Itsellä tuli eteen outo ongelma Snow Leopardin kanssa, nimittäin kaikki värit eri ohjelmissa on aivan erillaisia.
Photoshopissa kuvien värit on ihan ok, quicktime ohjelmalla kun katsoo mpeg filejä ja sitten flash playerilla muita videoita niin värit ovat aivan erillaiset.
Lisäksi safari vs. firefox on aivan eri värit myös.. liitteenä pari screenshottia. Olen käyttänyt myös Spyder3 kalibrointia mutta sen profiileista ei ole mitään apua. Mielestäni Mail kuvakkeenkin kuuluisi olla sininen eikä pinkki.
Hmm, törmäsin kanssa ilmiöön kun netistä raahasin kuvan Photoshoppiin, niin Photarissa kuva oli huomattavasti vaaleampi kuin Safarissa (Huomattavaa muuten että kuvan raahaaminen Safarista Photoshopin ikonin päälle Dockiin ei enää toimi!).
Mulla on väriongelmia vain ulkoisessa näytössä. Kalibrointi ei auta. Uutuutena huomasin että profiili vaihtelee välillä itsekseen. Vaan ei tästä raaskisi enää luopuakaan kun on niin nopea
willwill kirjoitti:Mulla on väriongelmia vain ulkoisessa näytössä. Kalibrointi ei auta. Uutuutena huomasin että profiili vaihtelee välillä itsekseen. Vaan ei tästä raaskisi enää luopuakaan kun on niin nopea
Miten yleistä tuo kalibroinnin bugaaminen on? Kaikki te jotka olette rautakalibroineet systeeminne lumpparin alla, toimiiko? Itselläni i1, ja lumpparin osto harkinnassa vielä... (siis pakko-ostoshan se, mutta saisivat nuo bugit viilata ennen kuin työkoneeseen asentelee).
Mulla vaikuttaa toimivan ihan ok, ainut hassu vaikuttaa olevan se että profiileista osa on kolmeen kertaan ja osa kahteen kertaan tuolla Järjestelmäasetuksissa. Kurkin hiukan noita Kirjasto-kansioita (Macintosh HD, System, Kotikansio) ja siellä noita profiileja löytyy aika sekalaisista paikoista. Jotenkin tulee kanssa mieleen että Adoben CS4 on kanssa asennellut noita profiileja ja muita ja se on sitten hiukan... Mulla siis asennus niin että tein puhtaan 10.5.8 asennuksen johon asensin kaikki ohjelmat. Sitten noin viikon päästä asensin Snow Leopardin tuon setin päälle päivityksenä.
Fixx kirjoitti:Miten yleistä tuo kalibroinnin bugaaminen on? Kaikki te jotka olette rautakalibroineet systeeminne lumpparin alla, toimiiko? Itselläni i1, ja lumpparin osto harkinnassa vielä... (siis pakko-ostoshan se, mutta saisivat nuo bugit viilata ennen kuin työkoneeseen asentelee).
Mulla on Spyder 3 Elite, jolla olen kalibroinut molemmat Snow Leopardia ajavat koneeni ongelmitta. Kummassakin koneessa oli ennen Leopard ja molempiin koneisiin tehtiin upgrade (ei siis puhdasta asennusta). Toimii.
Sormeilin tänään odotellessani Varimportissa 15" MBP:tä, aika räikeät värit tuntui siinäkin olevan (SL) tosin esittelykoneen näyttöä ei liene kalibroitu.
Vaan mietin että mahtaakohan ongelmat johtua vaihtuneesta gammasta, onko kukaan kokeillut 1.8 gammalla?
willwill kirjoitti:Sormeilin tänään odotellessani Varimportissa 15" MBP:tä, aika räikeät värit tuntui siinäkin olevan (SL) tosin esittelykoneen näyttöä ei liene kalibroitu.
Vaan mietin että mahtaakohan ongelmat johtua vaihtuneesta gammasta, onko kukaan kokeillut 1.8 gammalla?
Nopeastihan olisit itse saanut gamman vaihdettua liikkeessä? Ensi kerralla sitten....