Mikä edullinen laskutusohjelma?
-
Mikä edullinen laskutusohjelma?
Viesti Kirjoittaja jhh »
Olen täysin harrastaja, teen silloin tällöin muutamia kotisivuja ja mainoksia sekä atk-huoltoja ihmisille päätyönä ohella. Olen käyttänyt laskutukseen Helpostilasku-ohjelmistoa. Nyt tuli mieleen, että pitääpä kysäistä kannattaako jatka ko ohjelmiston kanssa, vai oisko jotain muuta järkevämpää tiedossa (kokeomuksia). haluan että ohjelmisto olisi selainpohjainen ja pilvipalveluna (että päsenjoka paikasta sinne kiinni). Helpostilasku-ohjelmiston nettiversio maksaa halvimmillaan 55€ ALV nolla. Ja se myöskin olisi tärkeää, että ohjelmistossa olisi sellainen ominaisuus, että sinne saa asiakkaan taakse merkittyä tehtyjä töitä, jotka voi esimerkiksi kerralla laskutttaa vuoden päätteeksi.
Kokemuksia ja neuvoja otan vastaan mielläni...
-
Re: Mikä edullinen laskutusohjelma?
Viesti Kirjoittaja masa »
-
Viesti Kirjoittaja Anniel »
-
Viesti Kirjoittaja MacFinn »
Minusta hinnat ovat edulliset ja pääsee käsiksi mistä vain.
-
Viesti Kirjoittaja KenSu »
Täten kuukausilaskutukseen perustuva ei vaikuta järkevältä ellei sitä voi hankkia yhden kuukauden pätkissä.
Ukkoprota käytin tästä huolimatta jonkin aikaa (ilmainen kunnes liikevaihto ylittää 1000€) mutta siitä oli pakko luopua koska ei mitenkään sovi metsätalouteen eikä sieltä ilmeisesti saa helposti sellaisia raportteja joita voisin käyttää yhteisen alv-ilmoituksen laatimiseen. Itse totesivat kysyessäni etteivät voi tarjota minulle kirjanpitoa ja tuuppasivat aineistoni zippinä sähköpostiin. Palvelusta minulla ei ole mitään pahaa sanottavaa, toimii oikein hyvin ja käytettävyys sekä asiakastuki ovat oikein hyviä, mutta ei vaan sovi tarpeisiini.
Siis haen pelkästään yksinkertaista laskutusohjelmaa. Olen alistunut siihen että kirjanpito täytyy pyörittää itse excelillä koska metsätalous pitää myös hoitua. Toiminimen muut tapahtumat menee siinä sivussa toiseen excel-pohjaan.
-
Viesti Kirjoittaja tiburon »
Vähäisessä käytössä tuo taitaa olla jopa ilmainen.
https://www.isolta.fi/
-
Viesti Kirjoittaja jeppe »
Holvi.com tuntuu monilla olevan käytössä, mutta taitaa olla tarpeeseesi liian kattava. Tuolla tosin voisit välttää sen Excelin käytönkin ja helpottaa elämää. Holvi.com sisältää siis tilin yms kaiken tarpeellisen pieneen toimintaan, esim urheiluseuralle.
Airport Extreme, Airport Express x 3, AppleTV x 2
iPhone 12 Mini, iPad 1, iPad Mini, Apple Watch (20.11.2020)
-
Viesti Kirjoittaja KiKlo »
Monia ohjelmia kokeiltu ja aina palannut tähän koska se vain toimii.
Kirjanpito on sitten ihan toinen juttu, sen olen antanut ammattilaisen hoitoon. Tulee kerralla oikein, alvit maksuun ajallaan sekä vähennykset viimeisen tiedon mukaan. Suosittelen, hyvä kirjanpitäjä on firman tärkein tuoton tekijä. Kannattaa kysyä paikalliselta pieneltä toimijalta tarjous, yleensä halvin ja paras. Toimistoista ei yleensä saa muuta kuin isoja laskuja.
-
Viesti Kirjoittaja KenSu »
Selvennyksenä sanottakoon, että liikevaihto on luokkaa 1000€/vuosi ja liiketoiminta on lähinnä omaan harrastukseen liittyvää, niin tilitoimiston helposti 60€/kk käyttämät kuukausilaskutukset ovat melkoinen over kill.
Metsätaloudessa sitten tulee ehkä kerran kymmenessä vuodessa useammankin kymppitonnin tili, mutta sen kirjanpidon olen hyvällä metsavero.fi:stä ostetulla excel-pohjalla hoitanut jo n 20 v ihan kunnialla. Pienimuotoisen ”normi-tmi” -toiminnan kirjanpito ja veroilmoitusten hoitaminen excelillä on melko triviaalia metsätalouden kommervenkkeihin verrattuna, joten enköhän siitä selviä ilman tilitoimistoa.
Pitää varmaan tutustua laskupohjan tekemiseen jollain wordilla tms, ei se vaikeeta ole mutta menee helposti hifistelyn puolelle kun luonteenlaatuun kuuluu pikku nyanssien säätäminen kohilleen. Hmmm, vai tekisikö pienenä swift-ohjelmointiharjoituksena oikein generaattorin joka tekisi viitenumerot yms automaagisesti.... No niin, mopo karkaa käsistä. Siksi valmis palvelu olisi mulle passeli niin ei mene aikaa mielenkiintoiseen mutta ihan turhaan säätämiseen.
-
Viesti Kirjoittaja homenamsi »
https://panuworld.net/palvelut/tilisgen/index.htm
[Muistaakseni ehdottelin joitain parannuksia laskun erittelyosaan tekijälle ja niitä myös tuli. Ko. sivulla mainittua laskutusohjelmaa (Excel) en käyttänyt tai kokeillut.]
Toinen apuväline jäsenrekisterin varustamiseen viitenumeroilla ja virtuaaliviivakoodilla oli tämä:
http://tarkistusmerkit.teppovuori.fi/rf-viite.htm
[Valtasosan 'laskuista' (300+ kpl) tein sähköpostiviesteinä MS Officen Word/Excel/Outlook-avulla. Niihin tuli virtuaaliviivakoodi. Osoittautui, ettei Libre Officen Mail/Merge-toiminnolla kyennyt ainakaan tuolloin tekemään sähköpostiviestejä osoitteineen, ainoastaan kirjemuotoisia.]
-
Viesti Kirjoittaja zalama »
-
Viesti Kirjoittaja Zervant »
-
Viesti Kirjoittaja Machist »
Helpostilasku nyt käytössä, ihan okm mutta tietyt toiminallisuudet kaipaisi viilausta.
Tämä onkin hyvä ketju, täytyy käydä eri vaihtoehtoja läpi
![Hymy [:)]](./images/smilies/icon_smile.gif)
-
Viesti Kirjoittaja Ötsi Vik »
-
Viesti Kirjoittaja Machist »
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
-
Viesti Kirjoittaja Ötsi Vik »
Palaa sivulle “Yleiskeskustelu”
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka