Maanantaina käyttäjä A asentaa windowsin macin laitteeseen ja windows on solmussa, hänen mielestään mac on yhtä ***ka kuin pc koneet.
Tiistaina käyttäjä B taas soittaa kaverilleen A ja sanoo että tässä mun macissä on viruksia ja vakoiluohjelmia yhtä lailla kuin vanhassa pc:ssä oli (jättää taktisesti sanomatta että käyttää windowsia), on kaverilla taas vääristynyt kuva macistä.
Näiden serkku kaveri C taas on onnistunut asentamaan OS X käyttiksen merkkiä autotalli amd tai intel suorittimella tukkutaalerilta osamansa halviman emolevyn ja naapurin serkulta vähän käytetyn näytönohjaimen pc konepakettiin, geneeriset ajurit ei oikeen toimi ja sitäsuntätä "standardi" komponentit ei oikeen keskustele keskenään oikein, saa puhelinsoiton kaverilta A ja päättävät yhdessä ettei nämä applen tuotteet olleetkaan hyviä, ei löydy ajureita ja näyttää olevan viruksia ja spywarea ihan niinkuin perinteisellä pc puolella konsanaan. Suuntaavat siis firefoxin osoitteeseen hintavertailu ja ostavat mitä halvimmalla saavat.
Itse taas olen tyytyväinen, ajan OS X käyttistä applen raudassa, takahuoneessa on pc jossa winkku, silloin harvoin kun tarvitsen (lähinnä teknistä tukea antaessani windows käyttäjille) windowsin ruudulleni, otan siihen winkkuboxiin etäyhteyden, muuta tuolla windowsilla ei tehdäkään kuin päivitetään virusturvat ja skannerit päivittäin ja tarjotaan etäyhteyttä maceille.
Mä tykkään tää homma on näin hyvä.
Sitten jos taas innostun pelaamaan jossain vaiheessa, hommaan siihen toimeen sopivan laitteen, pleikkarin.
Oikea työkalu oikeassa paikassa säästää aikaa, hermoja sekä pidemän päälle rahaa.
Fanaatikoksi saa joku sanoa jos haluaa, mutta pidän tästä koska näin tämä homma vaan toimii, ilman säätämistä.
8)
![Nörde [8-|]](./images/smilies/49_49.gif)