En ole tätä toimintoa vielä löytänyt/ keksinyt. Jos minulla on ikkuna auki, iso sellainen, vaikkapa koko iPhoto-kirjasto, tai joku iso albumi, ja haluan äkkiä sen päästä toiseen, eli alhaata ylös tai ylhäältä alas, niin miten ihmeessä sen teen? Ensimmäinen kerta kun kaipaan jotakina Windows-juttua, nimittäin sitä pientä tuplanuolta joka heittää kokonaan ylös/alas asti. Kokeilin noita nuolia pageup/pagedown, myös omppu pohjassa, mutta sitten mielikuvitus loppui.
Ikkunan selaus (onkohan tää nyt ihan oikeassa paikassa?)
Mac OS X, Boot Camp ja virtualisointi
8 viestiä
• Sivu 1/1
-
aletheia
Ikkunan selaus (onkohan tää nyt ihan oikeassa paikassa?)
Viesti Kirjoittaja aletheia »
Tyhmä kysymys, mutta kysyn silti.
En ole tätä toimintoa vielä löytänyt/ keksinyt. Jos minulla on ikkuna auki, iso sellainen, vaikkapa koko iPhoto-kirjasto, tai joku iso albumi, ja haluan äkkiä sen päästä toiseen, eli alhaata ylös tai ylhäältä alas, niin miten ihmeessä sen teen? Ensimmäinen kerta kun kaipaan jotakina Windows-juttua, nimittäin sitä pientä tuplanuolta joka heittää kokonaan ylös/alas asti. Kokeilin noita nuolia pageup/pagedown, myös omppu pohjassa, mutta sitten mielikuvitus loppui.![Punastuu [:$]](./images/smilies/icon_redface.gif)
En ole tätä toimintoa vielä löytänyt/ keksinyt. Jos minulla on ikkuna auki, iso sellainen, vaikkapa koko iPhoto-kirjasto, tai joku iso albumi, ja haluan äkkiä sen päästä toiseen, eli alhaata ylös tai ylhäältä alas, niin miten ihmeessä sen teen? Ensimmäinen kerta kun kaipaan jotakina Windows-juttua, nimittäin sitä pientä tuplanuolta joka heittää kokonaan ylös/alas asti. Kokeilin noita nuolia pageup/pagedown, myös omppu pohjassa, mutta sitten mielikuvitus loppui.
-
wanders
-
aletheia
Mutta kun..
Juu noissahan lukee kyllä home ja end, mutta kun ne siirtää vaan seuraavaan eli viereiseen valokuvaan. Omppu tai shift ei auta yhtään tässäkään kohtaa. ?
-
wanders
Re: Mutta kun..
Viesti Kirjoittaja wanders »
Siis onko sulla kannettava kone? (Hmmm, Macbook 13"...) Mulla iMacin näppis, ei noissa mitään lue, on vaan nuo nuolisymbolit. Niillä äsken hypin iPhotossa kuvaluettelon ylimmälle ja alimmalle riville.aletheia kirjoitti:Juu noissahan lukee kyllä home ja end, mutta kun ne siirtää vaan seuraavaan eli viereiseen valokuvaan. Omppu tai shift ei auta yhtään tässäkään kohtaa. ?
---
-
aletheia
MacBookkihan mulla
..eli kiitos avusta mutta meilla taitaa olla niin eri näppikset ettei noista vinkeistä ollu hyötyä..
-
wanders
Re: MacBookkihan mulla
No miten olisi Fn+Home/End? (Jos kyse edelleen iPhotosta)aletheia kirjoitti:..eli kiitos avusta mutta meilla taitaa olla niin eri näppikset ettei noista vinkeistä ollu hyötyä..
Edit:
No tääkin toimii ainoastaan silloin, kun olet pikkukuvaluettelossa eikä yksikään kuva ole valittuna (ainakin näin mun iBookissa). Mutta luulen että haluaisit selata kuvia siinä muokkaustilassa, jolloin pikkukuvat ovat nauhana siellä ylhäällä? Siihen ei tunnu löytyvän sopivaa näppäinyhdistelmää...
---
-
aletheia
no nyt on tyhmä olo
fn + home/end tekee juurikin sen mitä halusin.
Ja mä kun luulin kokeilleeni kaikkea. Kiitos kovasti avusta!![Hymy [:)]](./images/smilies/icon_smile.gif)
Ja mä kun luulin kokeilleeni kaikkea. Kiitos kovasti avusta!
-
wanders
Re: no nyt on tyhmä olo
No hyvä. Mutta jos olet siinä tilassa, että pikkukuvat ovat nauhana yläreunassa ja yksi kuva isona ns. editoitavana, niin silloin ei tuokaan näppisyhdistelmä toimi. Mutta onneksi ei ollut siitä kyse.aletheia kirjoitti:fn + home/end tekee juurikin sen mitä halusin.
Ja mä kun luulin kokeilleeni kaikkea. Kiitos kovasti avusta!
---
8 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “Käyttöjärjestelmät”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka