Piilota hiiri?
Mac OS X, Boot Camp ja virtualisointi
13 viestiä
• Sivu 1/1
-
Piilota hiiri?
Viesti Kirjoittaja tomihasa »
Windowsissa olen tottunut piilottamaan hiiren kursorin laittamalla sen oikeaan alakulmaan, kun luen vaikka dokumenttia. Miten saan Macissä hiiren kursorin kokonaan piiloon? Jos laitan hiiren alas, Dock ilmestyy. Jos laitan sen ylös ohjelmasta riippuen valikko ilmestyy. Oikealla ja vasemmalla reunalla se näkyy aivan liian selvästi. Onko hiiren kursorille asetuksia jolla sen saisi vaikka kokonaan mustaksi tai onko olemassa ohjelmaa, jolla sen saa katoamaan, silloin kun en halua nähdä sitä?
Viimeksi muokannut tomihasa, 31.5.2010 klo 10.49. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
Re: Piilota hiiri?
Viesti Kirjoittaja Maza »
Klikkaa nuolta haluamaasi suuntaan. Ainakin nettisivuja nuolilla skrollatessa kursori katoaa, tekstidokumenteista en osaa tähän hätään sanoa.tomihasa kirjoitti:Windowsissa olen tottunut piilottamaan hiiren kursorin laittamalla sen oikeaan alakulmaan, kun luen vaikka dokumenttia. Miten saan Macissä hiiren kursorin kokonaan piiloon? Jos laitan hiiren alas, Dock ilmestyy. Jos laitan sen ylös ohjelmasta riippuen valikko ilmestyy. Oikealla ja vasemmalla reunalla se näkyy aivan liian selvästi. Onko hiiren kursorille asetuksia jolla sen saisi vaikka kokonaan mustaksi tai onko olemassa ohjelmaa, jolla sen saa katoamaan, silloin kun en halua nähdä sitä?
Meidän planeettaamme ei ole mikään symbolinen kohtu, me ollaan kaikki suuressa sinisessä limousinessa (Jarkko Laine)
-
Viesti Kirjoittaja _-MaZaHaKa-_ »
Jos vaikkapa katselet netti sivuja, nii hiiri piillottautuu painamalla "välilyönti" näppäintä, eli spacea.tomihasa kirjoitti:Windowsissa olen tottunut piilottamaan hiiren kursorin laittamalla sen oikeaan alakulmaan, kun luen vaikka dokumenttia. Miten saan Macissä hiiren kursorin kokonaan piiloon? Jos laitan hiiren alas, Dock ilmestyy. Jos laitan sen ylös ohjelmasta riippuen valikko ilmestyy. Oikealla ja vasemmalla reunalla se näkyy aivan liian selvästi. Onko hiiren kursorille asetuksia jolla sen saisi vaikka kokonaan mustaksi tai onko olemassa ohjelmaa, jolla sen saa katoamaan, silloin kun en halua nähdä sitä?
jos sulla on muu hiiri kun mitä applen valmistama, esim logitech yms.. nii rulla sivuun, ja hiiri katoaa
2 vaihtoehto, ja molemmat toimivia

Viimeksi muokannut _-MaZaHaKa-_, 1.6.2010 klo 1.21. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Mac Pro Studiokäytössä , 4 x 3.7ghz 8 Core ,128T DDR3 ,4Gt Ati Radeon Näyttis, 10Tb Kovalevy
Powermac G5 Dual 2.0 Ghz,6GT DDR2 SDRAM, Ati 9400M 256Mb,
Nokia 5800XS
52" Samsung FullHD Telkkari, toimii koneen näyttönä + Optoma FULLHD videotykki
Powermac G5 Dual 2.0 Ghz,6GT DDR2 SDRAM, Ati 9400M 256Mb,
Nokia 5800XS
52" Samsung FullHD Telkkari, toimii koneen näyttönä + Optoma FULLHD videotykki
-
Viesti Kirjoittaja arttula »
Jos on Firefox käytössä, Space -näppäin "scrollaa" sivua sivun verran alas päin. Hiirenosoitin tosin myös piiloutuu. En tiiä, miten on Safarissa._-MaZaHaKa-_ kirjoitti:Jos vaikkapa katselet netti sivuja, nii hiiri piillottautuu painamalla "välilyönti" näppäintä, eli spacea.tomihasa kirjoitti:Windowsissa olen tottunut piilottamaan hiiren kursorin laittamalla sen oikeaan alakulmaan, kun luen vaikka dokumenttia. Miten saan Macissä hiiren kursorin kokonaan piiloon? Jos laitan hiiren alas, Dock ilmestyy. Jos laitan sen ylös ohjelmasta riippuen valikko ilmestyy. Oikealla ja vasemmalla reunalla se näkyy aivan liian selvästi. Onko hiiren kursorille asetuksia jolla sen saisi vaikka kokonaan mustaksi tai onko olemassa ohjelmaa, jolla sen saa katoamaan, silloin kun en halua nähdä sitä?
Maailmassa on vain kolmenlaisia ihmistyyppejä:
Sellaisia, jotka osaavat laskea, ja sellaisia, jotka eivät osaa.
Sellaisia, jotka osaavat laskea, ja sellaisia, jotka eivät osaa.
-
Viesti Kirjoittaja tuomas92 »
Safari toimii samalla tavalla. Nuolinäppäin hoitaa hiiren piilotuksen huomattavasti maltillisemmin elkein.arttula kirjoitti:Jos on Firefox käytössä, Space -näppäin "scrollaa" sivua sivun verran alas päin. Hiirenosoitin tosin myös piiloutuu. En tiiä, miten on Safarissa._-MaZaHaKa-_ kirjoitti:Jos vaikkapa katselet netti sivuja, nii hiiri piillottautuu painamalla "välilyönti" näppäintä, eli spacea.tomihasa kirjoitti:Windowsissa olen tottunut piilottamaan hiiren kursorin laittamalla sen oikeaan alakulmaan, kun luen vaikka dokumenttia. Miten saan Macissä hiiren kursorin kokonaan piiloon? Jos laitan hiiren alas, Dock ilmestyy. Jos laitan sen ylös ohjelmasta riippuen valikko ilmestyy. Oikealla ja vasemmalla reunalla se näkyy aivan liian selvästi. Onko hiiren kursorille asetuksia jolla sen saisi vaikka kokonaan mustaksi tai onko olemassa ohjelmaa, jolla sen saa katoamaan, silloin kun en halua nähdä sitä?
A1398 ● www.tuomashamalainen.com
-
Viesti Kirjoittaja spiidi78 »
Vaikuttaa siltä, että hiiren nuoli lähtee ruudusta, kun focus on jossain tekstiä sisältävässä kentässä ja painaa näppäintä, jonka tekstikenttä ottaa vastaan jollain tavalla. Esim Chromessa nuoli lähtee ruudusta myös painamalla mitä tahansa kirjainta kun web-sivu on focusoituna.
Viimeksi muokannut spiidi78, 1.6.2010 klo 23.37. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
Löysin Cursor-Zoom-X -nimisen ohjelman, jolla sain hiiren ikonin pienemmäksi. Kyllä se vielä vähäsen näkyy, jos kuvaruudun reunalle laittaa.
Viimeksi muokannut tomihasa, 5.6.2010 klo 20.23. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
Viesti Kirjoittaja vesku »
täytyy sanoa, että en (taaskaan) yhtään ymmärrä tätä ongelmatiikkaa. Eikö mikään edellä esitetyistä jutuista auttanut? Niin, ja mulla on 13,3" MBP, joten tiiän kyllä pikkuruudun rajoitteet!tomihasa kirjoitti:Löysin Cursor-Zoom-X -nimisen ohjelman, jolla sain hiiren ikonin pienemmäksi. Kyllä se vielä vähäsen näkyy, jos kuvaruudun reunalle laittaa.
iMac 21,5" late 2009 OSX 10.10 Macbook Pro 13,3" mid 2009 OSX 10.10 Powermac G4 450 2/120/64 OSX 10.5.8 Leopard; iPod nano 8gig (product)RED 3.gen; iPhone 5 64 Gb iPad mini 32 Gb
-
Jos mun toimintatavat kiinnostaa, niin tarkennanpa asioita vähäsen. Eli mä vieritän dokumenttia/webbisivua sopivan määrän (ei aina tasan yksi tai puoli kuvaruudullista) alaspäin ja siihen ei välilyönti-/nuoli- tai Page Down -näppäin auta. Joten vierittämisen teen hiirellä, jonka sitten laitan nykyään kuvaruudun oikeaan alakulmaan, kun tajusin siirtää Dockin vasempaan reunaan, jolloin se ei ilmesty lukiessani jotakin. Lisäksi, jos webbisivulla on ärsyttäviä mainoksia, käytän Google Chromessa AdBlock-lisäosaa poistaakseni ne, kun lukeminen on muuten niin vaikeaa kun jotakin liikkuu näkökentässä. Eikä siinäkään vielä kaikki: koska mulla on eri paria olevat silmät, silmälasit ja migreeni olen peittänyt Mac Pro'n virtavalon näkyvistä harmaalla pahvinpalalla ja teipillä. Windows-läppärissäni olen mustalla maalaustussilla peittänyt siniset valot näppäimistön yläosasta, koska saan muuten jälkikuvia näkökenttääni hämäämään.vesku kirjoitti:täytyy sanoa, että en (taaskaan) yhtään ymmärrä tätä ongelmatiikkaa. Eikö mikään edellä esitetyistä jutuista auttanut? Niin, ja mulla on 13,3" MBP, joten tiiän kyllä pikkuruudun rajoitteet!
-
Viesti Kirjoittaja tuomas92 »
No sillä nuolinäppäimellä voi piilottaa sen hiiren ja sitten rullalla ihan normaalisti vierittää sivua, juuri sen verran kuin haluaa, vaikka pikseli kerrallaan.
A1398 ● www.tuomashamalainen.com
-
Ihan hyvä ehdotus tuokin, mutta en halua koskea näppäimistöön lukiessani tekstiä. Eli hiiri käteen, siirto ja sitten hiirestä irti jne.tuomas92 kirjoitti:No sillä nuolinäppäimellä voi piilottaa sen hiiren ja sitten rullalla ihan normaalisti vierittää sivua, juuri sen verran kuin haluaa, vaikka pikseli kerrallaan.
-
Viesti Kirjoittaja vesku »
Kiitos, selvensi. Mulla vähän samoja ongelmia, migreeniä ei onneksi (knock knock). Saatko määritettyä hiirestäsi nappeja? Jos yhdessä olis vaikka välilyönti, kursorin piilotus olis tosi heleppoo!tomihasa kirjoitti:Jos mun toimintatavat kiinnostaa, niin tarkennanpa asioita vähäsen. Eli mä vieritän dokumenttia/webbisivua sopivan määrän (ei aina tasan yksi tai puoli kuvaruudullista) alaspäin ja siihen ei välilyönti-/nuoli- tai Page Down -näppäin auta. Joten vierittämisen teen hiirellä, jonka sitten laitan nykyään kuvaruudun oikeaan alakulmaan, kun tajusin siirtää Dockin vasempaan reunaan, jolloin se ei ilmesty lukiessani jotakin. Lisäksi, jos webbisivulla on ärsyttäviä mainoksia, käytän Google Chromessa AdBlock-lisäosaa poistaakseni ne, kun lukeminen on muuten niin vaikeaa kun jotakin liikkuu näkökentässä. Eikä siinäkään vielä kaikki: koska mulla on eri paria olevat silmät, silmälasit ja migreeni olen peittänyt Mac Pro'n virtavalon näkyvistä harmaalla pahvinpalalla ja teipillä. Windows-läppärissäni olen mustalla maalaustussilla peittänyt siniset valot näppäimistön yläosasta, koska saan muuten jälkikuvia näkökenttääni hämäämään.vesku kirjoitti:täytyy sanoa, että en (taaskaan) yhtään ymmärrä tätä ongelmatiikkaa. Eikö mikään edellä esitetyistä jutuista auttanut? Niin, ja mulla on 13,3" MBP, joten tiiän kyllä pikkuruudun rajoitteet!
En hoksannut että sulla on Pro, olin vaan niin tottunut siihen et nää probleemat koskee yleensä meitä läppärin pikkunäytön tihrustajia (isommissa hommissa toki käytän 22" ulkoista näyttöä miekin;)).
Mutta tosiaan joo, tuo Dockin siirtohan aika lailla hoitaa homman.
iMac 21,5" late 2009 OSX 10.10 Macbook Pro 13,3" mid 2009 OSX 10.10 Powermac G4 450 2/120/64 OSX 10.5.8 Leopard; iPod nano 8gig (product)RED 3.gen; iPhone 5 64 Gb iPad mini 32 Gb
-
Saan koneen mukana tulleelle Mighty Mouselle, mutta ainoa näppäimiin liittyvä vaihtoehto näyttää olevan skriptin luominen. Loin "Välilyönti"-skriptin AppleScript Editorilla, mutta sitten pitää erikseen vielä Run-painikkeesta aloittaa skripti. Pitää kai ajan kanssa tutustua paremmin noihin skripteihin ja hiiren asetusten muuttamisiin.vesku kirjoitti:Saatko määritettyä hiirestäsi nappeja? Jos yhdessä olis vaikka välilyönti, kursorin piilotus olis tosi heleppoo!
13 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “Käyttöjärjestelmät”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka