terve,
pystyisikö joku autamaan asiassa:
minun täytyisi tehdä system backup mirror imagen yhteiskoneelta omasta käyttäjätunnuksestani omalle uudelle koneelle.
jos otan system back upin niin seivaatuuko siinä samalla sitten muiden käyttäjien tietoja koneelleni turhaan vai seivaako timemachine pelkästään oman käyttäjätunnukseni tiedot.
vanhalla koneelle on monia yhteiskäyttäjiä, enkä halua heidän tietoja koneelleni. samoin vanhan tietokeneen admin. salasant sun muut olis kiva saada itse haltuun. haluaisin siis vain oman käyttäjäprofiilin backupit ilman extroja ja kiemuroita.
tietääkö joku miten se tehdään? kiitos avusta.
Time Machine -backup-kysymys, advanced.
Mac OS X, Boot Camp ja virtualisointi
9 viestiä
• Sivu 1/1
-
Time Machine -backup-kysymys, advanced.
Viesti Kirjoittaja pelikone »
-
Re: Timemachine backup kysmys, advanced.
Viesti Kirjoittaja tianyl »
Jos haluat pelkästään oman käyttäjätilisi talteen, niin eikö helpointa olisi kopioida kotikansio uudelle koneelle tai minne ikinä haluaakaan sen pistää?pelikone kirjoitti: vanhalla koneelle on monia yhteiskäyttäjiä, enkä halua heidän tietoja koneelleni. samoin vanhan tietokeneen admin. salasant sun muut olis kiva saada itse haltuun. haluaisin siis vain oman käyttäjäprofiilin backupit ilman extroja ja kiemuroita.
tietääkö joku miten se tehdään? kiitos avusta.
-
ikäväkyllä kotikansion kopiointi ei taida riitä tässä tapauksessa.
haluaisin myös kaikki applikaatiot, eli koko systeemin niin ettei minun tarvitse instata kaikkia plugarstaan. eli haluaisin system mirror image back upin mutta ilman muiden käyttäjätunnuksien extroja tai vanhoja admin salasanoja. jos kopioisin pelkän kotikansion niin en saisi koko systeemiä ohjelmineen.
tietääkö kukaan mitern toi homma tehdään?
haluaisin myös kaikki applikaatiot, eli koko systeemin niin ettei minun tarvitse instata kaikkia plugarstaan. eli haluaisin system mirror image back upin mutta ilman muiden käyttäjätunnuksien extroja tai vanhoja admin salasanoja. jos kopioisin pelkän kotikansion niin en saisi koko systeemiä ohjelmineen.
-
Viesti Kirjoittaja jjari »
Olenkohan mä ymmärtänyt asian ihan oikein, ei pitäisi olla kova homma ottaa kokonaista bäkuppia ja poistaa sitten muiden käyttäjien tilit uudelta koneelta?
MBP Unibody 2,4 C2D 15" 8GB 500GB - 10.7.3
iPhone 4 16GB - 5.1
Airport Express N
Shuffle 2GB
iPhone 4 16GB - 5.1
Airport Express N
Shuffle 2GB
-
Viesti Kirjoittaja luu5 »
Näin itsekin tekisin. Tosin tauhkaa voi olla aika lailla vaan eihän se ota kuin aikaa.jjari kirjoitti:Olenkohan mä ymmärtänyt asian ihan oikein, ei pitäisi olla kova homma ottaa kokonaista bäkuppia ja poistaa sitten muiden käyttäjien tilit uudelta koneelta?
OP laittaa hieman skitsosti
ja sittenvanhalla koneelle on monia yhteiskäyttäjiä, enkä halua heidän tietoja koneelleni. samoin vanhan tietokeneen admin. salasant sun muut olis kiva saada itse haltuun.
Mitähän oikeasti halutaan? Ei niitä salasanoja pelkällä varmuuskopioinnilla saa "haltuun".eli haluaisin system mirror image back upin mutta ilman muiden käyttäjätunnuksien extroja tai vanhoja admin salasanoja
-
Re: Time Machine -backup-kysymys, advanced.
Jos ottaisin kokonais Backupin voinko sitten poistaa muut käyttäjätilit joita en tarvitse ilman admin salasanaa?
-
Viesti Kirjoittaja peku »
Käyttäjätilien poistaminen vaatii admin-käyttöoikeudet.
MacBook Air 13,3"M2 iMac 27" Mac mini MacBook Air 13" iPad Air 2 iPad 2018 2x iPad 2022 MacBook Pro 17" 2x HomePod mini 2x Homepod2 Airport Express Thunderbolt Display 27” 2x iPhone SE iPod nano
-
Viesti Kirjoittaja tianyl »
Tartun vielä tähän kopiointi vaihtoehtoon. Eikö sitten kannattaisi kopioida myös Applications-kansio? Asentamasi ohjelmat ovat kuitenkin siellä. Jos vielä haluat niin kopioit Library-kansionkin talteen niin saat varmasti kaiken mukaasi. Vanhaa Library kansiota en sitten suosittele suoraan kopioimaan uuden järjestelmän päälle, vaan manuaalisesti lisäämään puuttuvat ja tarvittavat osat kansion sisään.pelikone kirjoitti:ikäväkyllä kotikansion kopiointi ei taida riitä tässä tapauksessa.
-
Viesti Kirjoittaja tuomas92 »
Olettaen että molemmat koneet on käytettävissä yhtaikaa, itse varmaankin tekisin niin että FireWire-kaapeli koneiden välille ja oman koneen Migration Assistantissa valitsisin mitä yhteiseltä koneelta tuodaan. Sehän näyttää listassa käyttäjätunnukset ja ohjelmakansion ja siitä voi ruksailla sitten ne tuotavat kohteet.
A1398 ● www.tuomashamalainen.com
9 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “Käyttöjärjestelmät”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka