Sain juuri tilaamani Snow Leopardin
-
Sain juuri tilaamani Snow Leopardin
Viesti Kirjoittaja Kaisa_ »
ja koetin ladata Safarin, mutta se vaatiikin version 10.6.8
Miten tämä on mahdollista?
-
Re: Sain juuri tilaamani Snow Leopardin
Viesti Kirjoittaja Ana P »
-
Viesti Kirjoittaja jomppeli »
http://support.apple.com/kb/DL1399?view ... cale=en_US
-
Mulla ei ole hajuakaan tällaisista comboista jne... Kyllä minä kuvittelin että se tulee vimpan päälle versiona, kun tilaan sen.
Ei tällainen tavallinen toope ymmärrä näistä kaikista lisälatauksista, mistä olette nämä asiat selvittäneet aikanaan?
-
Viesti Kirjoittaja masa »
![Punastuu [:$]](./images/smilies/icon_redface.gif)
-
Kun minä luulin, ettei tarvitse heti alkaa hakemaan päivityksiä...
Laitoin tuon combon latautumaan, kestääkö se oikeasti tunteja?
On nyt ollut jonkin aikaa ja ilmoittaa, että "avautuu ajassa 2 tuntia"
-
-
Viesti Kirjoittaja tuomas92 »
Tiedoksi: jos käyttöjärjestelmän versio on useamman kuin yhden numeron (10.x.x) jäljessä uusinta, kuten tässä tapauksessa oli, niin Ohjelmiston päivitys lataa aina tottakai automaattisesti Combo-päivityksen - ei ole mitään tarvetta tehdä sitä käsin.jomppeli kirjoitti:Ajan säästämiseksi lataa combo niin ei tarvi yksi versio kerralla ladata.
http://support.apple.com/kb/DL1399?view ... cale=en_US
-
Ihan totta, jos sain päivityksen TÄNÄÄN postissa, en voinut kuvitellakaan että se pitää HETI samantien päivittää.Että tulee tavallaan valmiiksi vanhaa tavaraa tilattuna kotiin 8)masa kirjoitti:Riippuu nettiyhteydestäsi. Mulla näytti 25 minuuttia alussa kun koitin. Kyllä-joudut ajoittain päivittämään tietokonettasi- se kuuluu nykyaikaan. Sen voi toki järjestelmäasetuksista laittaa hakemaan ne automaattisesti.
Kaikki eivät ole niin fiksuja näiden kanssa, koska elämään kuuluu niin paljon muutakin kuin tonkia näitä päivitysjuttuja.
Mutta onneksi teitä täältä löytyy, jotta sitten tällaiset tollot saavat apuja
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
-
Viesti Kirjoittaja kallekilponen »
Tuohon on kaksi huomautuksen arvoista asiaa:Kaisa_ kirjoitti: Ihan totta, jos sain päivityksen TÄNÄÄN postissa, en voinut kuvitellakaan että se pitää HETI samantien päivittää.Että tulee tavallaan valmiiksi vanhaa tavaraa tilattuna kotiin 8)
1.) Tilasit useamman vuoden takaisen ohjelmiston, eli tilasit alunperinkin vanhaa tavaraa.
2.) "Etanaposti" on kuitenkin aina sen verran hidasta, että sitä kautta saapuva tavara on yleensä päivityksen tarpeessa perille saavuttuaan. (Varsinkin kun tavara ei tule sinulle suoraan liukuhihnalta vaan on voinut seistä jossain varastossa viikkoja, kuukausia, jopa vuosia.)
![Enkeli [a]](./images/smilies/angel_smile.gif)
-
-
Viesti Kirjoittaja Raikka »
On se nyt kuitenkin sen verran vanhentunut, että niitä DVD-levyjä ei sentään kopioida jokaisen välipäivityksen yhteydessä.Kaisa_ kirjoitti:Tilasin sen suoraan sieltä nettisivuilta, eikä kai kun olen sen viime viikolla tilannut, voi olla että se siinä ajassa on vanhetunut.
Kun nyt kuitenkin ollaan menossa jo 10.7.x -versiossa, voi kyllä olettaa että 10.6.x -version viimeisintä kahta ei ainakaan löydy DVD:nä.
10.6.8 Combo-päivityspaketti on kooltaan ladattuna 1.09GB, joten sen lataaminen esim. 2megaisella yhteydellä vaatii aikaa.
Siksi se kannattaakin laittaa latautumaan, kun itse tekee jotain muuta, esim. nukkuu.
Mikään tässä maailmassa ei valitettavasti suju hetkessä.
Vaikka koneet ja järjestelmät nopeutuvatkin, niin järjestelmät ja ohjelmat muuttuvat samalla huomattavasti rikkaammiksi sisällöltään ja niin muodoin myöskin ”raskaammiksi” eli kooltaan suuremmiksi kokonaisuuksiksi.
Tämä taas johtaa siihen, että aina saa odottaa.
Mitä nopeampi kone ja yhteydet, sen helpommin ”saa aina odottaa“...
R.
-
![Nörde [8-|]](./images/smilies/49_49.gif)
-
Viesti Kirjoittaja paulaw »
Ikävä kyllä, tällaista se joskus on. Nykyaikana on tavallaan kaikki helpompaa, mutta automaattiseksi millään silti kaikkea ei ole saatu. Aina noissa käyttöjärjestelmä-DVD-versioissa tuppaa olemaan niin, että kun se on asennettu, ensiksi pitää ladata päivityksiä (joihin voi sitten mennä hyvinkin reippaasti aikaa). Se ei ole pelkästään OSX:n ominaisuus. Ja siis, käyttöjärjestelmän asennus ensimmäistä kertaa tehtynä ihmetyttää ketä tahansa, ei tarvitse olla tollo. Vuosikausia koneiden kanssa puuhannut nörtti luonnollisesti osaa ilman kyselyjä moisen, mutta ihan tavallinen käyttäjä välttämättä ei.Kaisa_ kirjoitti:Ihan totta, jos sain päivityksen TÄNÄÄN postissa, en voinut kuvitellakaan että se pitää HETI samantien päivittää.Että tulee tavallaan valmiiksi vanhaa tavaraa tilattuna kotiin 8)
Kaikki eivät ole niin fiksuja näiden kanssa, koska elämään kuuluu niin paljon muutakin kuin tonkia näitä päivitysjuttuja.
Mutta onneksi teitä täältä löytyy, jotta sitten tällaiset tollot saavat apuja
Joka tapauksessa, kun se kone on nyt päivitetty, tarkista sieltä Järjestelmäasetuksista, että automaattiset päivitykset ovat päällä. Silloin se uuden päivityksen tullessa kehottaa asentamaan ne ja mahdolliset turvapäivitykset eivät jää huomaamatta. (Tämä periaate pätee myös ihan jokaiseen tuettuun käyttöjärjestelmään.)
-
Viesti Kirjoittaja skip »
![Neutraali [:|]](./images/smilies/icon_neutral.gif)
https://www.dropbox.com/referrals/NTU0MTcwODg5
-
Viesti Kirjoittaja KenSu »
Kyllä muuten ilmoittaa. Defaultisti tekee tarkistuksen kerran viikossa. Tietty sen voi disabloidakin jolloin ei tarkista eikä ilmoita. http://support.apple.com/kb/HT1338skip kirjoitti:Ei muuten OS X ilmoittele päivityksistä, jos ei ole Admin-tunnuksella kirjautuneena. Mielestäni hieman huonosti toteutettu homma. Jos on vaikka "tietoturvasyistä" tehnyt erillisen Admin-tunnarin ja käyttelee konetta normaalisti tunnuksilla, joilla ei ole ylläpito-oikeutta, niin silloin voi jäädä päivitykset tekemättä, jos niitä ei huomaa itse käydä katsomassa.
-
Viesti Kirjoittaja OmenaOnPunainen »
Onko peruskoulu edes aloitettu?KenSu kirjoitti:Kyllä muuten ilmoittaa. Defaultisti tekee tarkistuksen kerran viikossa. Tietty sen voi disabloidakin jolloin ei tarkista eikä ilmoita.
-
Viesti Kirjoittaja skip »
Ei mulla ainakaan ole koskaan ilmoittanut. Leopardista asti olen mäkkiä käyttänyt ja suurimman osan ajasta olen käyttänyt tiliä, jolla ei ole ylläpito-oikeutta. Päivitysten haku on säädetty tapahtumaan päivittäin.KenSu kirjoitti:Kyllä muuten ilmoittaa. Defaultisti tekee tarkistuksen kerran viikossa. Tietty sen voi disabloidakin jolloin ei tarkista eikä ilmoita. http://support.apple.com/kb/HT1338skip kirjoitti:Ei muuten OS X ilmoittele päivityksistä, jos ei ole Admin-tunnuksella kirjautuneena. Mielestäni hieman huonosti toteutettu homma. Jos on vaikka "tietoturvasyistä" tehnyt erillisen Admin-tunnarin ja käyttelee konetta normaalisti tunnuksilla, joilla ei ole ylläpito-oikeutta, niin silloin voi jäädä päivitykset tekemättä, jos niitä ei huomaa itse käydä katsomassa.
https://www.dropbox.com/referrals/NTU0MTcwODg5
-
Viesti Kirjoittaja KenSu »
Jotain häikkää sinulla varmaan. Minulla on kyllä ilmoittanut eikä normaalisti käyttämälläni tilillä ole ylläpito-oikeuksia.skip kirjoitti:
Ei mulla ainakaan ole koskaan ilmoittanut. Leopardista asti olen mäkkiä käyttänyt ja suurimman osan ajasta olen käyttänyt tiliä, jolla ei ole ylläpito-oikeutta. Päivitysten haku on säädetty tapahtumaan päivittäin.
Ja joo totta tosiaan, peruskoulua en koskaan päässyt aloittamaan kun ehdin käydä keskikoulun loppuun ennen kuin peruskoulu-uudistus ehti Turkuun saakka. FM:n paperit on olleet 20 vuotta (gradun tekemisen viisi ensimmäistä vuotta olivat ne vaikeimmat).
-
Viesti Kirjoittaja HACY »
+1 (Tai siis Tigeristä saakka.) Koskaan ei ole ensimmäistäkään ilmoitusta päivityksistä näkynyt normikäyttäjänä vaikka on autotarkistus asetettu. Aina on pitänyt erikseen tarkistaa. Ylläpitotunnukselle vaihdettaessa kyllä tulee popup ikkuna, joka ilmoittaa uusia päivityksiä olevan saatavilla ja nykyään kun pidän ylläpitäjää taustalla, ne jopa latautuukin valmiiksi. Mutta ei siis normikäyttäjänä.skip kirjoitti: Ei mulla ainakaan ole koskaan ilmoittanut. Leopardista asti olen mäkkiä käyttänyt ja suurimman osan ajasta olen käyttänyt tiliä, jolla ei ole ylläpito-oikeutta. Päivitysten haku on säädetty tapahtumaan päivittäin.
.
-
Viesti Kirjoittaja paulaw »
Eivät ne mulla ainakaan automaattisesti ole latautuneet, aina on kysytty salasanaa. Tuosta ilmoituksesta uusista päivityksistä en sitten osaa sanoa, onko se muuten käyttäytynyt samalla tavalla tilin oikeudesta riippumatta. Pitääpä ottaa tarkkailuun.HACY kirjoitti:Koskaan ei ole ensimmäistäkään ilmoitusta päivityksistä näkynyt normikäyttäjänä vaikka on autotarkistus asetettu. Aina on pitänyt erikseen tarkistaa. Ylläpitotunnukselle vaihdettaessa kyllä tulee popup ikkuna, joka ilmoittaa uusia päivityksiä olevan saatavilla ja nykyään kun pidän ylläpitäjää taustalla, ne jopa latautuukin valmiiksi. Mutta ei siis normikäyttäjänä.
-
Viesti Kirjoittaja MacFinn »
Palaa sivulle “Käyttöjärjestelmät”
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka