Smore.
Noniin, ostin käytettynä mac proon jossa ei käyttistä lainkaan, formatoitu kovo.
Kuinkas nyt pitäs toimia että saan siihen lionin?? Varmaan jollekkin itsestään selvää,
mutta ite olen tottunut että kun haluan jotain, menen automaatin kautta datainffoon tms
ja sillä siisti. Myydäänkö tota lionia mitenkään fyysisessä muodossa ollenkaan vai
onko se apple storen ladattava päivitys ainut mahollisuus? Jos on, niin miten siihen pääsee käsiksi
kun koneellani ei pääse nettiin luonnollisesti, ja vaaditaan käsittääkseni snow leopardi ennenkö
saa edes accounttia sinne, huh huh. Pitääkö mun ostaa eka snow leopardi? Ja saako sitä snow leopardia
jos ei oo leopardia!? jooh..
Ilmeisesti apple storen lionpäivityksen voi polttaa dvd:lle jolta sen vois ehkä sitten asentaa tyhjällekkin kovolle.
Silti on vielä ongelma kuinka sen lion päivityksen sais. Kaveri oli ladannu ja päivittänyt omat snow leopardit sieltä ihan normaalisti lioniks
ja lupas sieltä ladata mulle oman ja polttaa levylle, vaan eipä onnistunutkaan koska kaveri ei enään voi ladata sitä kun on jo
ladannut sen ilmeisesti kolmeen koneeseensa, tiiä siinäkö se raja on vai missä.. Mutta jos hyväksikäyttäisin jotain toista kaveria
jolla on mäkki ja accountti lataamaan mulle sieltä yhen lionin, oisko se sitten kaverilta pois ettei saisi enään sitä ladattua
itselleen? Ilmeisestihän apple store ei toimi peeceellä yllättäen.. Ja pitäisikö se asennus dvd polttaa mäkillä?
En kyllä voi käsittää miten tää voi olla näin paholainen hankalaa.. Helppoahan se on vaan aina päivittää ja päivittää,
sit kun putoo kelkasta ni morje. Siis oon kyllä ihan vammanen näissä, mutta kyllä nää on tähän asti ollu silleen että
vammanenkin on selvinnyt näistä paholainen.. Voimakkaat kiitokset jos löytyy jeesiä täältä!!
-Naali
Formatoitu kone -> Lion?
Mac OS X, Boot Camp ja virtualisointi
12 viestiä
• Sivu 1/1
-
Formatoitu kone -> Lion?
Viesti Kirjoittaja Taantunut Naali »
Viimeksi muokannut kallekilponen, 6.1.2012 klo 17.19. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
Re: Formatoitu kone -> lion?
Viesti Kirjoittaja micqo »
*tyhmyydestä sakotetaan* - no vitsi vitsi!Taantunut Naali kirjoitti:Smore.
Noniin, ostin käytettynä mac proon jossa ei käyttistä lainkaan, formatoitu kovo.
Kuinkas nyt pitäs toimia että saan siihen lionin?? Varmaan jollekkin itsestään selvää,
mutta ite olen tottunut että kun haluan jotain, menen automaatin kautta datainffoon tms
ja sillä siisti. Myydäänkö tota lionia mitenkään fyysisessä muodossa ollenkaan vai
onko se apple storen ladattava päivitys ainut mahollisuus? Jos on, niin miten siihen pääsee käsiksi
kun koneellani ei pääse nettiin luonnollisesti, ja vaaditaan käsittääkseni snow leopardi ennenkö
saa edes accounttia sinne, huh huh. Pitääkö mun ostaa eka snow leopardi? Ja saako sitä snow leopardia
jos ei oo leopardia!? jooh..
Ilmeisesti apple storen lionpäivityksen voi polttaa dvd:lle jolta sen vois ehkä sitten asentaa tyhjällekkin kovolle.
Silti on vielä ongelma kuinka sen lion päivityksen sais. Kaveri oli ladannu ja päivittänyt omat snow leopardit sieltä ihan normaalisti lioniks
ja lupas sieltä ladata mulle oman ja polttaa levylle, vaan eipä onnistunutkaan koska kaveri ei enään voi ladata sitä kun on jo
ladannut sen ilmeisesti kolmeen koneeseensa, tiiä siinäkö se raja on vai missä.. Mutta jos hyväksikäyttäisin jotain toista kaveria
jolla on mäkki ja accountti lataamaan mulle sieltä yhen lionin, oisko se sitten kaverilta pois ettei saisi enään sitä ladattua
itselleen? Ilmeisestihän apple store ei toimi peeceellä yllättäen.. Ja pitäisikö se asennus dvd polttaa mäkillä?
En kyllä voi käsittää miten tää voi olla näin paholainen hankalaa.. Helppoahan se on vaan aina päivittää ja päivittää,
sit kun putoo kelkasta ni morje. Siis oon kyllä ihan vammanen näissä, mutta kyllä nää on tähän asti ollu silleen että
vammanenkin on selvinnyt näistä paholainen.. Voimakkaat kiitokset jos löytyy jeesiä täältä!!
-Naali
Koneen mukana olisi pitänyt tulla joku käyttöjärjestelmä. On jo kovin "tyhmää" ostaa konetta ilman käyttöjärjestelmää. Kaverisi ei voi asentaa Lionia puolestasi, ohjelman lisenssi täytyy hankkia itse.
Lionin saa muistaakseni myös usb-muodossa…
Omppuja vuodesta 2004
-
Viesti Kirjoittaja skip »
Tommosen käyt ostamassa, niin pääset helpoimmalla:
http://store.apple.com/fi/product/MD256Z/A
http://store.apple.com/fi/product/MD256Z/A
Haluatko Dropboxin ja puoli gigaa bonus-tilaa ilmaiseksi? Klikkaa tästä:
https://www.dropbox.com/referrals/NTU0MTcwODg5
https://www.dropbox.com/referrals/NTU0MTcwODg5
-
Viesti Kirjoittaja Mikael K. »
Ennen Leijonaa tarvitset vielä Lumileopardin viimeisimmillä päivityksillä. Leijona ei asennu ellei koneessa ole Lumileopardia. Hinta siis nousee yllättäen.
Mac mini M2, 16 Gt, MacOS Sonoma 14.3.1, Magic Mouse, Magic Trackpad ja 24" Eizo ColorEdge CG2420, iPhone SE 64G, iOS 17.0.2 sekä iPad A16 128G, iOS 18.5.
-
Viesti Kirjoittaja -Jonaz »
Käytännössä katsoen sinulla on juurikin kaksi mahdollisuutta:
1. Thumbdrive eli muistitikku, jonka voit tilata Apple Storesta.
2. Menet jonkun kaverisi luo, kenellä on vähintään se Snow Leopardin versio mihin saa App Storen. Sitten teet itsellesi omat Apple ID tunnukset, koska tulet niitä kuitenkin tarvitsemaan asentaessasi Leijonaa. Sitten voit mielestäni ladata Leijonan siihen kaverisi koneelle ja polttaa sen sieltä DVD:lle tai tehdä boottavan muistitikun. Ohjeita niiden tekemiseen on esimerkiksi löydettävissä Googlella.
Jos haluaa olla näkemättä vaivaa mutta maksaa vähän enemmän on Thumbdrive kelpo ratkaisu. Toisaalta jos on avulias kaveri ketä antaa lainata konettaan ja netti yhteyttään pariksi tunniksi niin säästää heti.
Ja formatoidulle kovolle kyllä asentuu ilman Lumileopardia. Ainakin minulla teki niin. Kunhan vain on se boottaava tikku.
2. Menet jonkun kaverisi luo, kenellä on vähintään se Snow Leopardin versio mihin saa App Storen. Sitten teet itsellesi omat Apple ID tunnukset, koska tulet niitä kuitenkin tarvitsemaan asentaessasi Leijonaa. Sitten voit mielestäni ladata Leijonan siihen kaverisi koneelle ja polttaa sen sieltä DVD:lle tai tehdä boottavan muistitikun. Ohjeita niiden tekemiseen on esimerkiksi löydettävissä Googlella.
Jos haluaa olla näkemättä vaivaa mutta maksaa vähän enemmän on Thumbdrive kelpo ratkaisu. Toisaalta jos on avulias kaveri ketä antaa lainata konettaan ja netti yhteyttään pariksi tunniksi niin säästää heti.
Ja formatoidulle kovolle kyllä asentuu ilman Lumileopardia. Ainakin minulla teki niin. Kunhan vain on se boottaava tikku.
-
Viesti Kirjoittaja Mikael K. »
Tätä en tiennytkään. Oletin Leijonan vaativan pohjalle Lumileopardin.-Jonaz kirjoitti:
Mac mini M2, 16 Gt, MacOS Sonoma 14.3.1, Magic Mouse, Magic Trackpad ja 24" Eizo ColorEdge CG2420, iPhone SE 64G, iOS 17.0.2 sekä iPad A16 128G, iOS 18.5.
-
-Jonaz kirjoitti:Käytännössä katsoen sinulla on juurikin kaksi mahdollisuutta:
No siinä oli niin pähkinänkuoressa koko homma että tuli suorastaan pähkinän tuoksu tänne! Eli vaikka kaverilla olisi oma accountti,
voin silti hänen koneeltaan tehdä itelleni oman accountin ja siltä sitten ostella storesta ihan mitä vaan.. Kovin outoa, että se pitää tehdä niin,
mutta pääasia että homma hoituu!
Tässä taisi ratkaisut tulla, kiitän voimakkaasti :} Ja ei kun kaverille puhelua!
Naali kiittää.
-
Viesti Kirjoittaja -Jonaz »
Vaati se silloin kun tekee päivityksenä. Siis asentaa aivan kuin ohjelman. Ja App Storesta lataamiseen vaatii myös tietysti.Mikael K. kirjoitti:Tätä en tiennytkään. Oletin Leijonan vaativan pohjalle Lumileopardin.-Jonaz kirjoitti:
-
Re: Formatoitu kone -> Lion?
Viesti Kirjoittaja atheos »
Lionin voi ladata App Storesta vaikka se olisi jo asennettukin koneelle, klikkaa vain Mac App Storen Purchases-nappia optio-näppäin (alt) pohjassa.
Mac mini • MBA 11" • iPhone 5s • iPad (3rd gen)
http://irc.fi/atheos • http://www.mikseri.net/user/atheos
http://irc.fi/atheos • http://www.mikseri.net/user/atheos
-
Viesti Kirjoittaja MacBenz »
Kuinkas nyt sitten toimittiinkaan Lionin AppStoresta lataamisen jälkeen? Lion pitäsi saada usb-tikulle tai dvd:lle mutta en löydä koko Lion pakettia koneeltani ? 2.lataus tehty jo Lion koneeseen Nyt hapuilen --> asennusmediaa, jolla asennetaan perheen toinen tyhjällä kovalevylllä odotteleva MB.
Korjaus: Joo, löytyihän niitä ohjeita kun viitsii googlata, sorry
Korjaus: Joo, löytyihän niitä ohjeita kun viitsii googlata, sorry
Viimeksi muokannut MacBenz, 11.1.2012 klo 20.08. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
iPad Air 2 16GB, iPhone 6+ 64GB, MBP 15" 2.4, MBP 13 2.26, MB Air 13 2, MB GLK 250 CDI, MB A 170 CDI, Stihl MS200, Makita 18V
-
Viesti Kirjoittaja Cathi777 »
Eihän se voisikaan sitä alle edes vaatia, kun koneita myydään myös suoraan Lionin kanssa.Mikael K. kirjoitti:Tätä en tiennytkään. Oletin Leijonan vaativan pohjalle Lumileopardin.-Jonaz kirjoitti:
Macbook Air M1
-
noniin kiitosia vastauksista! Ratkaisu löytyi todella tätä kautta:}
Neuvvojen mukaan kaveri teki omalla mäkillään minulle accountin apple storeen
ja tilaili sieltä minulle lion thumb stickin. Asennus oli helppo ja todellakin onnistui
suoraan tyhjälle kovolle :]
Naali
Neuvvojen mukaan kaveri teki omalla mäkillään minulle accountin apple storeen
ja tilaili sieltä minulle lion thumb stickin. Asennus oli helppo ja todellakin onnistui
suoraan tyhjälle kovolle :]
Naali
12 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “Käyttöjärjestelmät”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka