Koneet kaatuilevat Snow Leopardin asennuksen jälkeen.
-
Koneet kaatuilevat Snow Leopardin asennuksen jälkeen.
Viesti Kirjoittaja Bemul »
Onko muilla samoja kokemuksia?
iMacin alkuperäinen käyttis oli Tiger, jonka päivitin Leopardiin. Ostin Mac Book Pro:n ja kloonasin iMacin. Sen jälkeen myöhemmin asensin molempiin Snow Leopardin.
Meinaa luotto Maceihin karista, kun olen niitä aikaisemmin kaikille ylistänyt vaivattomuudesta ja toimivuudesta. Lisäks on tullut ilkuttua Windows miehille, etteipä tarvi koskaa asennella käyttistä uusiks, niin kuin Windowseja. Mutta vaikuttaa siltä, että pitänee jyrätä kone tyhjäks ja asentaa kaikki uusiks...
-
Re: Koneet kaatuilee Snow Leopardin asennuksen jälkeen.
Viesti Kirjoittaja NeliX4 »
Voit kokeilla tehdä toisen käyttäjän ja kokeilla toimiiko sillä, jos ongelma liittyy jotenkin omaan käyttäjätiliisi.
Kirjasto->LaunchAgentseista voi kanssa kaikki heittä roskiin.
-
Oudointa tässä on se, että molemmat koneet käyttäytyvät samalla tavalla...
-
Mitä käy, jos teet kokonaan uuden käyttäjätilin? Jatkuuko ongelmat silläkin?
-
Viesti Kirjoittaja Touho »
Ota omat tähdelliset tietosi talteen ja tee homma uudestaan kunnolla. Eli tee tällä kertaa uusi puhdas asennus kumpaankin, ilman mitään kikkailua. Sitten aloita homma puhtaalta pöydältä, tee uusi käyttäjä asennuksen aikana (älä siirrä vanhoja), tunnarit ja salasanat voivat toki olla samat kuin ennenkin. Sen jälkeen asentele omat kamasi varmuuskopioista takaisin palikka kerrallaan. Ei taatusti sekoile, jos ei käyttäjä ala niin tehdä.
Tuohon ilkkumiseen sen verran, että sitä ei kannata hirveästi harrastaa, ennen kuin tietää mistä puhuu ja mitä tekee.

Ihan yksi lysti mitä jossain wintoosaleirissä joutuu tekemään tai olemaan tekemättä.
-
-
Touho kirjoitti:Tuosta ei nyt aivan satavarmasti käy ilmi, mitä (kaikkea) siellä on oikeasti touhuttu, mutta sylttytehtaan suunnasta on selähkö haju.
Ota omat tähdelliset tietosi talteen ja tee homma uudestaan kunnolla. Eli tee tällä kertaa uusi puhdas asennus kumpaankin, ilman mitään kikkailua. Sitten aloita homma puhtaalta pöydältä, tee uusi käyttäjä asennuksen aikana (älä siirrä vanhoja), tunnarit ja salasanat voivat toki olla samat kuin ennenkin. Sen jälkeen asentele omat kamasi varmuuskopioista takaisin palikka kerrallaan. Ei taatusti sekoile, jos ei käyttäjä ala niin tehdä.
Tuohon ilkkumiseen sen verran, että sitä ei kannata hirveästi harrastaa, ennen kuin tietää mistä puhuu ja mitä tekee.![]()
Ihan yksi lysti mitä jossain wintoosaleirissä joutuu tekemään tai olemaan tekemättä.
Aika hyvin vieritit tän mun mokaks. Ihmettelen vain, miten olen mielestäsi voinut siirrossa sekoittaa myös alkuperäisen, eli kopioidun koneen?!?
Kaikki toimi hienosti ennen Snow Leopardin asennusta.
Mutta olet siinä oikeassa, että en todellakaan tiennyt, että myös Mac pitää formatoida aika ajoin, kuten Windows koneet.
Nyt olen viisaampi.
Koitan ensin uuden tilin luomista, ennen kuin alan palauttamaan muistoja Windows -ajoistani mieleen...

-
Marttyyri asenteella voi heittää vähän lisää bensaa liekkeihin "Sun mokashan se on, siitä ei ole epäilystä"Bemul kirjoitti:Aika hyvin vieritit tän mun mokaks. Ihmettelen vain, miten olen mielestäsi voinut siirrossa sekoittaa myös alkuperäisen, eli kopioidun koneen?!? Kaikki toimi hienosti ennen Snow Leopardin asennusta. Mutta olet siinä oikeassa, että en todellakaan tiennyt, että myös Mac pitää formatoida aika ajoin, kuten Windows koneet. Nyt olen viisaampi. Koitan ensin uuden tilin luomista, ennen kuin alan palauttamaan muistoja Windows -ajoistani mieleen...
![Pirullinen [6]](./images/smilies/icon_twisted.gif)
-
"World of Apple reports that Apple has seeded a new version of Mac OS X 10.6.2, termed Build 10C527f, to developers. The new build comes one week after the previous seed of Build 10C519f.
Apple today gave developers the latest built of Mac OS X 10.6.2, 10C527f which contains only one known issues is said to include two sets of release notes, an indicative sign of a possible release candidate. The build is 483.5MB in size.
Build 10C527f reportedly contains a number of fixes to QuickTime Player, Image Capture, iChat, and a host of other areas and includes one documented known issue related to scanning in Image Capture.
The update also appears to address an issue in which users have reported their user data disappearing due to a glitch with Guest accounts."
Ilmeisesti en ole ainoa. Eli pistetään se formatointi vielä holdiin...
-
Viesti Kirjoittaja Touho »
Itse asiassa mahdolliset mokailusi tai mokailematta jättämisesi eivät isommasti kiinnosta. Yritin vaan esittää toimintamallin, jolla pääset varmimmin kuvaamistasi ongelmista eroon, ja todennäköisesti tulevia ongelmiakin ehkäisevästi. Riippumatta siitä, minkälaisia software updateja Lumileopardiin on mahdollisesti tulossa. Jos neuvo ei kelpaa tai miellytä, niin ei väkisellä, omat yöuneni eivät siitä häiriinny.Bemul kirjoitti: Aika hyvin vieritit tän mun mokaks. Ihmettelen vain, miten olen mielestäsi voinut siirrossa sekoittaa myös alkuperäisen, eli kopioidun koneen?!?
Kaikki toimi hienosti ennen Snow Leopardin asennusta.
Mutta olet siinä oikeassa, että en todellakaan tiennyt, että myös Mac pitää formatoida aika ajoin, kuten Windows koneet.
Nyt olen viisaampi.
Mäkkien tai wintoosien yleisestä formatointitarpeesta en ole puhunut yhtikäs mitään. Se on ihan oma tulkintasi, ja sellaisena sen saat toki pitääkin. Eli teepäs nyt sitten ihan kuin lystäät. Kukin tyylillään, ja onnea valitsemallasi tiellä.
-
-
NeliX4 kirjoitti: Itse en ole koskaan joutunut formatoimaan omia mäkkejäni. Ongelmat ovat ratkenneet aina muilla keinoin.
Koneeni on nyt toiminut moitteettomasti tänään ilmestyneen käyttispäivityksen jälkeen. Toivon, että tämä tila on pysyvä, sillä mun mielestä MACit on aivan loistavia koneita, eikä mitään ongelmia ole ollut tämän neljän vuoden aikana, kun olen Applen koneita käyttänyt.
Toivottavasti tänne palstalle ei enää itkuvirsiä ilmaannu ja kiitos kuitenkin neuvoista. Mutta kannattaa harkita tarkkaan, ennen kuin neuvoo ihmisiä tyhjentelemään kovalevyjänsä. Joku voi vielä tehdä sen ja katua.
-
Viesti Kirjoittaja spiidi78 »

-
Viesti Kirjoittaja Pis »
Mikä päivitys tuli? Ei ole ainakaan vielä tänne saakka kulkeutunut tietoa sellaisesta.Bemul kirjoitti:Koneeni on nyt toiminut moitteettomasti tänään ilmestyneen käyttispäivityksen jälkeen. Toivon, että tämä tila on pysyvä, sillä mun mielestä MACit on aivan loistavia koneita, eikä mitään ongelmia ole ollut tämän neljän vuoden aikana, kun olen Applen koneita käyttänyt.
Tuskin kukaan on ajatellut että tyhjällä kovalevyllä on hauskaa käyttää konetta. Näihin neuvoihin on yleensä sisältynyt maininta käyttöjärjestelmän asentamisesta ja enemmän tai vähemmän valikoivasta datan palauttamisesta ennen tyhjennystä tehdyiltä varmuuskopioilta. Puhtaat asennukset kun ovat oiva keino poissulkea vanhan tauhkan yhteensopimattomuusongelmat. Ikinä kun ei voi tietää mitä kaikkea application enhanceria, custom teemoja tai mitä lie kukin ongelmallinen on voinut koneeseensa vuosien varrella laittaa.Bemul kirjoitti:Mutta kannattaa harkita tarkkaan, ennen kuin neuvoo ihmisiä tyhjentelemään kovalevyjänsä. Joku voi vielä tehdä sen ja katua.
Toivottavasti mä saan viimeisen sanan eikä kukaan enää kirjoita tänne mitään, paitsi tietenkin jos niin haluaa.Bemul kirjoitti:Toivottavasti tänne palstalle ei enää itkuvirsiä ilmaannu ja kiitos kuitenkin neuvoista.
-
- Porttikiellossa
Vahingonilo on iloa puhtaimmillaan
Viesti Kirjoittaja adele »
Ärsytyskynnys vaikuttaa melko matalalta? Jos kärsii pahasta kiukunhallinta ongelmasta (anger management-problem), niin ei kannata ryhtyä miinanpolkijaksi. Antaa muiden pölvästien ja propelihattujen kärsiä. Samalla voi tuntea oikeutettua vahingoniloa, joka on kaikista ihmisen kokemista iloista puhtainta, koska se on täysin vapaata kateudesta. Siirtohetki kannattaa valita huolella, kun tie on muiden toimesta lanattu ja oma lääkitys tuntuu olevan kohdallaan.Bemul kirjoitti:Tyhmempi olisi varmaan jo jyrännyt kovalevynsä ja aloittanut useita tunteja kestävän ärsyttävän uudelleen astentelun. Onneksi olen koneiden parissa niin kauan aikaa viettänyt, etten ihan heti lähde siihen leikkiin.
Puhtaan asennuksen tekeminen kestää sen verran kauemmin kuin mitä tietojen siirtäminen varmuuskopiolta käynnistyslevylle kestää. Aika riippuu tietojen määrästä ja käytetyn varmuuskopion siirtonopeudesta. Tietojen siirto tehdään yksi täppä valitsemalla, eli mikään aivan kohtuuton ponnistus ei ole kyseessä. Mitään pakkoa väännellä naamaansa tai puristella muniaan hermosahana koneen vieressä tuon siirtoprosessin aikana ei ole. Koneen voi jättää tekemään siirto vaikka yön aikana, (siis jos ahdistumiseltaan ja hermostumiseltaan saa unta). Sitten aamulla levänneenä voi aloittaa koneen käytön ilman välitöntä närvin kiristymistä.
-
Re: Koneet kaatuilevat Snow Leopardin asennuksen jälkeen.
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
![Kieli [:P]](./images/smilies/icon_razz.gif)
-
Viesti Kirjoittaja Stuge »
Tietysti koskaan ei voi olla korostamatta liikaa varmuuskopioinnin merkitystä. Itse ainakin vetäisen vielä normaalin Time Machine varmuuskopioinnin lisäksi ulkoiselle kovolle kloonin koko koneesta jos rupean tekemään esimerkiksi käyttiksen uudelleen asennusta. Toimimalla näin ei pitäisi joutua kärsimään kovinkaan syvää katumusta missään tilanteessa.Bemul kirjoitti:Mutta kannattaa harkita tarkkaan, ennen kuin neuvoo ihmisiä tyhjentelemään kovalevyjänsä. Joku voi vielä tehdä sen ja katua.
-
- Ylläpitäjä
Re: Koneet kaatuilevat Snow Leopardin asennuksen jälkeen.
Viesti Kirjoittaja amanita »

Keskustelu suhtautumisesta kysyjien kärsimättömyyteen ja vastareaktioista, ehkäpä yleisemminkin kirjoittelupolitiikasta napattu tänne.
Apple-käyttäjät ry:n jäsen • http://appleusers.fi/
Palaa sivulle “Käyttöjärjestelmät”
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka