milia kirjoitti:Eli olen tuore macin oistaja ja pitäisi saada wordit, ecxelit yms koneelle. En kuitenkaan ihan ymmärrä tuon Boot Campin ideaa. Siis onko minulla tavallaan kaksi käyttöjärjestelmää koneella, jos asennan windowsin boot campilla?
Kyllä.
Ja niitä ei voi käyttää yhtä aikaa, vai?
Ei.
Voinko käyttää internettiä huoletta myös windowsin puolella ilman mitään virustorjuntaa?
Et.
Tai toimiiko netti edes silloin?
Todennäköisesti.
(Ja kannattaisiko minun ylipäätään hankkia joku virustorjuntaohjelma tähän koneelle?)
Mac OS:ään ei, Windowsiin kyllä.
Lisäksi Bot Camp käskee tulostaa käyttöönotto-oppaan ennen windowsin asentamista asennuksen suorittamista varten, mutta eihän minulla mitään tulostinta ole... Eli onnistuuko asennus ilman että tulostan tuota opasta?
Onhan se helpompaa, jos voi vaiheita välillä jostain tarkistaa.
Mieluummin ehkä kuitenkin haluaisin vain officen ohjelmia macille, en koko käyttöjärjestelmää. Jos olen oikein ymmärtänyt siihen tarvitaan ohjelmia, joiden nimet ovat parallels desktop for mac ja vmware fusion, olenko oikeassa? Maksaako ne? Ja mitä etuja/haittoja näistä kaikista eri vaihtoehdoista on?
Mainitsemillasi softilla siis ajetaan Windows käyttöjärjestelmää Mac OS:n päällä. Ne toki vaativat windowsin ja siihen virustorjunnat sun muut siinä missä parallelskin ja ovat maksullisia. Etuna niissä on se ettei konetta tarvitse käynnistää uudelleen.
Luulen kuitenkin, että pääset helpommalla ja halvemmalla ostamalla Office 2008 paketin Macille, vaikkei se ihan identtinen windows version kanssa olekaan, niin helpompi sen käyttö on varmasti opetella kuin edellä mainittujen.
![Enkeli [a]](./images/smilies/angel_smile.gif)