Sittenpä tuli mieleen että meillähän on Automator-ohjelma ja toiseksi meillä on OS X:ssä mahdollista laittaa kansioihin niin sanotut Folder actionit. Työpöytä kun on "folder" eli kansio siellä kotihakemistossa...
1. Tehdään ekaksi kotihakemistoon vakka "Työpöydän tiedostot" niminen kansio.
2. Käynnistetään Automator ja valitaan oikeanpuolimmaisesta sarakkeesta Finder ja sen toiminnoista ensin Get Folder Contents. Tämän alle vedetään toiminto Move Finder Items, mistä valitaan kohteeksi tue edellä luotu "Työpöydän tiedostot" -kansio kotihakemistossa.
3. mennään File-valikkoon ja valitaan Save As Plug-In… Annetaan kiva nimi luodulle scriptille, valitaan pudotusvalikosta Plug-in for: Folder Action ja Attached to Folder kohtaan valitaan Desktop. Ja Save.
Jippii, nyt kun mitä tahansa "tipauttaa" työpöydälle, ne siirtyy automaattisesti kotihakemiston "Työpöydän tiedostot" -kansioon. Pidä työpöytä siistinä kampanja on alkanut!
Tuosta innostuneena tein samanlaisen scriptin vielä tuonne "Työpöydän tiedostot" -kansioon, mutta sellaisella ajatuksella että kaikki dmg-päätteiset tiedostot siirretään "Ladatut diskimaget" -kansioon. Nyt kaikki ladatut "virtuaalilevykkeet" on heti selaimella lataamisen jälkeen omassa kansiossaan, ja tietysti poissa työpöydältä.
Jep
![Hymy [:)]](./images/smilies/icon_smile.gif)
Vielä kun tietäisi miten Folder actionin saa pois, jos niin haluaa...

