Onkohan mahdollista säätää (työ)sovelluksia niin, että "normaalitilassa" ne EIVÄT lähetä ilmoituksia, mutta jos vaihdan keskittymistilaksi "Työskentely", niin sitten ainoastaan ne työsovellukset lähettävät ilmoituksia? Tai siis tiedän, että jälkimmäinen on mahdollista, mutta onko tuo ensimmäinen, vai pitääkö minun tehdä joku "työtön"-tila puhelimeen johon vaihdan aina, kun poistun töistä?
Kiitos etukäteen!
Keskity-tila (ja älä-keskity-ilta)
Perusasioita jokaiselle Applen tuotteiden käyttäjälle, muun muassa iCloud ja muut pilvipalvelut
10 viestiä
• Sivu 1/1
-
Keskity-tila (ja älä-keskity-ilta)
Viesti Kirjoittaja jankhner »
-
Re: Keskity-tila (ja älä-keskity-ilta)
Viesti Kirjoittaja ringo »
Joissain sovelluksissa (esimerkiksi Outlook ja Teams) voidaan asettaa aikatauluja ilmoituksille toivotulla tavalla. Nämä eivät suoraan toimi yhteen Applen keskittymistilojen kanssa. Eli helpointa lienee tehdä sopivat keskittymistilat eri ajastuksilla.
-
Viesti Kirjoittaja Modifier »
Asetukset -> keskity. Siellä on oletuksena työskentely ja oma aika muun muassa. Itselläni menee työskentely päälle automaattisesti lokaatioon perustuen ja sen saa säädettyä myös tuolta. Kun poistun töistä menee oma aika profiili päälle automaattisesti. Samasta paikasta saat säädettyä nuo haluamasi asiat, että koska mikäkin sovellus lähettää ilmoituksia ja voit halutessasi muokata työ profiiliin omat taustakuvat ja työpöydät ja vaikka kelloon sopivan näytön.
Mac mini M4
MacBook Pro 13"
iPad Pro 12,9"
iPhone 15Pro
Apple Watch Ultra
MacBook Pro 13"
iPad Pro 12,9"
iPhone 15Pro
Apple Watch Ultra
-
Kiitos, muu olikin jo selvää, mutta tätä en tajua, miten saan töistä (tietystä lokaatiosta poistuessani) sen OMAN AJAN päälle? Kun työ-profiilissa on lokaation kohdalla "työskentely menee päälle, kun saavut paikkaan Työ, ja pois, kun lähdet sieltä" niin käsitin että "pois"-laittaminen pistää koko keskittymistilan pois. Miten saisin muokattua tuota niin, että työ-tila poistuu ja vaihtuu automaattisesti oma aika-tilaksi?
-
Itseasiassa vaikuttaisi siltä että tuo sijainnin mukaan asetus ei toimi ollenkaan koska tila ei vaihtunut miksikään kun lähdin töistä eikä OMA AIKA mennyt päälle kun saavuin kotiin (vaikka olin asetuksista tehnyt sen ajastuksen)
-
Sijainti palvelut päällä ? Minulla tuo toimii täysin automaattisesti.
Edit: onko kotiosoite puhelimen tiedossa ja entäs jos laittaa kotona itse oma aika tilan päälle ja sitten puhelin vaan vaihtaa työ osoitteessa työ profiilin päälle ja pois.
Edit: onko kotiosoite puhelimen tiedossa ja entäs jos laittaa kotona itse oma aika tilan päälle ja sitten puhelin vaan vaihtaa työ osoitteessa työ profiilin päälle ja pois.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Mac mini M4
MacBook Pro 13"
iPad Pro 12,9"
iPhone 15Pro
Apple Watch Ultra
MacBook Pro 13"
iPad Pro 12,9"
iPhone 15Pro
Apple Watch Ultra
-
Viesti Kirjoittaja Kuutio »
Ja onko oman sijainnin merkkaava laite puhelin vai jokin muu? Itselläni ei pelannut sijaintiin perustuvat automaatiot alkuun, koska sijainnin määritteli joku muu laite.
Asetukset -> Tietosuoja ja suojaus -> Sijaintipalvelut -> Jaa oma sijainti -> Oma sijainti
Asetukset -> Tietosuoja ja suojaus -> Sijaintipalvelut -> Jaa oma sijainti -> Oma sijainti
asd
-
Kiitos taas molemmille! Ongelma taisi olla se, että en ollut lisännyt tuota "Älykäs aktivointi" -asetusta koska asetuksena oli jo että työ-profiili menisi päälle automaattisesti työosoitteessa. Mutta se kai sitten tarvitsee lisäksi tuon "älykäs aktivointi"-asetuken? No maanantaina tätä "pääsee" taas testaamaan.
Osaatteko sanoa muuten, jos minulla on yöllä uni-profiili ja haluan sen vaihtuvan aamulla esim klo 7 Oma aika-profiiliin, niin pitääkö minun ajastaa uni-profiili loppumaan esim klo 6:59 vai riittääkö että ajastan vain tuon Oman ajan alkamaan klo 7?
No tätäkin pääsen testaamaan kyllä.
Osaatteko sanoa muuten, jos minulla on yöllä uni-profiili ja haluan sen vaihtuvan aamulla esim klo 7 Oma aika-profiiliin, niin pitääkö minun ajastaa uni-profiili loppumaan esim klo 6:59 vai riittääkö että ajastan vain tuon Oman ajan alkamaan klo 7?
No tätäkin pääsen testaamaan kyllä.
-
Itse käytän tätä unikelloa vai millä nimellä se oma herätys ja rauhoittumis sovellus nyt kulkeekaan, niin se laittaa automaattisesti uni profiilin päälle ja lopettaa sen herätyksen jälkeen.
Mac mini M4
MacBook Pro 13"
iPad Pro 12,9"
iPhone 15Pro
Apple Watch Ultra
MacBook Pro 13"
iPad Pro 12,9"
iPhone 15Pro
Apple Watch Ultra
-
Viesti Kirjoittaja Fokker »
Mitäköhän tuo luuri (18.4.1) oikein koomaili tänään? Mulla on automaagisesti "älä häiritse" päällä 22-07. Ei siinä ole mun mielestä koskaan mitään hikkoja ollut. Mutta nyt (klo 9.03) oli se kuunsirppi kellonajan vieressä, eli puhelin kai keskittyi ihan kauheesti, vaikka piti olla jo pari tuntia sitten havahtunut arkeen. Asetuksista ei löytynyt mitään vipua, mikä olisi jonkun päivityksen ohessa lipsahtanut päälle. Kun poistuin asetuksista, puhelinkin lakkasi keskittymästä.
10 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “Yleiskeskustelu”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka