Elikkäs tämmöinen ongelma mulla, että olen nyt pariin otteeseen asentanut 10.6:sta 10.6.8:siin ja heti sen jälkeen koko MBP hidastuu ihan täysin niin että hiiri liikkuu nykivästi, ohjelmat avautuvat ja sulkeutuvat säälittävän hitaasti ja koneen käynnistys kestää kauemmin. Enkä usko että haittana olisi kummiskaan macin specsit sillä kone toimii ilman mitään ongelmia 10.6:ssa. Olen asentanut käyttiksen uudelleen tyhjälle kovolle ja muutenkin käyttiksen ihan puhtaana uudestaan mutta ongelma silti toistuu jokakerta kun päivitän softan ja vaikka päivitän softan 10.7 niin ongelma pysyy samana. En tiedä onko samallaista threattia jo olemassa täällä, että jos löytyy niin linkatkaa toki mutta apua tarvitsisin ja kipeästi..
Specsit:
2,4 GHz C2D
4Gt ramii
ssd Kovalevy
10.6.8 päivitys jumitti Macin
Mac OS X, Boot Camp ja virtualisointi
4 viestiä
• Sivu 1/1
-
10.6.8 päivitys jumitti Macin
Viesti Kirjoittaja matiikkanero »
Viimeksi muokannut kallekilponen, 27.2.2013 klo 22.07. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Tommi
-
Re: 10.6.8 päivitys jumitti macin
Viesti Kirjoittaja Juhani L »
Miten päivitit 10.6:stä 10.6.8:aan? Haitko Applen sivulta combo updaten vai miten? Kokemukseni mukaan 10.6.8-päivityksen jälkeen kone toimi moitteettomasti.
Mitä tarkoittaa "ja vaikka päivitän softan 10.7 niin ongelma pysyy samana"?
Mitä tarkoittaa "ja vaikka päivitän softan 10.7 niin ongelma pysyy samana"?
-
Päivitin suoraan ohjelmiston päivitys kohdasta apple logon alta. Että mahtaako sitten olla eroa jos hakee sen combo updaten apple sivujen kautta?
Siis sitä vaan meinasin, että sen jälkeen kun olin pävittänyt koneen 10.6.8:siin niin sitten appstoren kautta päivitin sitten Mountain lioniin 10.8 (vahingossa näköjään kirjoitin 10.7) Eli vaikka kuinka päivitän konetta niin hitaus ei korjaannu.
Ollut vanhempia ja huonompiaki maccejä itselläni ja tuon 10.6.8 päivityksen jälkeen toiminut kans ihan normaalisti, jopa minun normi macbookki jaksoi tuon 10.8 rennosti Ja tämä macbook pro on 2010 Mid joka nyt lagailee ja pahasti..
Siis sitä vaan meinasin, että sen jälkeen kun olin pävittänyt koneen 10.6.8:siin niin sitten appstoren kautta päivitin sitten Mountain lioniin 10.8 (vahingossa näköjään kirjoitin 10.7) Eli vaikka kuinka päivitän konetta niin hitaus ei korjaannu.
Ollut vanhempia ja huonompiaki maccejä itselläni ja tuon 10.6.8 päivityksen jälkeen toiminut kans ihan normaalisti, jopa minun normi macbookki jaksoi tuon 10.8 rennosti Ja tämä macbook pro on 2010 Mid joka nyt lagailee ja pahasti..
Tommi
-
Okei nyt selvis jtn jännää eli istat näyttää, että rami kohdalla näin:
Wired: 283MB
Active: 295MB
Inactive:127MB
Free: 3.06GB
Että jostain syystä ei käytä ramia jos oikein osaan tulkita? Myös cpu kohdalla näyttää 90% systemin kohdalla..
Wired: 283MB
Active: 295MB
Inactive:127MB
Free: 3.06GB
Että jostain syystä ei käytä ramia jos oikein osaan tulkita? Myös cpu kohdalla näyttää 90% systemin kohdalla..
Tommi
4 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “Käyttöjärjestelmät”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka