Windows MacBook Pro:hon
Mac OS X, Boot Camp ja virtualisointi
7 viestiä
• Sivu 1/1
-
Windows MacBook Pro:hon
Viesti Kirjoittaja pkMac »
Uusi MacBook Pro on tulossa ja kovalevylle pitäisi varata pieni siivu Windows-järkkäriä varten. Kun olen ollut Mac:in käyttäjä jo 80-luvun lopulta alkaen, niin en tiedä windows-järkkäristä paljon mitään, joskus on tullut vähän pakosta niitä pc-koneita sohittua, mutta ei sen enempää. Niinpä tässä muutama kysymys asian tiimoilta. Applella on hyvät ohjeet Boot Camp:lla liikkeele lähtemisestä, eli itse asennus varmaan sujuu kun vain ohjeita noudattaa. Mutta, mikä windows-versio? En tarvitse Windowsia kuin tehtyjen nettisivujen tsekkaamiseen muutamilla Windows-selaimilla ja yhden Nokia-kännykän ylläpitoon tarvittaviin softa-palikoihin. Onko nyt oltava Windows7, vai riittääkö minulle jokin aikaisempi versio. Pääasia, että toimii ja halvalla saa. Montako Gigaa varaan levytilaa näille mun tarpeilleni?
Viimeksi muokannut amanita, 9.10.2010 klo 11.23. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Syy: Ketju siirretty
Syy: Ketju siirretty
-
Re: Windows MacBook Pro:n
Viesti Kirjoittaja Matti Niemelä »
Kyllä oma suositus on puhtaasti vaan se 64 bittinen Windows 7. Siinä on esimerkiksi varmuuskopiointitoiminto niin paljon parempi kuin missään muussa. MBP:ssäsi on varmasti myös vähintään 4 gigaa muistia, jonka se osaa täysin myös hyödyntää, toisin kuin 32b.
Tarkista ensin tarvitsemiesi ohjelmien win7 64b yhteensopivuus, jos missään ei sanota ettei toimi, käyt sitä.
Tarkista ensin tarvitsemiesi ohjelmien win7 64b yhteensopivuus, jos missään ei sanota ettei toimi, käyt sitä.
Karsee läjä kaikkee roinaa.
-
Re: Windows MacBook Pro:hon
Viesti Kirjoittaja pkMac »
Windows 7, siihen päädyin hakiessani uutta konetta Mac-kaupasta. Tämä ei ollut varmasti halvin vaihtoehto, mutta kuten Matti Niemelä toteaa W7 eduista, niin tähän kannattaa satsata. Sain tämän W7 Home Premium -järkkärin johonkin erikoishintaan Mac:n oston yhteydessä. Ei ehkä ollut halvin vaihtoehto, mutta eiköhän tämä sitten toimi asennuksessa ja tulevassa käytössä ongelmitta. Vastausta en vielä saannut kuinka paljon gigoja varaan windowsille. Oma suunnitelmani on Boot Camp:ia käyttäen 30 - 50 Gb.
-
Viesti Kirjoittaja Hellhammer »
64-bittinen Windows 7 vie maksimissaan 20GB tilaa, mulla vie tällä hetkellä 9.5GB Parallelsin kautta. Jos et aio kun noi pari softaa asennella niin 30GB pitäs olla ihan hyvä. Sen kokoa voi muuttaa jos tarpeellistapkMac kirjoitti:Vastausta en vielä saannut kuinka paljon gigoja varaan windowsille. Oma suunnitelmani on Boot Camp:ia käyttäen 30 - 50 Gb.
Viimeksi muokannut Hellhammer, 8.10.2010 klo 23.04. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
Viesti Kirjoittaja atheos »
Noilla tarpeilla suosittelen ennemmin virtualisointia kuin Boot Campia. Eli osta Parallels Desktop ja asenna Windows siihen; saat molemmat järjestelmät päälle yhtäaikaisesti eikä konetta tarvitse boottailla. Kuvittelepa työnkulku... Koodausta ja lisää koodausta, bootti Windowsiin, testausta, bootti OS X:ään, koodausta, bootti... 8) Maksaahan se tietenkin sen Parallelsin verran enemmän mutta on se sen arvoista. Kunhan koneessa on se 4Gt muistia, Win 7 melkein hörppää sen 2Gt toimiakseen fiksusti vaikka gigallakin toimii.
Mac mini • MBA 11" • iPhone 5s • iPad (3rd gen)
http://irc.fi/atheos • http://www.mikseri.net/user/atheos
http://irc.fi/atheos • http://www.mikseri.net/user/atheos
-
Viesti Kirjoittaja hiivatti66 »
Olen itsekin miettinyt W7:n asentamista MacPro-läppäriini. On tuo W7 kone jäänyt hyllynpainoksi ja senverran vähän Windowssia tarvii, että olisi riittävä varmaankin macissäni virtuaalisena. Siis millä ohjelmalla hoitaa virtualisointi? "Eli osta Parallels Desktop ja asenna Windows siihen" - ehdotettu tässä keskustelussa. Miten nykyään Oraclen (Sun) VirtualBox. Olen sitä käyttänyt W7:ssa ja virtualisoin Xp:n sekä pari Linux-versiota. On varmaan muitakin ?
-
Viesti Kirjoittaja jannesil »
Käytän itse Parallels desktopia, olen käyttänyt ensimmäisistä betoista alkaen, ja on se paras tarjolla olevista. Ainakin omaan käyttöön, voi tietenkin johtua pitkästä kokemuksesta Parallelsin kanssahiivatti66 kirjoitti:Siis millä ohjelmalla hoitaa virtualisointi? "Eli osta Parallels Desktop ja asenna Windows siihen" - ehdotettu tässä keskustelussa. Miten nykyään Oraclen (Sun) VirtualBox. Olen sitä käyttänyt W7:ssa ja virtualisoin Xp:n sekä pari Linux-versiota. On varmaan muitakin ?

Muut vaihtoehdot ovat tietenkin jo mainitsemasi Virtualbox, toimii ihan hyvin mutta ominaisuudet eivät parallelsin tasolla. Kolmas vaihtoehto on VMwaren Fusion, tästä itselläni on vähiten kokemusta, mutta toimiva tuote ainakin kuulemani perusteella.
Suosittelisin testaamaan itse mitä versiota haluaa käyttää, Virtualbox on ilmainen ja Parallelsista saa trialin ladattua.
Janne
7 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “Käyttöjärjestelmät”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka