Tervehdys täällä uunituore Macin omistaja. Ostin MacBookPro 17" (eilen) ja ongelmani on seuraavanlainen: Tarvitsisin windowssia jotta pääsen kiinni yritykseni serveriin ja valvontakameroihin. Saanko Macciin windowsin omana ohjelmana vai tuleeko tähän rinnakkainen käyttis? Täällä on varmaan selitetty tämä asia ennekin, mutta jos jou voisi selittää miten tulee toimia ja mielummin suomenkielellä aloittelevale Macistille, kun en vielä puhu kovin hyvää aplea
Kiitos nopeasta vastauksesta, toimiiko se siis ihan vaan omana ohjelmanaan?
Pahoitteluni, luin liian nopeasti tuon sinun viestisi. Bootcampilla on mahdollista asentaa ainoastaan niin, että pystyt boottaamaan joko windowssiin tai sitten macosx:n puolelle, eli et ajamaan ns. ohjelmana. Eli tähän oikea vastaus on asentaa esim. virtualbox joka on ilmainen ohjelma ja asentaa sinne Windows XP. Itsellä on esim. juuri näin XP rinnalla. Toimii kuin junan vessa. Tässä vielä ohje miten tuo tapahtuu kun sinun googlen käyttösi tuntuu oleva ruosteessa.
Tero <tero (dot) saari (a) spof (dot) fi>
"Only those who do nothing make no mistakes."
MrBoss kirjoitti:Tarvitsisin windowssia jotta pääsen kiinni yritykseni serveriin ja valvontakameroihin.
Pystytkö kertomaan tarkemmin miksi tarvitset tähän Windowssin? Luulen, että onnistuu kyllä ihan natiivilla MacOS X:lläkin. Esim. suurin osa VPN-clienteistä löytyy ja macissa on jopa sisäänrakennettu Ciscon VPN, jota en kylläkään ole itse testannut mutta kuullut, että toimii.
Kaveri / firma joka teki minulle nämä järjestelmät sanoi että ei toimi Macillä, mutta hän onkin vannoutunut puucee mies.
Eli sittenhän ne varmaan toimii jos kerran VPN client toimii. Sama ratkaisee kameroidenkin kohtalon
Siispä pistänmpä kaverin selvittämään asiaa. Kiitos tästäkin, oli tuiki tärkeä tieto!
MrBoss kirjoitti:Kaveri / firma joka teki minulle nämä järjestelmät sanoi että ei toimi Macillä, mutta hän onkin vannoutunut puucee mies.
Eli sittenhän ne varmaan toimii jos kerran VPN client toimii. Sama ratkaisee kameroidenkin kohtalon
Siispä pistänmpä kaverin selvittämään asiaa. Kiitos tästäkin, oli tuiki tärkeä tieto!
Kuten sanoin niin suurimmalle osalle VPN:stä löytyy myös macille clientti, ei toki kaikista. Ehkä tämä kaveri tietää ettei löydy, vaikea vaan uskoa tänä päivänä..
Valvontakamerakikkulta on monesti rakennettu IE-riippuvaisiksi Activex kikkailuilla, joten varmaankin tästä syystä saamasi kommentti " ei toimi mäkillä".
No niin nyt saatiin VPN tunneli aukeamaan OK, ohjelmana testiversio VPN TRACKER 6 ohjelmasta. Nyt olisi ongelmana että ohjelman mukaan liikenne menee ulos mutta ei tule sisäänpäin, joten esim remote desktop ei saa yhteyttä, olisiko jollain antaa jotain vinkkiä tai vaikka ihan tarkkaa infoa mikä olisi vialla.
Päivitys...
Nyt vpn tunneli toimii ok, Xauth otettiin pois käytöstä niin johan alkoi toimimaan, nyt ongelmana on enään saada DVR agent toimimaan että saadaan valvontakamerat näkymään.