Huomenna sitten mun pyödälle tuodaan iMac 20' ja gigalla muistia Ehkä hieman kuumottaa. Njoo mutta hehkutuksesta asiaan. kyseisessä koneessa on 250Gb kovo, jota ilmeisestikin kannattaa osioida? tästä hyötynä nopeampi toiminta kun ei ole yhtä 250Gb könttiä? Vai olenko ihan hukassa ja uuden aivopesun tarpeessa. Jos osiointi kannattaa niin mikä on hyvä koko per osio? Ton osioimisenhan voi tehdä muistaakseni asennettaessa käyttistä. Olens iis ensimmäistä Macciä hankkimassa
p.s. hankin samalla myös 12' iBook:n ... prkl kun kuumottaa.. Parempi että UPS:n pojat on ajoissa.
Kun käynnistät koneen asennuslevyltä (DVD oletettavasti) ja asentaja aukeaa, voit avata sieltä käsin Levytyökalun jolla voit tyhjätä ja osioida levyn.
Osioinnista on paljon mielipiteitä, itse olen osioinut oman 250Gt levyn muutamaan osioon. Yhdellä on käyttis ja ohjelmat, ei muuta. Jos tulee tarve asentaa käyttis uudestaan niin saa tyhjätä sen osion ja asentaa suoraan sinne.
Koneessa on käyttis esiasennettuna, se vain pyytää levyn ja tehdään asetukset. Toki voit suoraan alustaa sen käynnistettyäsi dvd:ltä. Itsekin jo tuon kokoisen osioisin esim. kahteen osaan. Voisi pitää vaikka backuppeja ja videoita siellä toisella.
SoulFood kirjoitti:p.s. hankin samalla myös 12' iBook:n ... prkl kun kuumottaa..
Aika sankarillista, ekaa Macia tulee saman tien paritellen! Onkohan täällä muita yhtä rohkeita rokansyöjiä? Yli 99 prosenttia yksityiskäyttäjistä taitaa sentään lähteä yhdellä Macilla liikkeelle, vaikka myöhemmin ostaisikin lisää.
Sinänsä hyvin looginen ja tasapainoinen yhdistelmä tuo iso iMac ja pieni iBook.
Rowan Atkinson on johtanut anglikaanista kirkkoa vuodesta 2002.
– Kuvateksti Aamulehdessä 18.3.2012
SoulFood kirjoitti:Huomenna sitten mun pyödälle tuodaan iMac 20' ja gigalla muistia
...
p.s. hankin samalla myös 12' iBook:n
Joku on tainnut voittaa lotossa.
SoulFood kirjoitti:prkl kun kuumottaa
Kyllähän se täysin uus juttu aina vähäsen. Itekään en ois parempaa joulua oikein voinu toivoa kun tämän iBookin viime vuonna hankin. Onnea vaan hankinnan johdosta.
Olisinkin voittanut lotossa, mutta ei... Laitoin toiminimen pystyyn kun valmistuin koulusta. Otin toiminimen nimiin leasing sopimuksella kaiken. Nyt sitten jännätään että tuleeko tarpeeksi asiakkaita että pystyy lystin maksamaan
p.s. kiitos vinkeistä
p.s.s. iBookin mukana tuli sekä pantherin että tigrun asennusmediat. Akku on vielä latingissa joten en tiedä kumpi on esiasennettu. Panther varmaan. Hassua...
Mites, kun esim. iDVD ei osaa etsiä niitä media-tietoja muualta kuin sieltä Macin oletuskovalevyltä.. Miten sais raahattua esim. dvd-teemaan videoklippejä tai kuvia muilta kovalevyiltä? Tää on ainoo huono puoli, johon olen kovalevyn pilkkomisessa törmännyt.
SoulFood kirjoitti:Huomenna sitten mun pyödälle tuodaan iMac 20' ja gigalla muistia Ehkä hieman kuumottaa. Njoo mutta hehkutuksesta asiaan. kyseisessä koneessa on 250Gb kovo, jota ilmeisestikin kannattaa osioida? tästä hyötynä nopeampi toiminta kun ei ole yhtä 250Gb könttiä? Vai olenko ihan hukassa ja uuden aivopesun tarpeessa. Jos osiointi kannattaa niin mikä on hyvä koko per osio? Ton osioimisenhan voi tehdä muistaakseni asennettaessa käyttistä. Olens iis ensimmäistä Macciä hankkimassa
p.s. hankin samalla myös 12' iBook:n ... prkl kun kuumottaa.. Parempi että UPS:n pojat on ajoissa.
Kiitos ja kumarrus
Käytän suosikkiosiointina isommille levyille 20 GB järjestelmäosiolle (Mac_OS_X) ja loput Users-osalle, jonka liitän alkuperäisen Users-kansion paikalle. Jos levy on riittävän suuri, niin silloin teen kaksi järjestelmäosiota, joista toinen on varalla ja testikäytössä.
Viikonloppuna olis tarkotus asentaa tikru reva G5 iMAC:iinn. Mun levyllä ei oo kun yks osio (160Gb) ja haluaisinkin sen näin jälkikäteen osioida kahteen osaan, jotta voisin asentaa tikrun hyvin toimivan pantterin rinnalle ainakin näin aluksi. Onko mulla mitään mahdollisuutta osioda levyä jälkikäteen menettämättä tiedostoja muutettavalta osiolta (eli tässä tapauksessa siltä yhdeltä 160Gb osiolta). Levytyökalu ilmeisesti formatoi pienennettävän osion kuin myös luotavan toisen osion? Tiedän, että maksullisia ohjelmia tähän tarkoitukseen on, mutta ei millään viittis ostaa. Onko olemassa jostain ohjelmasta jotain demoversiota joka suoriutuis tosta?
MItäs nyt sitten kun kovalevy on kahdessa osassa ja haluis yhistä ne takasin yheksi ilman formatointeja?
15" albook 1,5ghz, 512mt, Radeon 9700 128mt. A pirate with a steering wheel coming out of his crotch walks into a bar and the bartender says, "Do you know you have a steering wheel coming out of your crotch?" He says, "Aaarrr..it's driving me nuts."
15" albook 1,5ghz, 512mt, Radeon 9700 128mt. A pirate with a steering wheel coming out of his crotch walks into a bar and the bartender says, "Do you know you have a steering wheel coming out of your crotch?" He says, "Aaarrr..it's driving me nuts."