja mielestäni tuossa myös tulee mukana softa jolla voi luoda neljä erillistä työ pyötää joiden välillä voi selata(verrattavissa leopardin Spaces puoleen, taitaa jopa olla saman niminen ja käytettävyyskin ihan mukava) .
-
-
Vaikka se parantaa käytettävyyttä?Aaaron kirjoitti:Yleensä ei kannata yrittää tehdä käyttiksestä jotain mitä se ei ole.
-
Ei paranna. Oman kokemuksen perusteella käyttöjärjestelmän ulkoasun ja toimintojen muuttaminen radikaalisti vain sotkee monia asioita, kun ohjelmia suunnitellessa kuitenkin voidaan hyvällä syyllä olettaa käyttiksestä löytyvän tietynnäköisiä elementtejä.keljuk kirjoitti:Vaikka se parantaa käytettävyyttä?Aaaron kirjoitti:Yleensä ei kannata yrittää tehdä käyttiksestä jotain mitä se ei ole.
Lopputuloksena on aina jonkinlainen sillisalaatti, jossa mikään ei istu hyvin.
-
Rocketdock ja winexposé ainakin imo parantavat käytettävyyttä tuomatta haittapuolia.Aaaron kirjoitti:Ei paranna. Oman kokemuksen perusteella käyttöjärjestelmän ulkoasun ja toimintojen muuttaminen radikaalisti vain sotkee monia asioita, kun ohjelmia suunnitellessa kuitenkin voidaan hyvällä syyllä olettaa käyttiksestä löytyvän tietynnäköisiä elementtejä.keljuk kirjoitti:Vaikka se parantaa käytettävyyttä?Aaaron kirjoitti:Yleensä ei kannata yrittää tehdä käyttiksestä jotain mitä se ei ole.
Lopputuloksena on aina jonkinlainen sillisalaatti, jossa mikään ei istu hyvin.
Vielä kun sais windowsin yes/no-rumban (tuplamäärä klikkejä macciin verrattuna) hävittetyä niin alkais olla käytettävyys kohillaan. Vakaudelle ei voi hirveitä tehdä. Tietty auttaa jos siitä akkuna xp:stä pitää huolta kuin puolivuotiaasta infantiilista.
(Muuten onko xp:hen olemassa jotain automaattoria vastaavaa softaa?)
Palaa sivulle “Käyttöjärjestelmät”
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka