Pitäis tehdä Windows asennustikku miniläppäriä varten macilla (tai vaihtoehtoisesti ubuntulla jos on osaajia kuulolla).
Mulla on Windows image ja 4gigan tikku. Mitä seuraavaksi?
Windows-asennus USB-tikulta
Mac OS X, Boot Camp ja virtualisointi
8 viestiä
• Sivu 1/1
-
Windows-asennus USB-tikulta
Viesti Kirjoittaja jay2 »
Viimeksi muokannut amanita, 1.10.2010 klo 13.13. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
-
Re: Windows asennus USB tikulta
Viesti Kirjoittaja HulluKoodari »
Laiska kun olen selittämään niin oiskos tästä linkistä apua? http://www.ihackintosh.com/2009/02/make ... -yourself/
Hope so..
Hope so..
-
Viesti Kirjoittaja jay2 »
mutta eihän tuo toimi samalla tavalla kun haluaa windowsin siihen tikkuun? tai menin kyl ihan sekasin.
-
Viesti Kirjoittaja rantom »
No ei tuo kyllä mitään auta, tuo on OS X:n asennus USB-tikulta. Kannattas varmaan ne lähteet tarkistaa ensin.HulluKoodari kirjoitti:Laiska kun olen selittämään niin oiskos tästä linkistä apua? http://www.ihackintosh.com/2009/02/make ... -yourself/
Hope so..
![Neutraali [:|]](./images/smilies/icon_neutral.gif)
http://forums.macrumors.com/showpost.ph ... ostcount=7
Eli jos et aio Boot Camppia käyttää, niin tarvitset rEFIt:n sekä jo alustetun osion (muoto FAT32). Tässä vielä tarkemmat ohjeet.
How to Triple-Boot Your Mac with Windows and Linux, No Boot Camp Required (lifehacker)
Jätä vain LINUX ja LINUX_SWAP osiot tekemättä. Kun olet nuo tehnyt, niin laita USB-tikku kiinni koneeseen, missä Windowsin asennustiedostot on ja käynnistä kone uudelleen. rEFIt ei välttämättä tule heti esille, vaikka painaisit ALT. Käynnistä kone tämän vuoksi vielä kerran uudestaan ja muista painaa ALT (rEFIt:n pitäisi kylläkin tulla automaattisesti mutta ollaan nyt varmoja). rEFIt näyttänee jo kytketyn tikun lähteenä. Sitten vain asentelemaan Windowsin asentajasta.
Viimeksi muokannut rantom, 30.9.2010 klo 17.29. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
-
Viesti Kirjoittaja Mailia »
Eikö tuo ole niinkin simppeliä, että alustaa tikun FAT32:lla (muistaakseni), lykkäät tiedostot CD:ltä/imagelta tikulle ja sitten boottaa seuraavassa koneessa USB:ltä?
★
-
Viesti Kirjoittaja Jusutus »
Ei se windows taida haluta tuolla lailla bootata. Itse olen painiskellut saman ongelman kanssa. Tässäpä mitä on tullut koetettua:Mailia kirjoitti:Eikö tuo ole niinkin simppeliä, että alustaa tikun FAT32:lla (muistaakseni), lykkäät tiedostot CD:ltä/imagelta tikulle ja sitten boottaa seuraavassa koneessa USB:ltä?
1. XP:tä en ole saanut koskaan asennettua tikulta. Siihen tarvitsee vissiin enemmänkin kikkailua että tikun saa boottaavaksi. Tämä on vissiin se suurin ongelma.
2. Win7 asennus tikulta on helppoa. http://store.microsoft.com/help/iso-tool Tuosta lataa USB-tool ohjelman joka tekee asennustikun helposti. AInoa ongelma että se toimii vaan Windowsissa, mutta jos sinulla on image olemassa, niin saathan käyttöösi Winukan asentamalla Parallellssin trialin. Sillä sitten tekee vaan tikun. Toinen vaihtoehto on käydä Windows-kaverin luona. Homma on nopea ja helppo.
3. Tuohon kakkos vaihtoehtoon kyllästyin itse jossain vaiheessa ja tilasin tuollaisen---> http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.21571 Sillä saa vanhan normi-DVD aseman ulkoiseksi ja miniläppärin asentaminen helpottuu jos ei ole kotona sitä toista Win-konetta käytössä.
-
Viesti Kirjoittaja Mailia »
Hmph. Itse muistaakseni sain tuolla tekniikalla bootattua DVD-asemattomalla koneella Windows 7 asennuksen. Pitää testata tänään.Jusutus kirjoitti:Ei se windows taida haluta tuolla lailla bootata.Mailia kirjoitti:Eikö tuo ole niinkin simppeliä, että alustaa tikun FAT32:lla (muistaakseni), lykkäät tiedostot CD:ltä/imagelta tikulle ja sitten boottaa seuraavassa koneessa USB:ltä?
★
-
Viesti Kirjoittaja Jusutus »
Minä taas muistelin Xp:n asennusta eli voit ihan hyvin olla oikeassakin.Mailia kirjoitti:Hmph. Itse muistaakseni sain tuolla tekniikalla bootattua DVD-asemattomalla koneella Windows 7 asennuksen. Pitää testata tänään.Jusutus kirjoitti:Ei se windows taida haluta tuolla lailla bootata.Mailia kirjoitti:Eikö tuo ole niinkin simppeliä, että alustaa tikun FAT32:lla (muistaakseni), lykkäät tiedostot CD:ltä/imagelta tikulle ja sitten boottaa seuraavassa koneessa USB:ltä?
![Hymy [:)]](./images/smilies/icon_smile.gif)
8 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “Käyttöjärjestelmät”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka