Leopard ei asennu PB G4 12"
Mac OS X, Boot Camp ja virtualisointi
15 viestiä
• Sivu 1/1
-
Leopard ei asennu PB G4 12"
Viesti Kirjoittaja Ärmy »
Olen täysin ymmällä...
PB G4 12" 1Ghz.
Kingston KTA-PBG4266/1G
Kovo 120 G
Leopard-asennus puhtaalle hyytyy aina joko "lasken aikaa" tai asennuksen n. 12 min jäljellä -kohtaan. Naamalle tulee keltainen huutomerkkikolmio ja "ei voi asentaa". Välillä syy on muka viallinen asennus DVD ja välillä ei voi kirjoittaa /volymes.
Levytyökalulla on käyty läpi oikeudet, kunto ym. Järjestelmä näyttää testin olleen läpäisty, muisti tunnistuu 1,25 G ok. Koitettu myös toisella virallisella DVD:llä: sama juttu. Alustusformaattikin pitäis olla ok. Olen siis pattitilanteessa.
Onko tähän myllyyn edes mahdollista syöttää Leopardia?
Jos jollakin kokemuksia, olis mukava tietää.
PB G4 12" 1Ghz.
Kingston KTA-PBG4266/1G
Kovo 120 G
Leopard-asennus puhtaalle hyytyy aina joko "lasken aikaa" tai asennuksen n. 12 min jäljellä -kohtaan. Naamalle tulee keltainen huutomerkkikolmio ja "ei voi asentaa". Välillä syy on muka viallinen asennus DVD ja välillä ei voi kirjoittaa /volymes.
Levytyökalulla on käyty läpi oikeudet, kunto ym. Järjestelmä näyttää testin olleen läpäisty, muisti tunnistuu 1,25 G ok. Koitettu myös toisella virallisella DVD:llä: sama juttu. Alustusformaattikin pitäis olla ok. Olen siis pattitilanteessa.
Onko tähän myllyyn edes mahdollista syöttää Leopardia?
Jos jollakin kokemuksia, olis mukava tietää.
-
-
-
Viesti Kirjoittaja Jamac »
Harware Test on siinä koneen mukana tulleessa DVD:ssä, mitä ei kannata missään tapauksessa hukata tai hävittää.
Mun käsittääkseni se sanoo mikä ongelma on, eli että Leaoprdin asennusmedia on jostain syystä rikkinäinen. Kauppaan palauttamaan, ei kai siinä muuta. Kaipa DVD-asemakin voi olla rikki?
Mun käsittääkseni se sanoo mikä ongelma on, eli että Leaoprdin asennusmedia on jostain syystä rikkinäinen. Kauppaan palauttamaan, ei kai siinä muuta. Kaipa DVD-asemakin voi olla rikki?
Alihankintana printtipuolen graafista materiaalia!
-
-
Viesti Kirjoittaja PowerbookG4 »
Mulla osittain samoja kokemuksia iBook 12" 1.2GHz 1.25GB:n kanssa:
Asennus:
- Ensin herjasi, että asennusmedia rikki - kahdella eri virallisella dvd:llä.
- Arkistoi ja asenna ei mennyt laikaan läpi - vain puhdas asennus, vaikka kovo alustettu oikein.
- Target-modella PPC-minin kautta suostui asentumaan, vaikka kerran heitti herjan, että volumes-hakemistoon ei voi kirjoittaa.
- Hardware-testin mukaan kaikki kuosissa - Tiger asentuu ja toimii kuin unelma.
Käyttö:
- Perussurffauksessa pukkaa Kernel Panicia noin kerran illassa aivan randomina.
- Spotlight piti vetää pois päältä - indeksointi bugaa.
- Oikeuksien korjaus jumittaa ja ei lopulta korjaa yhtään mitään
- Airport ei aina löydä aiemmin yhdistettyjä verkkoja
Macbookilla ei mitään kyseisiä juttuja (paitsi Spotlight).
Joku voisi tietysti väittää että huonoa onnea/rautavikaa, mutta itse en siihen usko.
Mun näkemys on, että Apple on oikonut Leopardin vanhemman raudan tuessa vaikkei sitä tietenkään myönnä. Ehkä 10.5.1 sitten korjailee noita fiboja.
Tämä on meikäläiselle selkeästi ikävin asennuskokemus noin kymmenen vuoden mac-taipaleella.![Surullinen [:(]](./images/smilies/icon_sad.gif)
Asennus:
- Ensin herjasi, että asennusmedia rikki - kahdella eri virallisella dvd:llä.
- Arkistoi ja asenna ei mennyt laikaan läpi - vain puhdas asennus, vaikka kovo alustettu oikein.
- Target-modella PPC-minin kautta suostui asentumaan, vaikka kerran heitti herjan, että volumes-hakemistoon ei voi kirjoittaa.
- Hardware-testin mukaan kaikki kuosissa - Tiger asentuu ja toimii kuin unelma.
Käyttö:
- Perussurffauksessa pukkaa Kernel Panicia noin kerran illassa aivan randomina.
- Spotlight piti vetää pois päältä - indeksointi bugaa.
- Oikeuksien korjaus jumittaa ja ei lopulta korjaa yhtään mitään
- Airport ei aina löydä aiemmin yhdistettyjä verkkoja
Macbookilla ei mitään kyseisiä juttuja (paitsi Spotlight).
Joku voisi tietysti väittää että huonoa onnea/rautavikaa, mutta itse en siihen usko.
Mun näkemys on, että Apple on oikonut Leopardin vanhemman raudan tuessa vaikkei sitä tietenkään myönnä. Ehkä 10.5.1 sitten korjailee noita fiboja.
Tämä on meikäläiselle selkeästi ikävin asennuskokemus noin kymmenen vuoden mac-taipaleella.
![Surullinen [:(]](./images/smilies/icon_sad.gif)
-
Viesti Kirjoittaja mindgame »
Noh kaverihan oli kokeillut myös toisella levyllä, että tuskin levyssä onkelmaa.Jamac kirjoitti:Harware Test on siinä koneen mukana tulleessa DVD:ssä, mitä ei kannata missään tapauksessa hukata tai hävittää.
-
Viesti Kirjoittaja TheKraken »
Jännä että tämä on eka powerbook sekä eka ibook tällä foorumilla johon Leopardi ei ole asentunut. Eli ne on tainnut vaan teitä boikotoida. Onko jotain tunnustamattomia Applen vastaisia syntejä kontolla?PowerbookG4 kirjoitti:Mun näkemys on, että Apple on oikonut Leopardin vanhemman raudan tuessa vaikkei sitä tietenkään myönnä.

-
Viesti Kirjoittaja PowerbookG4 »
Hehe, en ainakaan täällä tunnusta.TheKraken kirjoitti:Jännä että tämä on eka powerbook sekä eka ibook tällä foorumilla johon Leopardi ei ole asentunut. Eli ne on tainnut vaan teitä boikotoida. Onko jotain tunnustamattomia Applen vastaisia syntejä kontolla?PowerbookG4 kirjoitti:Mun näkemys on, että Apple on oikonut Leopardin vanhemman raudan tuessa vaikkei sitä tietenkään myönnä.
![Hymy [:)]](./images/smilies/icon_smile.gif)
Jotenkin tämä edelleen tuntuu Leopardiin liittyvältä. Tiikerillä ei ole mitään ongelmaa samalla koneella. Ja saman talouden Macbookissa homma toimii.
-
Re: Leopard ei asennu PB G4 12"
Viesti Kirjoittaja jshki »
Mulla tuli vastaavaa PowerMac G5:n kanssa..Ärmy kirjoitti:
ratkaisu mulla->
http://docs.info.apple.com/article.html ... /9014.html
eli levytyökalulla piti muuttaa "Apple partition scheme for PowerPC" eli Osiointi kohdasta alasveto valikosta Osiointi malli 1 osio ja sitten valinnoista tuo kyseinen vaihtoehto-> tyhjennä.. -> Asennus ok..
iPhone X , iMac Late 2009
-
TheKraken kirjoitti:PowerbookG4 kirjoitti: Eli ne on tainnut vaan teitä boikotoida. Onko jotain tunnustamattomia Applen vastaisia syntejä kontolla?
![Hymy [:)]](./images/smilies/icon_smile.gif)
Asentui tää Leopard sitten FW Targettina G4 867 Dual -pöytäkoneen kautta viimein.
Muuten ei millään vaikka Hardware testit läpi puhtaasti ym ym. Kokeilin ensin jopa ulkoista nopeaa FW DVD-asemaa jälleen kahdellakin eri levyllä- oli sama "viallinen"-juttu tai kerran jopa "ei voi varmentaa paketin ICal sisältöä. Ota yhteys valmistajaan..."
No onpahan nyt ainakin asennettu ja päivityksiä odottamassa jos ei luotettavuudella vielä hurmaakaan.
-
kovasti buginen tuntuu olevan
ihan ihme jumeja ja häikkää ollut jatkuvasti. Liian vanhaa rautaa?
-
Re: kovasti buginen tuntuu olevan
Viesti Kirjoittaja Wespa »
Ei nyt sentään kun pyörii Sawtootheissakin ihan hyvin.Ärmy kirjoitti:Liian vanhaa rautaa?
iMac 27" 2,66 GHz i5 | 8 GB | 1 TB | 10.11.0
MacBook Pro 13" 2,3 GHz i5 | 4 GB | 320 GB | 10.11.0
iPhone 5s | 32 GB | 9.0.2
"Everyone's entitled to my opinion!"
MacBook Pro 13" 2,3 GHz i5 | 4 GB | 320 GB | 10.11.0
iPhone 5s | 32 GB | 9.0.2
"Everyone's entitled to my opinion!"
-
-
15 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “Käyttöjärjestelmät”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka