Sivu 1/1

Käyttiksen uudelleenasennus ei onnistu

Lähetetty: 19.6.2019 klo 14.42
Kirjoittaja andythewhale
TV-tasolla oli/on pitkään joutilaana ollut Mac Mini jonka ajattelin tyhjentää jälleenmyyntiä varten.

Normaalit uloskirjautumiset, levyn tyhjennys ja seuraavaksi käyttiksen uudelleenasennus. Saa valittua kielen ja levyn mille asennetaan ja asennus lähtee käyntiin. Noin 10 sekunnin kuluttua tulee virheilmoitus: "AMD-Action:downloadProduct:SP". Vaihtoehdot "Retry/Cancel" ja eteenpäin ei pääse.

Mini on langattomassa verkossa joka toimii. Käyttis taitaa olla Sierra, ei tullut mieleenkään päivittää ennenkuin tyhjentelee. Ulkomaisilta foorumeilta löytyi jotain vinkkejä joista kokeiltu AppStoresta uloskirjautuminen/takaisinkirjautuminen toisella koneella sekä asentamisen yrittäminen päivän-parin päästä uudestaan.

Olen joskus tehnyt asennus-tikunkin mutta ilmeisesti tikku päästänyt savut ulos kun toisella koneella en saanut tikulta näkyviin mitään ja tämä potilaskaan ei sitä käynnistysvaiheessa nähnyt.

Onko kenellekään tullut vastaan samaa ongelmaa..? Ideoita miten edetä - uudempaa käyttistä tikulta? Voisiko toisella koneella tehtyä TimeMachine -varmuuskopiota yrittää palauttaa tälle ja sen jälkeen yrittää uudestaan.

Re: Käyttiksen uudelleenasennus ei onnistu

Lähetetty: 19.6.2019 klo 15.19
Kirjoittaja MacFinn
Tee toisella koneella se tikku uudestaan.

Re: Käyttiksen uudelleenasennus ei onnistu

Lähetetty: 20.6.2019 klo 9.38
Kirjoittaja masterakk
Oletko ihan varmasti kytkenyt Minin langattomaan verkkoon asennuksen alussa?

Re: Käyttiksen uudelleenasennus ei onnistu

Lähetetty: 20.6.2019 klo 10.05
Kirjoittaja andythewhale
masterakk kirjoitti:Oletko ihan varmasti kytkenyt Minin langattomaan verkkoon asennuksen alussa?
Jep, olen varmistanut että Mini on langattomassa verkossa.

Re: Käyttiksen uudelleenasennus ei onnistu

Lähetetty: 26.6.2019 klo 23.49
Kirjoittaja andythewhale
Raportoidaan nyt vielä homma menestyksekkäästi suoritetuksi. Kone USB-levyltä käyntiin, Mojaven lataus App Storesta, asennus koneen sisäiselle levylle. Jonka jälkeen vielä koneen tyhjennys ja uudelleenasennus palautustoiminnolla varmistaakseni että kaikki toimii ok.

Mainittakoon että sain saman virheilmoituksen aikaan kun ryhdyin lataamaan Mojaven asennuspakettia ilman että olin kirjautuneena sisään App Storeen. Jonkinlainen kirjautumisongelma siis ja arvaan että liittyi siihen että pohjalla oli kovin vanha käyttisversio.