SheepShaver
Mac OS X, Boot Camp ja virtualisointi
10 viestiä
• Sivu 1/1
-
SheepShaver
Viesti Kirjoittaja kampela »
Onko kukaan saanut toimimaan intel-mäkissä? Jos on niin miten?
-
Viesti Kirjoittaja nobu178 »
Kyllä olen sitä käyttänyt silloin tällöin MacBookilla. Imuroi tältä sivulta OSX:lle tarkoitettu versio. Sen pitäisi toimia ongelmitta, kunhan ROM-tiedosto on oikeanlainen. OSX:lle tarkoitetussa versiossa taitaa olla edelleen se vika, ettei Sheepshaver tunnista gigan muistia, vaan vain 512 Mt:n. Wintoosalle tarkoitetussa versiossa vastaavaa ongelmaa ei ole.
-
Mikähän rom-tiedosto sinulla on? Paria olen kokeillut tuloksetta. Ilmoittaa vain että "Cannot map Ram. Invalid argument."nobu178 kirjoitti:Kyllä olen sitä käyttänyt silloin tällöin MacBookilla. Imuroi tältä sivulta OSX:lle tarkoitettu versio. Sen pitäisi toimia ongelmitta, kunhan ROM-tiedosto on oikeanlainen. OSX:lle tarkoitetussa versiossa taitaa olla edelleen se vika, ettei Sheepshaver tunnista gigan muistia, vaan vain 512 Mt:n. Wintoosalle tarkoitetussa versiossa vastaavaa ongelmaa ei ole.
-
README.html:ssä lukee:kampela kirjoitti:Mikähän rom-tiedosto sinulla on? Paria olen kokeillut tuloksetta. Ilmoittaa vain että "Cannot map Ram. Invalid argument."nobu178 kirjoitti:Kyllä olen sitä käyttänyt silloin tällöin MacBookilla. Imuroi tältä sivulta OSX:lle tarkoitettu versio. Sen pitäisi toimia ongelmitta, kunhan ROM-tiedosto on oikeanlainen. OSX:lle tarkoitetussa versiossa taitaa olla edelleen se vika, ettei Sheepshaver tunnista gigan muistia, vaan vain 512 Mt:n. Wintoosalle tarkoitetussa versiossa vastaavaa ongelmaa ei ole.
You need a NewWorld ROM 1.6 to take benefit of AltiVec emulation as there was no PowerMac PCI ROM supporting G4 processors.
NewWorld ROMs can only support MacOS 8.5 and upwards. SheepShaver only supports first-generation NewWorld ROMs at this time. This means anything below or equal to version 1.6, i.e. not Parcels-based ones.
Voit imuroida tästä MacOS 8.6 -päivityksen. Siinä on ROM-tiedosto, jota itse olen käyttänyt. ROM-tiedoston voit ottaa paketista ulos TomeViewer 1.3d3:lla. ROM-tiedoston sijainti on /Päivityksen osat/Ohjelmien asentajat/Käyttöjärjestelmä/Mac OS 8.6/Asennuspala/Mac OS ROM. Ensin avaat Asennuspalan TomeViewerissa ja valitset Mac OS ROM:n ja sitten valikosta Expand-käsky. Käyttääksesi TomeVieweria tarvitset PPC-koneen. En tiedä, onko IntelMacille vastaavaa ohjelmaa.
EDIT: Muistaakseni ilmoitus "Cannot map Ram. Invalid argument." tulee, kun on antanut SheepShaverin käyttöön enemmän muistia kuin 512 Mt.
-
Ei ollut tästä kyse eikä toimi mainitsemallasi ROMmillakaan. Mahdatko muistaa minkälaiset asetuksesi olivat? Onko käyttiksesi myös viimeisin?nobu178 kirjoitti:Muistaakseni ilmoitus "Cannot map Ram. Invalid argument." tulee, kun on antanut SheepShaverin käyttöön enemmän muistia kuin 512 Mt.
-
Minulla on hostina OSX 10.4.10 (sekä PPC että Intel) ja Guestinä MacOS 8.6 käytössä. Oletko käyttänyt SheepShaverGUI.appia? Itse olen käyttänyt sitä ja en ole tehnyt mitään erikoista asetusta. Alla ovat ne kohdat, joihin muistaakseni tein joitain muutoksia.kampela kirjoitti:Ei ollut tästä kyse eikä toimi mainitsemallasi ROMmillakaan. Mahdatko muistaa minkälaiset asetuksesi olivat? Onko käyttiksesi myös viimeisin?nobu178 kirjoitti:Muistaakseni ilmoitus "Cannot map Ram. Invalid argument." tulee, kun on antanut SheepShaverin käyttöön enemmän muistia kuin 512 Mt.
Graphics/Sound
- Video Type: Window
- Window Refresh Rate: 60 Hz
- Width: 800
- Height: 600
QuickDraw Acceleration checked
Memory/Misc
- MacOS RAM Size (MB): 512
- ROM File: /Applications/SheepShaver-2.3/Mac OS ROM
- Ignore Illegal Memory Accesses checked
- Don't Use CPU When Idle checked
JIT Complier
Enable built-in 68k DR Emulator (EXPERIMENTAL) checked
Ennen kuin rupesin asentamaan CD:ltä 8.6:n, tein levytiedoston Volume-lehden kautta. En tehnyt mitään muuta.
-
-
Itse olen tehnyt tyhjän kansion työpöydälle ja sen polun kirjoitin tyyliin:kampela kirjoitti:Yksi ongelma on, että en tiedä mitä pitäisi kirjoittaa Unix Root-kohtaan. Löydän ohjeet vain linuxia varten.
/Users/nobu178/Desktop/MacOS8
Siitä tulee jaettu kansio. Jos et tee mitään jaettua kansiota, SheepShaver tekee koko Desktopista (<- OSX-osiosta, sori epätarkkuuteni) jaetun. Siinä piilee se vaara, että SheepShaverista käsin voi aiheuttaa ongelmia OSX:lle. Tätä en halunnut ja siksi tein jaetun kansion.Toivottavasti tämä auttaa.
-
-
10 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “Käyttöjärjestelmät”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka