Outoja jumituksia
Mac OS X, Boot Camp ja virtualisointi
8 viestiä
• Sivu 1/1
-
Outoja jumituksia
Viesti Kirjoittaja Fotari »
Onko muille tullut 10.6.5 päivityksen jälkeen ongelmia? Näitä jumituksia oli itseasiassa jo syksyllä, mutta kone on toiminut kovalevynkorjauksen ja oikeuksien korjauksen jälkeen suht hyvin. Nyt sitten tuon päivityksen jälkeen taas alkoi. Rantapallo pyörii melko kauan, tai kone on vaan muuten jumissa, vain hiiren kursori toimii. Jos poistan flashin, tai käytän nettiselaimena Chromea, ongelmaa ei näyttäs olevan. Eniten tökkii juuri Safarin kanssa. Onko tuo flash edelleenkin pullonkaula macissa. Viimeaikoina tässä on ollut enemmän ongelmia, kuin windows-koneessa. Onko mitään diaknostiikkaohjelmaa, jolla voisi testata konee? Onyxia olen käyttänyt aina välillä.
Viimeksi muokannut Muffe, 27.11.2010 klo 16.01. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
Re: Outoja jumituksia
Viesti Kirjoittaja -wk- »
Flash on edelleen huonompi OS X:llä ja Linuxilla verrattuna Windows-versioon joten siinä mielessä tilanne ei ole muuttunut, Inteliin siirtymisen myötä tehoa on tosin tullut sen verran ettei se niin ankea ole kuin PPC-koneilla. Applen alkuperäisten asennuslevyjen mukana on Apple Hardware Test jota voi kokeilla, mutta sekään ei kyllä aina bongaa laitevikoja kokemukseni mukaan. Ootko kahtonut Järjestelmän valvonnasta että söiskö joku prosessi siellä tehoa kohtuuttomasti? Tuo valvontaohjelmahan löytyy Lisäohjelmat -valikosta, kandee laittaa näkymään kaikki prosessit siitä oikealla yläällä olevasta valikosta, nyt siinä taitaa olla Omat prosessit.
-
Viesti Kirjoittaja hiivatti66 »
Ainoa minkä olen toistaiseksi huomannut on että Lightroomista ei käynisty automaattisesti kuvien lataus kamerasta kuten ennen.
Pitää ladata manuaalisesti, toimii kyllä näinkin.
Pitää ladata manuaalisesti, toimii kyllä näinkin.
-
Viesti Kirjoittaja MikaelS »
Mulla on tullut tuon viimeisimmän päivityksen jälkeen semmoinen ongelma, että kone ei enää herää unestaan yhtä varmasti kuin ennen päivitystä. Eli kun kone on nukkumassa ja painan näppiksestä jotain näppäintä, niin kone ei enää välttämättä herää. Mitään muuta keinoa herätykseen en ole keksinyt kuin virtanäppäimestä sammuttamisen ja uudelleenkäynnistyksen. Asetuksista on kyllä sallittu bluetooth lisälaitteiden suorittamat herätykset. Mulla siis koneena uusin iMac 21,5".
Tulen kyllä tän ongelman kanssa toimeen, vaikka se vähän ärsyttävä onkin.
iMac (Mid 2010)
-
Viesti Kirjoittaja tzt »
Mulla on Safarin, tai varmaankin oikeastaan webkitin kanssa jumituksia. Rantapallo pyörii ja logiin ilmestyy INSERT-HANG-DETECTED -viestejä. Olen siirtynyt käyttämään Chromea tästä syystä. Näitä jumeja samoilla logiviesteillä oli kyllä jo paljon ennen viimeisintä päivitystä; en nyt ole varma, mutta mahdollisesti jopa Snow Leopardin alkuajoista lähtien.
-
Viesti Kirjoittaja Tont_za »
Mulla on melkein vastaava ongelma, tapahtuu tosin silloin kun pelkkä näyttö on nukkumassa. Tuulettimet hyrrää normaalisti, ja kovalevykin kilahtelee jos konetta heilauttaa pikaisesti, mutta näyttö ei vain herää vaikka mitä painaisi. Pakkosammutus on ainoa keinoa päästä tästä tilasta eteenpäin.MikaelS kirjoitti:Mulla on tullut tuon viimeisimmän päivityksen jälkeen semmoinen ongelma, että kone ei enää herää unestaan yhtä varmasti kuin ennen päivitystä. Eli kun kone on nukkumassa ja painan näppiksestä jotain näppäintä, niin kone ei enää välttämättä herää. Mitään muuta keinoa herätykseen en ole keksinyt kuin virtanäppäimestä sammuttamisen ja uudelleenkäynnistyksen. Asetuksista on kyllä sallittu bluetooth lisälaitteiden suorittamat herätykset. Mulla siis koneena uusin iMac 21,5".
-
Niin ja mulla samanlainen juttu. Kun esim. aamulla avaan tämän MacBook Pron läpän kone ei reagoi mitenkään, vain kursori liikkuu. Hetken päästä alkaa rantapallo pyöriä. Sitä kestää useita minuutteja, jopa 10-15 minuuttia. Joskus kesken päivän sama ongelma jatkuu. Kun käyttää Chromea, niin toimii paremmin. Mail-ohjelma myös aiheuttaa samantyylistä ongelmaa. Jos kone mene totaalisesti jumiin ja sammutan virtanapista, niin uudelleen käynnistys saattaa joskus kestää puolikin tuntia, niin että harmaa ruutu ja ompun kuva, vain kello pyörii. Vähintään kerran viikossa on kovalevyn oikeudet korjattava.
-
Nyt taisi ongelma selvitä. Poistin koneesta Crowl-ohjelman, joka hallitsee noita nettiliitäntäisiä ohjelmia. Nyt tämä konee lentää. Samalla poistin ja asensin uudelleen Skypen ja Chromen. Ainut ohjelma, joka käynnistyksessä tökkii, on Mail. Minulla on gmail-osoite ja vanha sähköpostiosoite, josta postit kääntyy gmail-osoitteeseen. Miten saisin tuosta vanhasta osoitteesta postit talteen, tai siirrettyä gmail-kansioon. Jos poistan tuon vanhan postilaatikon, niin tuon mailin toiminta yksinkertaistuu.
8 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “Käyttöjärjestelmät”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka