"Uusi kone" pitäisi tyhjentää kaikista tiedostoista ja ohjelmista ennenkuin otan sen käyttöön, koska haluan, että tässä "uudessa koneessa" on jatkossa identtinen kopio "vanhasta koneestani" ilman mitään "uudella koneella" olevia vanhoja tiedostoja tai ohjelmia.
Kysymys nro 1: Miten tämä tyhjennys pitää tehdä, että pääsen jatkamaan siivotulta ja tyhjältä pöydältä (eli tilanne olisi sama kuin minulle olisi tullut kone avaamattomassa paketissa).
Tämän jälkeen pääsen ilmeisestikin jatkamaan koneenvaihto-operaatiota siirtymisavustajan kanssa eteenpäin. Tässä siirtymistilanteessa haluan, että "vanha koneeni" jää ennalleen ohjelmineen ja tiedostoineen.
Kysymys nro 2: Onko jotain erityisiä asioita, joita minun pitää huomioida siirtymisavustajan käytössä, jotta "vanha koneeni" jää ennalleen koneenvaihto-operaation jälkeen.
Lyhyt kuvaus tämän hetken ohjelmista ja ympäristöstä:
- Pöydällä on iMacin lisäksi MB, jonka dokumentit on synkroitu aika ajoin "vanhan" iMacin kanssa Chronosync-nimisellä ohjelmalla eli käytännössä olen pyrkinyt pitämään "vanhan" iMacin ja MB:n identtisinä lukuunottamatta kuva- ja videotiedostoja, jotka ovat vain "vanhassa" iMac'issä
- "Vanhassa koneessa" ja MB:ssä on uusin Lion
- "Vanhassa koneessa" on time machine tekemässä varmistusta koko ajan.
- mm. seuraavat ohjelmat ovat "vanhassa koneessa" ja MB:ssä: iLife, iWork, MS Office. Eniten itseäni mietityttää tuo Officen siirtyminen "uuteen koneeseen"