Tector oy – moni kakku…
Perusasioita jokaiselle Applen tuotteiden käyttäjälle, muun muassa iCloud ja muut pilvipalvelut
Re: TECTOR OY (moni kakku. . . )
Mikäli vika ei siis korjaannu kuten ketjun aloittajalla, tulisi siis huoltoliikkeen todella kuunnella asiakasta ja panostaa heti ensimmäisellä kerralla ongelmanratkaisuun. Oletan Huoltomiehen puheiden Applen toimintamallista olevan totta.Huoltomies kirjoitti:.. Tässä on tosin eräs mutta. Apple rokottaa huoltoliikettä heti, jos tietyt rajat ylittyvät. Mittareita on kokonaisuudessaan 4. Vain yhteen koneeseen kymmenestä saa vaihtaa enemmän osia kuin yhden. Muutoin huoltoliikkeen saama takuuraha pienenee. Eli mikäli koneessasi on DVD-asema ja akku rikki, se on huoltoliikkeen kannalta aika voivoi, korjattava on vaikka rahaa menee omasta pussista. Mikäli huollossa ollut kone palautuu asiakkaalta takaisin huoltoon 30 päivän sisään edellisestä huollosta jostain muusta syystä kuin mistä se oli aiemmin, huoltoliike häviää taas rahaa. Apple myöskin odottaa, että huoltoliike hoitaa huollot ja palauttaa vialliset varaosat parin päivän sisään koneen huoltoon tuomisesta. Mikäli tietyt aikakriteerit eivät täyty, taas huoltoliike menettää rahaa. ..
Re: TECTOR OY (moni kakku. . . )
Jatkotakuu taitaa tarkoittaa AppleCarea mikä on Applen maksullinen takuunpidennys ja palvelupaketti. Ja se siitä takuusta puhuttaessa, mutta sitten on lakisääteinen virhevastuu, jonka mukaan yksityiselle myydyt vekottimet pitää olla ja pysyä kunnossa tuotteen arvioidun eliniän ajan. Esimerkiksi tietokoneissa lienee kolmen vuoden elinikä aika kohtuullinen arvaus. Tänä aikana siis myyjä korjaa tuotteen (ei siis takuun myöntäjä) jos vika ei ole ostajan aiheuttama, kyse ei ole myyjän valinnasta korjataanko vai ei.Huoltomies kirjoitti:– –, mikäli koneestasi on takuu loppu, huoltoliike ei voi määrittää saatko jatkotakuuta eivätkä he voi sellaista Applelta vaatia. Asiakas on ainoa joka voi _vaatia_ jatkotakuuta laitteelle josta on takuu loppunut. – –.
Alihankintana printtipuolen graafista materiaalia!
Re: TECTOR OY (moni kakku. . . )
Jatkotakuu voi tarkoittaa myös niin sanottua CS:koodia (Customer Satisfaction), jollaisen voi saada kun soittaa Applelle ja valittaa vioista takuun umpeuduttua. Tuolla tavalla apple hoitaa huoltofirmaan päin virhevastuun maksamisen. CS koodi siis sidotaan aina koneeseen, jonka jälkeen huoltofirma saa tiedon että ko koneessa on "jatkettu takuu" ja huollon voi tehdä Applen piikkiin.Jamac kirjoitti:Jatkotakuu taitaa tarkoittaa AppleCarea mikä on Applen maksullinen takuunpidennys ja palvelupaketti. Ja se siitä takuusta puhuttaessa, mutta sitten on lakisääteinen virhevastuu, jonka mukaan yksityiselle myydyt vekottimet pitää olla ja pysyä kunnossa tuotteen arvioidun eliniän ajan. Esimerkiksi tietokoneissa lienee kolmen vuoden elinikä aika kohtuullinen arvaus. Tänä aikana siis myyjä korjaa tuotteen (ei siis takuun myöntäjä) jos vika ei ole ostajan aiheuttama, kyse ei ole myyjän valinnasta korjataanko vai ei.Huoltomies kirjoitti:– –, mikäli koneestasi on takuu loppu, huoltoliike ei voi määrittää saatko jatkotakuuta eivätkä he voi sellaista Applelta vaatia. Asiakas on ainoa joka voi _vaatia_ jatkotakuuta laitteelle josta on takuu loppunut. – –.
/jussi
-
- Viestit: 7
- Liittynyt: 24.1.2008 klo 19.33
Re: TECTOR OY (moni kakku. . . )
Viesti Kirjoittaja Huoltomies »
Näinhän se suurinpiirtein menee. Mutta jos oletkin ostanut koneesi esim Apple Storesta ja viet koneen huoltoon vaikka Mac Huoltoon tahi mihin tahansa muualle, ei heillä ole velvoitetta tietenkään korjata sitä omaan piikkiinsä. Myyjällä on omat vastuunsa, mutta takuu ajan ulkopuolella asiakkaan on aina kyettävä todistamaan, että vika ei ole itse aiheutettu.Jamac kirjoitti: Jatkotakuu taitaa tarkoittaa AppleCarea mikä on Applen maksullinen takuunpidennys ja palvelupaketti. Ja se siitä takuusta puhuttaessa, mutta sitten on lakisääteinen virhevastuu, jonka mukaan yksityiselle myydyt vekottimet pitää olla ja pysyä kunnossa tuotteen arvioidun eliniän ajan. Esimerkiksi tietokoneissa lienee kolmen vuoden elinikä aika kohtuullinen arvaus. Tänä aikana siis myyjä korjaa tuotteen (ei siis takuun myöntäjä) jos vika ei ole ostajan aiheuttama, kyse ei ole myyjän valinnasta korjataanko vai ei.
Ja kuten Jussi totesi edellisessä viestissään, niin jatkotakuuta on tosiaan olemassa muutakin kuin Apple Care Protection Planin avulla.
Turvallisuus on tunne, joka sinulla on, ennen kuin olet tajunnut tilanteen.
- Repe Ruutikallo
- Vuoden Homppulainen 2009
- Viestit: 20319
- Liittynyt: 21.2.2004 klo 22.31
Re: TECTOR OY (moni kakku. . . )
Viesti Kirjoittaja Repe Ruutikallo »
Apua. Mikä hemmetin jatkotakuu? Miksi sotket päivänselviä asioita? Kuten tässä jo aiemmin todettiin, kuluttajansuojalaki määrittelee myyjän virhevastuun, ja tätähän on ziljoona kertaa tätä ketjua ennen Hompussakin hoettu. Kuluttaja-asiakkaan ei ole mitään järkeä alkaa kinuta jotain jatkotakuuta, sillä laki ei tunne koko sanaa.Huoltomies kirjoitti:mikäli koneestasi on takuu loppu, huoltoliike ei voi määrittää saatko jatkotakuuta eivätkä he voi sellaista Applelta vaatia. Asiakas on ainoa joka voi _vaatia_ jatkotakuuta laitteelle josta on takuu loppunut.
Rowan Atkinson on johtanut anglikaanista kirkkoa vuodesta 2002.
– Kuvateksti Aamulehdessä 18.3.2012
– Kuvateksti Aamulehdessä 18.3.2012
-
- Viestit: 7
- Liittynyt: 24.1.2008 klo 19.33
Re: TECTOR OY (moni kakku. . . )
Viesti Kirjoittaja Huoltomies »
Minkä ihmeen takia lain pitäisi sanaa tuntea jotta sitä voi hyödyntää?
Jos yhdellä puhelinsoitolla voi saada koneensa kuntoon, niin ennemmin minä itse sitä käyttäisin kuin sitä, että alkaisin vääntämään liikkeiden kanssa kuluttajasuojista, varsinkin jos kone on ostettu jostain yrityksestä, joka ei itse ole valtuutettu huoltoliike.
Mutta kukin tavallaan...
Jos yhdellä puhelinsoitolla voi saada koneensa kuntoon, niin ennemmin minä itse sitä käyttäisin kuin sitä, että alkaisin vääntämään liikkeiden kanssa kuluttajasuojista, varsinkin jos kone on ostettu jostain yrityksestä, joka ei itse ole valtuutettu huoltoliike.
Mutta kukin tavallaan...
Turvallisuus on tunne, joka sinulla on, ennen kuin olet tajunnut tilanteen.
- Repe Ruutikallo
- Vuoden Homppulainen 2009
- Viestit: 20319
- Liittynyt: 21.2.2004 klo 22.31
Re: TECTOR OY (moni kakku. . . )
Viesti Kirjoittaja Repe Ruutikallo »
Ööh... ai jaa.Huoltomies kirjoitti:Minkä ihmeen takia lain pitäisi sanaa tuntea jotta sitä voi hyödyntää?
Jos yhdellä puhelinsoitolla voi saada koneensa kuntoon, niin ennemmin minä itse sitä käyttäisin kuin sitä, että alkaisin vääntämään liikkeiden kanssa kuluttajasuojista, varsinkin jos kone on ostettu jostain yrityksestä, joka ei itse ole valtuutettu huoltoliike.
Mutta kukin tavallaan...
Katos kun asia on niin että jatkotakuusta voi vapaasti kieltäytyä ja haistattaa huilua, mutta virhevastuusta ei voi jos sen ehdot täyttyvät muuten.
Macien tapauksessahan virhevastuuasiat hoidetaan suoraan Applen kanssa ja usein yhdellä puhelinsoitolla. Huolto sitten korjaa ja Apple maksaa. Kai nyt sentään tiedät että tavallinen menettely on tämä, kun olet ammattilainen?
Suurin osa Apple-myyjäliikkeistä ei ole valtuutettuja huoltoliikkeitä, eikä sillä saako Macinsa korjatuksi takuuajan jälkeen ole mitään tekemistä sen kanssa mistä se on ostettu.
Rowan Atkinson on johtanut anglikaanista kirkkoa vuodesta 2002.
– Kuvateksti Aamulehdessä 18.3.2012
– Kuvateksti Aamulehdessä 18.3.2012
Re: TECTOR OY (moni kakku. . . )
Luinpas koko tarinan kaikkine vastauksineen, sympatiat Temetukselle ja plussat pitkästä pinnasta.
Itsekin olen puuceepuolella päässyt turhan läheltä (en enää onneksi) tätä sirkusta missä asiakas on kaksi ihmistä: yksi on se hyvä asiakas joka ostaa tuotteen, toinen on se ärsyttävä valittaja, joka kehtaa tulla häiritsemään ja valittamaan että tuotteessa olisi jotain vikaa! Ja muka takuunalaista! Kyllä tuollaiset keissit menee ToDo-listan pohjalle, käsitellään nämä uudet hyvät asiakkaat ensin. Ja juodaan kaffet. Ja nukutaan yön yli. Pitikös joku ikävä juttu muuten hoitaa?
En tiedä miten Apple-puolella, mutta tuntuu PuuCee maailmassa olevan aivan sama onko joku liike jonkin merkin valtuutettu huoltaja. Ei siellä hyvällä katsota kun tuodaan jostain muualta ostettuja laitteita huoltoon, eihän se ole heidän asiakkaansa laite. Ja kuten ilmi tästä ketjusta on tullutkin, valmistajat ovat melko tiukkoja ja pihejä noissa korvauksissa mitä liikkeille huollosta annetaan. Omat asiakkaat ensin, muut jos kerkeää.
Hieman kärjistetty postaus, mutta parempaa asiakaspalvelua toivoisi kyllä monessa paikkaa, eritoten oston jälkeen. Luulisi sen myymälän kesähessunkin, puhumattakaan "ammattilaisista", tajuavan että tyytyväinen asiakas tulee takaisin, tyytymätön vaihtaa liikettä. Ja parasta mainostahan on tyytyväinen asiakas, ja selvästi pahin on tyytymätön. Joka tuli jälleen kerran todistettua, sillä olen itse pienen tauon jälkeen Maccia taas hankkimassa, liikkeen piti olla jo selvä, mutta tämä postaus saikin minut harkitsemaan vaihtoehtoja.
Itsekin olen puuceepuolella päässyt turhan läheltä (en enää onneksi) tätä sirkusta missä asiakas on kaksi ihmistä: yksi on se hyvä asiakas joka ostaa tuotteen, toinen on se ärsyttävä valittaja, joka kehtaa tulla häiritsemään ja valittamaan että tuotteessa olisi jotain vikaa! Ja muka takuunalaista! Kyllä tuollaiset keissit menee ToDo-listan pohjalle, käsitellään nämä uudet hyvät asiakkaat ensin. Ja juodaan kaffet. Ja nukutaan yön yli. Pitikös joku ikävä juttu muuten hoitaa?
En tiedä miten Apple-puolella, mutta tuntuu PuuCee maailmassa olevan aivan sama onko joku liike jonkin merkin valtuutettu huoltaja. Ei siellä hyvällä katsota kun tuodaan jostain muualta ostettuja laitteita huoltoon, eihän se ole heidän asiakkaansa laite. Ja kuten ilmi tästä ketjusta on tullutkin, valmistajat ovat melko tiukkoja ja pihejä noissa korvauksissa mitä liikkeille huollosta annetaan. Omat asiakkaat ensin, muut jos kerkeää.
Hieman kärjistetty postaus, mutta parempaa asiakaspalvelua toivoisi kyllä monessa paikkaa, eritoten oston jälkeen. Luulisi sen myymälän kesähessunkin, puhumattakaan "ammattilaisista", tajuavan että tyytyväinen asiakas tulee takaisin, tyytymätön vaihtaa liikettä. Ja parasta mainostahan on tyytyväinen asiakas, ja selvästi pahin on tyytymätön. Joka tuli jälleen kerran todistettua, sillä olen itse pienen tauon jälkeen Maccia taas hankkimassa, liikkeen piti olla jo selvä, mutta tämä postaus saikin minut harkitsemaan vaihtoehtoja.
Viimeinen setuppini oli: Mac Pro 2x 2.26GHz (Early 2009): 12GB RAM, Asus Nvidia GeForce GTX1080 - OS X; Samsung 840 Pro 250G SSD + WD 2TB - Win 7; Intel S320 120GB SSD + WD 500GB || iPhone 5 16GB || iPad 2 64GB Wi-Fi+3G
-
- Viestit: 255
- Liittynyt: 25.1.2005 klo 20.53
- Paikkakunta: Beijing
Re: TECTOR OY (moni kakku. . . )
Viesti Kirjoittaja Karjalainen »
voi voi...
en tiedä kuka on tectorissa teitä palvellut jne. minulle on sattunut ihan hyvä ja mukava asiakapalvelija "j" joka on osannut auttaa
asiassa kun asiassa. minullakin oli takuu probleema joskus imacin kanssa, mutta siinä oli ongelmana että suomi kone vietiin koreaan
jossa vika ilmeni ja sitten tulikin korea-suomi ongelmat. no rahalla kone kuntoon ja hyrrää tänäkin päivänä.
ja noille kuluttajasuojavirasto faneille, kaikella hyvällä: suomessa on asiat vähän liian hyvin (henk.koht.kommentti) täällä kiinassa
ei ole tollaista mahdollisuutta valittaa ja valittaa johonkin, tai on mutta se on yhtä yhdentekevää kun pässille pellolla huutaisit.
ymmärrän kyllä että takuu asiat tms. pitää hoitaa jne. mutta en henk.koht ymmärrä sitä. no se siitä. esimerkkejä tosta pässille huutamisesta
olisi vaikka kuinka, mistä vain alottaisi...
on täällä sitten joku asia mukavastikkin, menet kauppaa maccis kanssa, annat sen pojalle + 10e ja se pistetään kuntoon, jos softapuolesta on kyse
ja ite voit nauttia kylmästä huurteisesta terassila raikkaassa -5c pakkassäässä...
nimim. CS3 meni sekas tänään
Weekends
en tiedä kuka on tectorissa teitä palvellut jne. minulle on sattunut ihan hyvä ja mukava asiakapalvelija "j" joka on osannut auttaa
asiassa kun asiassa. minullakin oli takuu probleema joskus imacin kanssa, mutta siinä oli ongelmana että suomi kone vietiin koreaan
jossa vika ilmeni ja sitten tulikin korea-suomi ongelmat. no rahalla kone kuntoon ja hyrrää tänäkin päivänä.
ja noille kuluttajasuojavirasto faneille, kaikella hyvällä: suomessa on asiat vähän liian hyvin (henk.koht.kommentti) täällä kiinassa
ei ole tollaista mahdollisuutta valittaa ja valittaa johonkin, tai on mutta se on yhtä yhdentekevää kun pässille pellolla huutaisit.
ymmärrän kyllä että takuu asiat tms. pitää hoitaa jne. mutta en henk.koht ymmärrä sitä. no se siitä. esimerkkejä tosta pässille huutamisesta
olisi vaikka kuinka, mistä vain alottaisi...
on täällä sitten joku asia mukavastikkin, menet kauppaa maccis kanssa, annat sen pojalle + 10e ja se pistetään kuntoon, jos softapuolesta on kyse
ja ite voit nauttia kylmästä huurteisesta terassila raikkaassa -5c pakkassäässä...
nimim. CS3 meni sekas tänään

Weekends
Re: TECTOR OY (moni kakku. . . )
Ja afrikassa on nälkäisiä lapsia, suomessa on asiat senkin suhteen liian hyvin, paholainen.Karjalainen kirjoitti:ja noille kuluttajasuojavirasto faneille, kaikella hyvällä: suomessa on asiat vähän liian hyvin (henk.koht.kommentti) täällä kiinassa
ei ole tollaista mahdollisuutta valittaa ja valittaa johonkin, tai on mutta se on yhtä yhdentekevää kun pässille pellolla huutaisit.
/---
ap
Isomursu kertoo, että delfiinikaksikko oli emo ja poikanen.
http://gramdel.kapsi.fi/
http://gramdel.kapsi.fi/
- The raconteur
- Viestit: 1514
- Liittynyt: 14.9.2007 klo 22.39
- Paikkakunta: Turku
Re: TECTOR OY (moni kakku. . . )
Viesti Kirjoittaja The raconteur »
Meni vähän ohi tuo sinun pointtisi, jos sinulla semmoista edes oli.Karjalainen kirjoitti:voi voi...
![Hymy [:)]](./images/smilies/icon_smile.gif)
En kyllä henk.koht pistäisi konetta huoltoon minkään CS3:n sekoamisen takia. Ties mitä tiedostoja siellä sorkkivat.
E: Ei tuosta sinun tekstistä taida saada kukaan selvää. Missä isot alkukirjaimet? Enter liian herkkä? Lauseet alkavat ja-sanalla? Ei näin.
MBP mid2010
Re: TECTOR OY (moni kakku. . . )
Kyllä näin on. On se niin väärin, että laitevalmistajat joutuvat vastaamaan rikkinäisistä ja heikkolaatuisista tekeleistään.Karjalainen kirjoitti:ja noille kuluttajasuojavirasto faneille, kaikella hyvällä: suomessa on asiat vähän liian hyvin...
Re: TECTOR OY (moni kakku. . . )
Viesti Kirjoittaja Kesäbussi »
Mistä tiedät ettei ole kieltänytmatteus/2 kirjoitti:
Kuluttajan näkökulmasta huoltoliikkeiden pitäää luonnollisestikin tehdä juuri niinkuin päämies (Apple) sanoo.
Mikäli virkatie ei näissä asioissa noin kuitenkaan mene, Applen pitäisi kieltää asiakaspalvelijoitaan ottamasta vikoihin kantaa ja vain kehottaa asiakasta toimittamaan tuote huoltoon. Ihmettelen, minkä takia asiaa ei ole selvitetty virallisten huoltoliikkeiden ja Applen välillä? Tästäkin ketjusta aika hyvin näkee, kenen niskaan se kakka lopulta valuu.

Applen puolesta puhelimeen vastaava ei voi antaa korjauspäätöstä. Hän ei ole nähnyt konetta, ei ole tietoinen vian syystä eikä voi nähdä koneessa mahdollisesti olevia merkkejä asiakkaan aiheuttamasta haitasta. Näin ollen Apple itse ei myöskään sellaista tunnusta, paitsi tietysti jos onnistuit saamaan sen kirjallisesti. Sitä ei ihan ykköstason tuesta heru. Apple maksaa huollolle vain vaihdetuista viallisista osista. Mikäli Applen käyttämän logistiikkayrityksen depo toteaa palautetun "viallisen" osan nopeassa testissän toimivaksi jää huollon osa ja työkustannus huoltoliikkeen maksettavaksi. Lasku osasta seuraa perässä. Tätä ei tietenkään voi asiakkaalta veloittaa.matteus/2 kirjoitti:Mikä intressi huollolla muuten on kumota Applelta tullut korjauspäätös? Huoltohan kuitenkin laskuttaa Applea tehdystä työstä. Eikö helpointa ja nopeinta olisi vain todeta asiakkaalle "OK" ja hoitaa homma niinkuin Apple on kehottanut?
Harva huoltoliike uskaltaa Applelle viallista osaa palauttaa, josta he eivät ole vikaa löytäneet. Se kun tulee pidemmän päälle kovin kalliiksi.
--
Applen antamalla tapausnumerolla näe yksikään huolto yhtään mitään. Ei myöskään Machuolto kun sitä oli tässä spekuloitu aikaisemmin. Se on Applen ja sen AppleCare- puhelintukipalveluihin käyttämien toimittajien sisäisten muistiinpanojen numero, johon tallennetaan asiakkaan ja tukihenkilön välinen keskustelu. Toisin sanoen huoltoliike ei myöskään näe sieltä mitään mahdollisia "lupauksia" ja näin ollen ei voi myöskään millään tavalla todentaa onko asiakkaalle luvattu esimerkiksi akku suoraan hyllystä mukaan. Tätä ei myöskään voi kukaan huollon puolesta luvata sillä Apple toimittaa varaosia vain sarjanumeroita vastaan tilatessa eikä niitä voi pitää hyllyssä odottamassa. Myyntipaketissa oleva akku ja huolto-osana toimitettava akku ovat eri tuotteita eikä niitä voi myydä ristiin sillä niitä eivät koske samat takuuehdot. Sama pätee muihin huolto-osiin.
Yleisesti sanoisin että suurimmalta osalta näistä ongelmista vältyttäisiin jos asiakas olisi yhteydessä aina ensin laitteen myyjään ja reklamoisi tätä viasta. Mahdollisista toimituskuluista ja tavoista huoltoliikkeeseen tulisi sopia etukäteen myyjän kanssa. Myyjäliikettä pitäisi myös pitää ajantasalla mahdollista ongelmista. Ensisijainen korjausvastuu on heillä vaikkeivat itse huoltoa suorittaisikaan. Yleensä jokaisella myyjällä on olemassa oma käytäntönsä miten toimitaan. Jälkikäteen postikulujen takaisin saaminen voi olla vaikeaa tai erittäin vaikeaa myyjäliikkeestä riippuen. Vastuu kaupan purkamisesta, laitteen vaihtamisesta tai huollosta valmistajan takuun jälkeen on aina laitteen myyjällä. Vain erikoistapauksissa tai myyjäliikkeen (maahantuojan tai valmistajan kanssa) toisin sovittua voi asia hoitua toisin. Mikäli laitteen maahantuoja, huoltoliike, tai valmistaja suostuu näissä asioissa tulemaan vastaan se tekee sen vapaaehtoisesti.
Kuluttajavirastoon voi ihan hyvin olla yhteydessä mahdollisimman varhaisessa vaiheessa. Kysymys ei ole mistään oikeustoimesta eikä mistään asiasta jota kannattaisi lykätä eteenpäin. Virastolla uhkaaminen harvemmin myöskään toimii, sillä osapuolet ovat yleensä hyvin tietoisia omista vastuistaan ja pelaavat niiden rajamailla. Kuluttajaneuvojalta saa hyviä vinkkejä asian järkevässä eteenpäinviemisessä.
Jos sanasto ei ole kunnossa eikä oikeisiin asioihin osaa viitata niin tyhjin käsinhän sitä kotiin lähtee. Ihan sama missä asioi. Totuus on ettei läheskään joka asiakas ole oikeutettu kuluttajansuojalain takaamaan turvaan eikä millään liikeyrityksellä ole intresseissä heidän koneitaan lain alla korjata. Näin mikäli viittaat siihen kuinka ikävää sinusta on että koneesi on näin nopeasti hajonnut ja aiot kaikille ystävillesi asiasta kertoa jää koneesi korjaamatta. Viittaus virhevastuuseen jäi mainitsematta.Repe Ruutikallo kirjoitti:
Ööh... ai jaa.
Katos kun asia on niin että jatkotakuusta voi vapaasti kieltäytyä ja haistattaa huilua, mutta virhevastuusta ei voi jos sen ehdot täyttyvät muuten.
Macien tapauksessahan virhevastuuasiat hoidetaan suoraan Applen kanssa ja usein yhdellä puhelinsoitolla. Huolto sitten korjaa ja Apple maksaa. Kai nyt sentään tiedät että tavallinen menettely on tämä, kun olet ammattilainen?
Suurin osa Apple-myyjäliikkeistä ei ole valtuutettuja huoltoliikkeitä, eikä sillä saako Macinsa korjatuksi takuuajan jälkeen ole mitään tekemistä sen kanssa mistä se on ostettu.
AppleCareen jos soitat takuu-ajan päätyttyä ja vetoat kuluttajansuojalakiin niin mikäli kyseisestä viasta ei ole joko julkista tai sisäistä merkintää tyyppivikana niin kyllä he sinut myyjäliikkeen puoleen käännyttävät. Myyjäliike voi sitten joko järjestää valtuutetun huoltoliikeen arvioimaan onko kyseessä valmistusvika jolloin Apple sen korvaa tai todistusvastuu jää sinulle. Todistusvastuu valmistusviasta on aina asiakkaalla ensimmäisen 6kk jälkeen. Myyjäliike voi kieltäytyä huollosta vedoten asiakkaan todistusvastuuseen.
MacBook 2ghz
-
- Viestit: 103
- Liittynyt: 13.11.2008 klo 0.29
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
Re: TECTOR OY (moni kakku. . . )
Viesti Kirjoittaja rockenroller »

Re: TECTOR OY (moni kakku. . . )
Olen yllättynyt, että näin vanha ketju on herätetty kuolleista, että meno ei ole firmalla muuttunut ja että se on ylipäätään vielä pystyssä.
--This line not left blank intentionally--
Re: Tector oy – moni kakku…
Terkkuja Rakettiryhmälle.
Viimeinen setuppini oli: Mac Pro 2x 2.26GHz (Early 2009): 12GB RAM, Asus Nvidia GeForce GTX1080 - OS X; Samsung 840 Pro 250G SSD + WD 2TB - Win 7; Intel S320 120GB SSD + WD 500GB || iPhone 5 16GB || iPad 2 64GB Wi-Fi+3G
Palaa sivulle “Yleiskeskustelu”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka
- ↳ Myydään Mac
- ↳ Myydään iPhone, iPad ja iPod
- ↳ Myydään muut Applen tuotteet
- ↳ Myydään muuta tietotekniikkaa
- ↳ Ostetaan Mac
- ↳ Ostetaan iPhone, iPad ja iPod
- ↳ Ostetaan muut Applen tuotteet
- ↳ Ostetaan muuta tietotekniikkaa
- ↳ Vaihdetaan, annetaan, työtä haetaan ja tarjotaan
- ↳ Kauppapaikan keskustelu ja hintavinkit