Crimson kirjoitti:Mitä mieltä olette muuten siitä, että nämä pesukonekaupat alkavat myymään Macceja? Mielestäni hyvää on se, että Maccien markkinaosuus varmasti kasvaa entisestään ja hinnatkin todennäköisesti tippuvat koventuneen kilpailun vuoksi. Toisaalta palvelua tai asiantuntemusta näistä liikkeistä on turha vaatia, ja erikoisliikkeet (kuten vaikkapa Kampus Data) todennäköisesti kärsivät hintakilpailussa.
Itsehän ostin MacBookin Markantalosta, jossa myyjät hädin tuskin olivat Maceista koskaan kuulleetkaan. Mutta vein heille tarkat mallinumerot yms. speksit ja laitoin koneen tilaukseen. Sain tilaamani koneen ja vielä huomattavasti edullisemmin kuin muualta. Kaiken tarvittavan avun olen löytänyt Hompusta yms. nettisivustoilta, joten en ole edes Markantalon "palvelua" osannut kaivata.
Mielestäni ihan hyvä, että macceja alkaa näkyä näissä "pesukonekaupoissakin". Ainakin pitäisi vaikuttaa melkosesti maccien yleistymiseen, mikä on tietysti positiivista. Luulen, että Pertti PC-mies ei ole koskaan kuullutkaan mäkistä, tai jos on niin ei ainakaan tiedä, että siinä ei ole Windowsia. Mutta kun Pertti kävelee Giganttiin ja näkee 24' iMacin komeilemassa siellä muun PC roskan välissä, niin saattaa jopa käydä niin, että Pertti käy kattomassa iMacia vähän lähempääkin.
Tukea saa tosiaan aika hyvin täältä hompusta, mutta tokkopa Pertti tänne löytää, joten hän soittaa sinne Giganttiin, jossa ei välttämättä osatakaan auttaa, mutta toivottavasti siellä kehotettaisiin sitten edes ottamaan yhteyttä suoraan Appleen.
Olisi kyllä sääli, jos Humac ja Varimport ym. muut Apple jämyt kuolisi sukupuuttoon, mutta ei se itseasiassa minua kauheasti haittaisi, eikä varmasti monta muutakaan. Macceja kun saa niin kätevästi Apple storesta kotiin kannettuna
![Hymy [:)]](./images/smilies/icon_smile.gif)