Vaihdan käyttämään mac koneita, jotka minulle työn takia parempia. Olen viimeksi käyttänyt mac konetta vuonna napa mutta tottuminen tuskin on minulle ongelma.
Näitä käyttis juttuja enenmi pohdin. Pc puolta jos miettii niin esimerkiksi Windows järjestelmästä on monia erilaisia versioita. Tarkoitan siis esimerkiksi;Home Premium, Profesional, Ultimate ...
Onko Mac käyttiksissä sama asia vai onko esimerkiksi Lumi Leopardi aina yksi ja sama versio laajuldeltaan?
Missä hinnoissa käyttikset ovat. Katselin että esimerkiksi yksi suomalainen kauppa pyytää päivitysversiosta vain muutamia kymmeniä egejä? Voiko ne oikeasti olla niin halpoja vai onko koira haudattuna.
Lopuksi kuulisin vinkkejä verkkokaupoista jotka myyvät ja esittelevät sivuillaan mac ohjelmistoja.
Tyhmiä kyssäreitä eri käyttisversioista
Mac OS X, Boot Camp ja virtualisointi
4 viestiä
• Sivu 1/1
-
Tyhmiä kyssäreitä eri käyttisversioista
Viesti Kirjoittaja Sfa1970 »
Viimeksi muokannut amanita, 10.6.2012 klo 12.47. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Syy: Otsikko hivenen kuvaavammaksi
Syy: Otsikko hivenen kuvaavammaksi
-
Re: Tyhmiä kyssäreitä"
Viesti Kirjoittaja maccivaari »
Sfa1970 kirjoitti:Vaihdan käyttämään mac koneita, jotka minulle työn takia parempia. Olen viimeksi käyttänyt mac konetta vuonna napa mutta tottuminen tuskin on minulle ongelma.
Näitä käyttis juttuja enenmi pohdin. Pc puolta jos miettii niin esimerkiksi Windows järjestelmästä on monia erilaisia versioita. Tarkoitan siis esimerkiksi;Home Premium, Profesional, Ultimate ...
Onko Mac käyttiksissä sama asia vai onko esimerkiksi Lumi Leopardi aina yksi ja sama versio laajuldeltaan?
AIna kissaeläin on yksi ja sama laajuudeltaan; päivityksiä tulee ja ne on hyvä ottaa koska bugeja korjataan ja käyntiä parannetaan .
Missä hinnoissa käyttikset ovat. Katselin että esimerkiksi yksi suomalainen kauppa pyytää päivitysversiosta vain muutamia kymmeniä egejä? Voiko ne oikeasti olla niin halpoja vai onko koira haudattuna.
Totta se on että OSsät ovat halpoja Apps Storesta saa ja Omppu-valikosta saa Tietoja tästä Macista ja
Ohjelmiston päivitys - ten ehkä kerran viikossa niin hakee ja tarkastaa
ja siinähän tuo on mun valikossa Apps store kolmannella rivillä
Lion 7.4. on mulla ja minun käytössä on toiminut ihan jees
varmaan kun Puuma tulee niin jonkun ajan kuluttua otan Puumankin
Yksi ulkoinen kovalevy on pyhitetty Time Machinelle jonka teen noin joka
toinen viikko
CCCLONER on ja kopio koneesta otettu myös ulkoiselle .
Lopuksi kuulisin vinkkejä verkkokaupoista jotka myyvät ja esittelevät sivuillaan mac ohjelmistoja.
IMac 21,5 " Late 2017 OSX 13.7.5 4GT
SONY Cyber-shot DSC-HX1
LUMIX DMC LX3
SONY Cyber-shot DSC-HX1
LUMIX DMC LX3
-
- Ylläpitäjä
Re: Tyhmiä kyssäreitä"
Viesti Kirjoittaja Anghorn »
Mac-käyttiksiä ei ole useampaa mallia, jos erityisiä serveriversioita ei lasketa. Leopard, Snow Leopard ja Lion ovat eri käyttöjärjestelmiä samaan tapaan kuin XP, Vista ja 7.Sfa1970 kirjoitti: Onko Mac käyttiksissä sama asia vai onko esimerkiksi Lumi Leopardi aina yksi ja sama versio laajuldeltaan?
Kyllä ne ovat, ei koiria haudattuna.Sfa1970 kirjoitti: Missä hinnoissa käyttikset ovat. Katselin että esimerkiksi yksi suomalainen kauppa pyytää päivitysversiosta vain muutamia kymmeniä egejä? Voiko ne oikeasti olla niin halpoja vai onko koira haudattuna.
Paras paikka hankkia ohjelmistoja ja ainoa paikka hankkia uusimpia käyttöjärjestelmiä on Mac App Store. Ohjelmat latautuvat tuolta suoraan koneellesi, veloitus tapahtuu suoraan luottokortilta. MAS on yksi syy noiden käyttispäivitysten halpaan hintaan, kun päivitykseen ei tarvita kuin napinpainallus. Ohjelmien hankinta ei tietenkään rajoitu Mac App Storeen, mutta on varsin fiksu keksintö.Sfa1970 kirjoitti: Lopuksi kuulisin vinkkejä verkkokaupoista jotka myyvät ja esittelevät sivuillaan mac ohjelmistoja.
MBP 14" | Studio Display 5K | iPhone 15 Pro | iPad Air | AirPods Pro | Watch S6 | TV 4K
-
Mistä Leopard PowerMac G4:lle ?
Viesti Kirjoittaja hanskithegreat »
PowerMac G4 on hieno kone, historiaa jota kannattaa säilyttää. Käyttiksenä on nyt Jaguar, jossa ohjelmistot on ihan hyviä mutta "vähän" vanhoja, etenkin Safari. Haluaisinkin nyt päästä historiani kanssa vähän lähemmäksi nykyaikaa ja löytää PowerMaciini jostain OS X Leopardin ja tietysti kohtuuhintaan.
Amazon kaupaa Leopardia yli 100 taalan hintaan ja MacHuolto Helsingissä suostuu asentamaan koneeseen Leopardin ja tekemään mulle käyttis CD:t n. 150 eurolla. Vähän liian paljon historian harrastamisesta vaikka kottaraispöntöt onvatkin suuri rakkauteni.
Osaisiko joku auttaa ?
Amazon kaupaa Leopardia yli 100 taalan hintaan ja MacHuolto Helsingissä suostuu asentamaan koneeseen Leopardin ja tekemään mulle käyttis CD:t n. 150 eurolla. Vähän liian paljon historian harrastamisesta vaikka kottaraispöntöt onvatkin suuri rakkauteni.
Osaisiko joku auttaa ?
4 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “Käyttöjärjestelmät”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka