Käyttäjien siirtäminen räjähtäneestä Tiikeristä Leopardiin
Mac OS X, Boot Camp ja virtualisointi
10 viestiä
• Sivu 1/1
-
Käyttäjien siirtäminen räjähtäneestä Tiikeristä Leopardiin
Viesti Kirjoittaja AnteroK »
Vanhempien eMac USB 2.0 onnistui hajottamaan käyttiksensä ja minä viimeistelin tuhon yrityksellä päivittää tiikeri leopardiin. Lopputuloksena oli leopard, joka kaatui käynnistyksessä ja jolta ei nyt saa siirtymisapurilla siirrettyä käyttäjiä uudelleen asennettuun leopardiin. Kaikki tieto on siis tallessa Previous systems -kansiossa, mutta en keksi millä saan käyttäjät siirrettyä uuteen käyttikseen. Olisiko mitään vinkkejä miten kiertää siirtymisapuri ja pystyykö käyttäjät siirtämään uuteen järjestelmään jotenkin manuaalisesti?
-
Re: Käyttäjien siirtäminen räjähtäneestä Tiikeristä Leopardiin
Viesti Kirjoittaja MacFinn »
Nyt en ymmärrä. Ei käyttiksen asennuksen jälkeen mitään käyttäjiä siirretä. Previous Systems kansiossa ei taida olla käyttäjiä, vain käyttis.
iMac 24" 4,5K, pari Mac miniä, iPhone 13, iPad 2021, Watch SE 2022 ja kaikenlaista muuta. FiMUG ry jäsen
-
Viesti Kirjoittaja TheKraken »
Siirtymisapurilla siirretään käyttäjät toisesta koneesta (tai buuttaavalta varmuuskopiolta). Ei miltään muulta.
-
Osa ongelmasta jäi siis hieman karsitun kuvauksen jalkoihin. Käyttöjärjestelmä meni siis aivan solmuun ja kun asensin sen uudestaan "asenna ja arkistoi" kohdasta, ei asentaja suostunut tarjoamaan vaihtoehtoa vanhojen käyttäjien siirtämiseksi uuteen järjestelmään. Nyt kun siirtymisapurikaan ei tarjoa apua tähän ongelmaan edellä mainituista syistä, niin mikä avuksi? Kysymyshän oli nimenomaan vanhojen käyttäjien siirtämisestä uuteen, kun se ei asennuksen yhteydessä onnistunut. Mahtaisikohan toimia jos siirrän vanhan arkistoidun käyttiksen toiselle kovalevylle, jonka sitten liittäisi koneeseen. Mahtaisikohan siirtymisapuri silloin saada siirrettyä käyttäjät, tai kuten alkuperäisessä kysymyksessä kysyin voiko siirtoa tehdä jotenkin manuaalisesti kikkailemaal?
Ja käyttäjät ja käyttäjien tiedostot todellakin ovat Previous Systems -kansiossa tallessa...
Ja käyttäjät ja käyttäjien tiedostot todellakin ovat Previous Systems -kansiossa tallessa...
-
Viesti Kirjoittaja hot »
En ymmärrä mikäkään. Kun olet asentanut leopardin uudelleen, niin oletko samalla luonut myös uuden käyttäjän? Vai oletko tehnyt "arkistoi ja asenna", tällöinhän ei uutta käyttäjää luoda.
-
Olen asentanut käyttiksen uudelleen valiten tuon "arkistoi ja asenna", koska aluksi yritin päivittää tiikeriä leopardiin ja tähän käyttis sitten lopulta tuhoutui kokonaan. Kun käyttis asennetaan "arkistoi ja asenna" kohdassa, niin vanhojen käyttäjien palauttaminen pitää erikseen valita. Nyt kun asentaja ei tainnut vanhaa käyttistä edes enää tunnistaa käyttöjärjestelmäksi, vanhojen käyttäjien palautusta ei saanut valittua.hot kirjoitti:En ymmärrä mikäkään. Kun olet asentanut leopardin uudelleen, niin oletko samalla luonut myös uuden käyttäjän? Vai oletko tehnyt "arkistoi ja asenna", tällöinhän ei uutta käyttäjää luoda.
Tässä tunnutaan takertuvan epäolennaisiin asioihin. Tilanne on nyt se, että koneella on puhdas leopardi uudella (luonnollisesti kun käyttäjiä ei siirretty!) pääkäyttäjällä, mutta ei muita käyttäjiä. Vanha järjestelmä on käyttäjineen "previous systems" -kansiossa, jotka pitäisi jotenkin saada siirrettyä uuteen...
-
Noniin. Nythän se alkaa selviämään.AnteroK kirjoitti:Vanha järjestelmä on käyttäjineen "previous systems" -kansiossa, jotka pitäisi jotenkin saada siirrettyä uuteen...
Olet siis ihan varma, että ne käyttäjät tuolla ovat? Olet itse omin simmuin tarkistanut jne?
Tässä tapauksessa varmaan fiksuinta on luoda on uudet käyttäjät samoilla nimillä ja sen jälkeen siirrellä manuaalisesti sieltä mitä tarvitset (Kirjastot, dokumentit jne). Tässä tosin voi ja tulee menemään luku ja kirjoitusoikeudet varmaankin vähän päin honkia jossain vaiheessa, mutta sen kanssa nyt pitää elää kun on itse hommat sössinyt.
Siirtymisapurilla ei ole mitään tekemistä tuon operaation kanssa ja muutenkin toimit nyt tuossa aika sokkona. Huonolla tuurilla olisit menettänyt kaikki tiedot. Varmuuskopiot tulee aina olla.
-
Viesti Kirjoittaja MacFinn »
Tässä ohje:
http://support.apple.com/kb/HT2196
iMac 24" 4,5K, pari Mac miniä, iPhone 13, iPad 2021, Watch SE 2022 ja kaikenlaista muuta. FiMUG ry jäsen
-
Olen aivan varma ja olen todellakin tarkistanut asian. Mainitsin asian kyllä jo ensimmäisessä viestissä.TheKraken kirjoitti:Noniin. Nythän se alkaa selviämään.AnteroK kirjoitti:Vanha järjestelmä on käyttäjineen "previous systems" -kansiossa, jotka pitäisi jotenkin saada siirrettyä uuteen...
Olet siis ihan varma, että ne käyttäjät tuolla ovat? Olet itse omin simmuin tarkistanut jne?
Siirtymisapurilla on asian kanssa tekemistä, koska sillä on mahdollista siirtää käyttäjät toiselta asemalta uuteen järjestelmään ja jonka onnistumista yritinkin tuossa kysellä... Kovalevyn tiedot on kyllä varmuuskopioituna, X poislukien ja kopio sijaitsee jopa toisella paikkakunnalla kuin itse kone.TheKraken kirjoitti:Siirtymisapurilla ei ole mitään tekemistä tuon operaation kanssa ja muutenkin toimit nyt tuossa aika sokkona. Huonolla tuurilla olisit menettänyt kaikki tiedot. Varmuuskopiot tulee aina olla.
Kiitoksia tästä kovasti, tämmöistä apua tässä haeskelinkin.MacFinn kirjoitti:Tässä ohje:
-
Normaalisti arkistoi ja asenna -asennuksen jäljiltä siellä ei kuitenkaan ole käyttäjiä, etkä heti maininnut, että olit asennusvaiheessa käyttäjät jättänyt pois, niin tästä syystä oli tärkeä varmistaa.AnteroK kirjoitti:Olen aivan varma ja olen todellakin tarkistanut asian. Mainitsin asian kyllä jo ensimmäisessä viestissä.TheKraken kirjoitti:Noniin. Nythän se alkaa selviämään.AnteroK kirjoitti:Vanha järjestelmä on käyttäjineen "previous systems" -kansiossa, jotka pitäisi jotenkin saada siirrettyä uuteen...
Ja tähän jo vastasinkin:AnteroK kirjoitti:Siirtymisapurilla on asian kanssa tekemistä, koska sillä on mahdollista siirtää käyttäjät toiselta asemalta uuteen järjestelmään ja jonka onnistumista yritinkin tuossa kysellä... Kovalevyn tiedot on kyllä varmuuskopioituna, X poislukien ja kopio sijaitsee jopa toisella paikkakunnalla kuin itse kone.TheKraken kirjoitti:Siirtymisapurilla ei ole mitään tekemistä tuon operaation kanssa ja muutenkin toimit nyt tuossa aika sokkona. Huonolla tuurilla olisit menettänyt kaikki tiedot. Varmuuskopiot tulee aina olla.
Siirtymisapurilla siirretään käyttäjät toisesta koneesta (tai buuttaavalta varmuuskopiolta). Ei miltään muulta.
Jos sinulla ei buuttaavaa varmuuskopiota ole, niin sillä ei ole mitään tekemistä tämän asian kanssa. Eikä varsinkaan Previous Systems -kansion kanssa.
Toivotaan, että käyttäjien tiedostot ovat OK ja kaikki siirtyy kunnialla uuteen systeemiin

10 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “Käyttöjärjestelmät”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka