Esikatseluloota
Mac OS X, Boot Camp ja virtualisointi
7 viestiä
• Sivu 1/1
-
Esikatseluloota
Viesti Kirjoittaja Athlon64 »
Olen ihmetellyt iBookillani kun kuvat jotka siirsin PC:stä Buukkiin cd:llä näkyy Finderissa vain "JPG"-kuvina. Kuvat joita olen muokannut Photoshopilla (iBookilla) näyttää kuvan Finderissa. Voiko Finderin opettaa näyttämään myös muokkaamattomien kuvien olomuodon Finderissa.
-
Re: Esikatseluloota
Viesti Kirjoittaja jaol »
Finderin ikkunassa valitse näkymäksi "Symboleina".
Sitten "Sisältö/Näytä valinnat" ja sieltä ruksi "Näytä esikatselu".
Tarkasta myös haluatko muutoksen kaikkiin ikkunoihin vai vain aktiiviseen...
Sitten "Sisältö/Näytä valinnat" ja sieltä ruksi "Näytä esikatselu".
Tarkasta myös haluatko muutoksen kaikkiin ikkunoihin vai vain aktiiviseen...
true - do nothing, successfully
-
Viesti Kirjoittaja NOx »
PhotoShop osaa tallentaa esikatselukuvan (Preferences -> File Handling, File Saving Options). Jos kuvassa ei ole esikatselukuvaa mukana, täytyy Finderin se tehdä. Se taas täytyy sitten kertoa Finderille että ne esikatselukuvat halutaan muodostettaviksi. Ja tästä päästäänkin yhteen suosikkiaiheistani: huonoimmillaan tuo muodostaminen hyydyttää koko koneen. Jos työpöydällä on kuvia joiden esikatselukuvan muodostamisessa Finderilla on ongelmia, voi prosessoriaikaa kulua tuhottomasti ja loputtomasti. Tämä voi tapahtua minkä tahansa kansion kanssa, mutta työpöytä on poikkeus muihin kansiohin verrattuna kun sitä konsultoidaan käytännössä vähän väliä. Siksipä omalla työpöydälläni ei ole kerrassaan mitään, ei edes CD-levyjä eikä kovalevyn ikoneja.Olen ihmetellyt iBookillani kun kuvat jotka siirsin PC:stä Buukkiin cd:llä näkyy Finderissa vain "JPG"-kuvina. Kuvat joita olen muokannut Photoshopilla (iBookilla) näyttää kuvan Finderissa. Voiko Finderin opettaa näyttämään myös muokkaamattomien kuvien olomuodon Finderissa.
com.apple.Dont_Steal_Mac_OS_X
-
Viesti Kirjoittaja vesku »
Karski jäbä!NOx kirjoitti:Siksipä omalla työpöydälläni ei ole kerrassaan mitään, ei edes CD-levyjä eikä kovalevyn ikoneja.
iMac 21,5" late 2009 OSX 10.10 Macbook Pro 13,3" mid 2009 OSX 10.10 Powermac G4 450 2/120/64 OSX 10.5.8 Leopard; iPod nano 8gig (product)RED 3.gen; iPhone 5 64 Gb iPad mini 32 Gb
-
Viesti Kirjoittaja Lakiopaalu »
Itse asiassa alan minäkin harkita tuota työpöydän kevennystä.vesku kirjoitti:Karski jäbä!NOx kirjoitti:Siksipä omalla työpöydälläni ei ole kerrassaan mitään, ei edes CD-levyjä eikä kovalevyn ikoneja.
Pantherin Finder-ikkunan ansiosta (partitiot ja CD:t ynnä muut mountattavat näkyvät sivuikkunassa/ilmestyvät sinne/ saa sieltä käsin koneesta pois) ei ole tullut aikoihin mitään työpöydällä majailevaa tuplaklikattua. Miksi siis siellä turhaa sälää säilyttää?
On alkanut pikkuhiljaa valjeta täälläkin (vanha Ysi/kasi/seiskakäyttäjä, entinen kympinvihaaja), miksi omppu-N on kymppikäyttiksissä "Avaa uusi Finder-ikkuna".
Alkuperäiseen kysymykseen sivuhuomautus; onko esikatselukuvat todella tarpeen Photoshopin käyttäjälle? Ainakin jos Ps7 tai PsCS:n omistaa (= Ps:n FileBrowser)? (Tämä siis olettaen. että Photoshop on käynnissä aina kun konekin päällä ja oletusarvoisesti käynnistetään ensimmäisten ohjelmien joukossa).
– I'm just a stylus for hire, a Mac-inist for rent...
-
Viesti Kirjoittaja NOx »
Mitä karskiutta tuossa nyt on?Siksipä omalla työpöydälläni ei ole kerrassaan mitään, ei edes CD-levyjä eikä kovalevyn ikoneja.
Karski jäbä!
En koe tarvitsevani työpöytää yhtään mihinkään kun Sidebarissa on kaikki oleellinen, omppu-n avaa uuden Finderin ikkunan ja vieläpä aina sen kansion aktiiviseksi jonka useimmiten haluan näkyviin (Dokumentit)? Minulle Työpöytä on vain jäänne Mac-ajanlaskun alusta.
com.apple.Dont_Steal_Mac_OS_X
-
Viesti Kirjoittaja am_tiainen »
Itse olen ruksinut Adobe Photoshopista (PhotoShop -> Preferences -> File Handling ->) Image Previews kohdasta Never Save. Se kun tekee erillaisen esikatselukuvan kuin muut kuvankatselu softat (tekee sameat reunat kun muut ohjelmat tekee kuvan 1pix reunuksella).Athlon64 kirjoitti:Olen ihmetellyt iBookillani kun kuvat jotka siirsin PC:stä Buukkiin cd:llä näkyy Finderissa vain "JPG"-kuvina. Kuvat joita olen muokannut Photoshopilla (iBookilla) näyttää kuvan Finderissa. Voiko Finderin opettaa näyttämään myös muokkaamattomien kuvien olomuodon Finderissa.
En myöskään käytä Finderistä (Finder -> View -> Show View Options - Show Icon Preview) omaa Show Icon Preview kuin Desktopissa jossa ei ole yleensä kuvia kuin muutama hassu koska jos kuvia on parikymmentä, laskee se kuvien esikatselukuvia aika kauan omassa PowerBookissa. Ja se laskee joka kerta nuo kuvat uudestaan ja uudestaan. Tämä on kyllä kieltämättä Windowsissa hoidettu paremmin kuin Macissa. Siinä ne Thumbnail kuvat menevät Windowsin muistiin, joten niitä ei luoda joka kerta uudelleen kun kansion avaa. Toinen vaihtoehto on tehdä kuviin upotetut esikatselukuvat/ikonit.
Käytän itse kuvien esikatselukuvien/ikonien tekemiseen QuickImage CM joka menee Contextual Menu kohtaan (Ctrl + hiirenappi / hiiren oikeaa nappia 2 näppäimisessä hiiressä) tai sitten vaan avaan Canonin ImageBrowserin joka tekee sitten kuviin thumbnail kuvat (siitäkin kyllä saa preview/thumbnail kuvien teon pois asetuksista).
[ Apple MacBook (early 2016)]
[ Apple Mac mini (late 2012)]
[ AppleTV 4]
[ Apple iPad mini 4 cellular]
[ Apple iPhone SE ]
[ Apple Mac mini (late 2012)]
[ AppleTV 4]
[ Apple iPad mini 4 cellular]
[ Apple iPhone SE ]
7 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “Käyttöjärjestelmät”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka