Kun yritän avata youtube-videota, sille kohtaa tulee herja, että joko mulla ei ole uusin flash-versio tai että Java ei ole päällä.
Uusin Flash on 10, mutta se toimii vain jos alla OS 10.4/10.5. Latasin ja asensin Flash 9-version, mutta se ei tunnu auttavan. Java on käsitykseni mukaan päällä. Onko ideoita?
OS 10.1.5/Mozilla1.7.13 ei soita Youtubea?
Mac OS X, Boot Camp ja virtualisointi
3 viestiä
• Sivu 1/1
-
OS 10.1.5/Mozilla1.7.13 ei soita Youtubea?
Viesti Kirjoittaja Arkisto »
iMac 27' retina 5K i7Quad/4,2Ghz/40Gt/2Tb - MacBook Pro 13 M1 8-core/16Gt/250SSD - iPhone15 Pro/128Gt
-
Re: OS 10.1.5/Mozilla1.7.13 ei soita Youtubea?
Viesti Kirjoittaja TheKraken »
Taasko nää näiden kanssa tappelet? 
Youtube käyttää uusinta Flash-versiota, eli tässä ei paljoa ajatukset riitä, vaan sinun pitää kyllä se käyttis päivittää tai vaihtoehtoisesti koodata itse reverse engineeraamalla 10.1.5 yhteensopiva Flash 10 plugin

Youtube käyttää uusinta Flash-versiota, eli tässä ei paljoa ajatukset riitä, vaan sinun pitää kyllä se käyttis päivittää tai vaihtoehtoisesti koodata itse reverse engineeraamalla 10.1.5 yhteensopiva Flash 10 plugin

-
Re: OS 10.1.5/Mozilla1.7.13 ei soita Youtubea?
Viesti Kirjoittaja Arkisto »
Pitäähän sitä elämässä olla vähän haastetta..TheKraken kirjoitti:Taasko nää näiden kanssa tappelet?
Verkosta jo löysin tiedon että ongelma ilmeni jo viime vuonna, ja koskettaa parin muun ohella nimenomaan Mozilla 1.7.13-selainta. Siihen on jo ollut parikin kiertoreittiä, mutta pikaisen testin mukaan nekään eivät enää toimi - täytynee etsiä edelleen, ehkä sen joku viisas jossain vaiheessa naputtelee ladattavaksi. Ongelma ei kosketa kaikkia "antiikkiselaimia" - esimerkiksi Seamonkeyllä Youtuben kai pitäisi toimia, mutta se taas ei toimi 10.1-alustalla.TheKraken kirjoitti:Youtube käyttää uusinta Flash-versiota, eli tässä ei paljoa ajatukset riitä, vaan sinun pitää kyllä se käyttis päivittää tai vaihtoehtoisesti koodata itse reverse engineeraamalla 10.1.5 yhteensopiva Flash 10 plugin
WMP9:n asennus takkuili myös - hieman yllättävällä tavalla; WMP9 toimii OS 10.1.5-pohjalla, mutta sen kun lataa, sen pakkauksen avaamiseen tarvittaisiin ilmeisesti uudempi Stuffit kun mitä kyseisessä käyttiksessä 10.1.5 suostuu toimimaan. Puolivahingossa se kuitenkin aukesi kun pakkasin sen vanhalla Stuffitilla uudelleen ja sitten avasin uudelleen - en ymmärrä miten se saattoi auttaa mutta niin vain kävi..
Näissä vanhemmissa laitteissa ja niihin liittyvissä ongelmissa on tiettyä nostalgiaa, ehkä näitä siksi tulee rassattua..
Muuten vanha beige pelaa yllättävän hienosti ja sujuvasti, ja siihen voisi varmaankin ujuttaa jollain konstilla Tiikerinkin, mutta olen tästäkin koneesta luopumassa, eikä minulla ole ylimääräisiä Tiikereitä..
iMac 27' retina 5K i7Quad/4,2Ghz/40Gt/2Tb - MacBook Pro 13 M1 8-core/16Gt/250SSD - iPhone15 Pro/128Gt
3 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “Käyttöjärjestelmät”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka