Pantteriin kysymyksiä (hackeja?)
-
Pantteriin kysymyksiä (hackeja?)
Viesti Kirjoittaja Jamac »
Tietääkö kukaan softaa tai keinoa millä pääsisi eroon noista, onko se nyt "Sheets", eli "Save As" tyyppinen dialogi mikä liukuu ikkunan yläosasta ikkunan päälle. Tuo on Pantterin (ja Jaguaarin) ehdottomasti suurimpia munauksia, sitä kun ei pääse siirtämään. Ja tuon Sheetin alle jää sitten aina tärkeää tietoa, esimerkiksi Mail:ssa kun tulee (taittoon) matskua mitkä on kätevä tallentaa levylle kansioihinsa... No, ei jaksa selittää mutta iso riesa niistä on. JA voi miksi voi miksi, miksi siinä "Save As" dialogissa se column wiew on niiin saamarin kapea, siihen mahtuu noin 20 merkkiä pitkä tiedostonimi. OK sitä Columnin kokoa voi muuttaa, mutta asetus ei jää muistiin....
Syö nyt oikein kunnolla. Irti siitä ikkunasta >:< kele! Ja muista kokos!
Joku lisäkikkare millä hommaa sais parannettua. Mä ostan oikeesti vielä PC:n jos Adoben softiin tulee toi typerä slaideriSheetti, **tuttaa rankasti kun softa ei anna tehdä töitä.
-
Re: Pantteriin kysymyksiä (hackeja?)
Viesti Kirjoittaja jannehh »
-
Kun olis siinä edes joku "Hide-täppä" millä sen sais nousemaan ylös sen verran että pääsis näkemään sen dokumentin (nimen) mitä on tallentamassa. Kiva koittaa muistaa jonkun kiinannorjanitälialaislatinankielisen taiteilija nimeä minkä mukaan luodaan folderi mihin Mail:ssa liitteet tallennetaan.
ÄH.
-
Viesti Kirjoittaja NOx »
Lohduttaisiko tämä:Joku kun kertois edes syyn miksi tommonen kiinni-ikkunaan liimattu dialogi on tehty.
Siksi kun kaikki meistä eivät ole yhtä taitavia/valveutuneita/mitä vaan. Tallentaminen menee muutenkin monelta yli hilseen joten liimattu ikkuna varmistaa edes sen ettei tärkeä tallennusikkuna katoa jonnekin vaikka vahingossa tuplaklikkaamalla otsikkoa. Vaikka me ymmärtäisimme sen vain kutistuneen Dockiin, ei se kaikille ole yhtä selvää. Sinne jää ja tallennus siis keskeytyi. Viikon päästä dokumenttia etsitään epätoivon vimmalla...
Yllättävän monella kokeneellakin koneen käyttäjällä on vaikeuksia erottaa jo sellainen perusasia milloin tarvitaan tuplaklikkaus ja milloin taas riittää kun kerran hiirellä tökkää ikonia silmään.
Henk. koht. ärsyttää kaikki typerät kysymykset olenko varma jostakin toimenpiteestä, esim. tallentaessa tiedostoa samalla nimellä huomautetaan aivan turhaan. Yleensä olen varma ja vaikka epäilisinkin ainakin olen päättänyt suorittaa kyseisen toiminnon kaikesta huolimatta joten varoitus peruuttamattomuudesta ei voisi vähempää kiinnostaa.
-

-
Viesti Kirjoittaja MVi »
Aivan niin, pääsisi kurkistamaan tiedoston nimen tai linkin sieltä alta ja muuttamaan jotain jos tarvitsee. Samaa vaivaa ollut täälläkin. Cancel vaan, ja Omppu-C ennen dialogiin menoa. Kun vaan aina muistaisi tämän käyttiksen rajoittuneisuuden...! ;-)"Save As" dialogi pysyisi aina ko. ikkunan edessä mitä tallennetaan ja dialogia voisi vapaasti liikuttaa ruudulla
-
Nimenomaan tää on nyt sitten käytäntö... Sitten on kivaa kun asiakas unohtaa kokonaan mainita mihin sivulle ja minkä nimiseen juttuun matsku tulee ja pitää päätellä että mihin mappiin matskut heittää, tai minkä mapin luo... Siinä sitä sitten veivataan edestakaisin... Ihme homma kun ei rahaa tule ilman työntekoa :~Omppu-C ennen dialogiin menoa. Kun vaan aina muistaisi tämän käyttiksen rajoittuneisuuden...!

-
Viesti Kirjoittaja makki »
-
-
Viesti Kirjoittaja MjP2 »

MjP2
-
Viesti Kirjoittaja Jezze »
-
Viesti Kirjoittaja Kirjiz »
Hyvä puoli tuossa on kyllä se, että se on kiinni siinä ikkunassa eikä haahuile popuppina ympäriinsä.
-
Viesti Kirjoittaja MacFinn »
Missä softassa se liukuu yläosasta? Kun mulle ei tuu mieleen yhtään... ja kokeilin muutamaa tässä.
Mulla tuo Save as tulee just siihen mihin mä olen sen viimeksi jättänyt ja sen kokoisena.
Mulla on varmaan aamutee juomatta tai jotain tai sitten mun kone toimii väärin.
-
Viesti Kirjoittaja Juhani L »
OS X:n palveluja täysmääräisesti hyödyntävät Cocoa-sovellukset saavat monet hyvät tai huonot ominaisuudet suoraan käyttikseltä, mm. käyttöliittymän rakenteen ja pääsyn oikolukupalveluun. Helpottaa ohjelmien tekoa, kun kaikkea pikkusälää ei tarvitse tehdä omasta päästään. Toisaalta tulos on sitten se, että Applen muuttaessa käyttöliittymän ilmettä ohjelmissa ilme muuttuu, haluttiinpa sitä tai ei.
-
Viesti Kirjoittaja MacFinn »
Mä kun en texturia käytä enkä Safarista tallentele, mitä nyt tulostelen pdffäksi.
Katotaan miten tuon käy Tigerissä.
Palaa sivulle “Käyttöjärjestelmät”
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka