Micael kirjoitti:Repe Ruutikallo kirjoitti: Muutenkin Mac-lehtien näkyvyys kaupoissa on nykyään jotain ihan muuta kuin viisi vuotta takaperin.
![Hymy [:)]](./images/smilies/icon_smile.gif)
Aivan, kuin myös Mac-koneiden noin muutenkin (junissa, kouluissa, kodeissa, mediassa).
Macmaailmahan lopetti vuonna 2002 itsenäisenä lehtenä ja luulen, että nykyisellään sille voisi taas olla markkinoita. Viidessä vuodessa Applen myynti ja näkyvyys Suomessa on noussut kohinalla, joten aika saattaisi olla taas kypsä suomenkielisellekin Mac-julkaisulle. Näin siis huolimatta internetin välityksellä leviävien uutisten jne. vaikutuksesta.
Tähän on pakko kommentoida. Minua on jo kauan ihmetyttänyt Tietokone-lehden tapa "markkinoida" Mac-liitettä. Olen aiemmin tilannut lehteä (siirryin "automaattisesti" Macmaailman tilaajasta Tietokoneen tilaajaksi lehtiuudistuksen yhteydessä), joka lienee syy, miksi yhä saan sekä lehtimyyjien puhelinsoittoja että Tietokoneen henkilökohtaista tarjouspostia.
Muistaakseni kertaakaan
1. lehtimyyjä ei ole oheiskrääsälitanioiden ohella ottanut puheeksi sitä, että tuollainenkin liite on (yhä) olemassa. Jos olen liitteen tilausmahdollisuutta kysynyt, paras vastaus on toistaiseksi ollut "otanpa selvää ja palaan asiaan". Näin hinta on selvinnyt vasta uuden yhteydenoton aikana.
2. alkuperäisen tilaukseni päättymisen jälkeisessä "henkilökohtaisessa" mainospostissa ei ole mainittu Mac-liitettä. Luulisi, että kannattaisi pitää sellaista rekisteriä, josta selviäisi, ketkä ovat aiemmin tuon liitteen halunneet, jos tarkoituksena tosiaankin on myydä lehteä. Sitten vain lisälappu väliin. Tai oikeastaan... ehkäpä nykyisessä markkinatilanteessa kannattaisi muutenkin aina mainita tuollaisesta optiosta kaikessa markkinointimateriaalissa.
Jos muilla on erilaisia kokemuksia, niin kertokaapa.
Kivimoukari kirjoitti:Ai niin - unohdin...
...eli jos päädyt tilaamaan Tietokone-lehden, niin liity ensin fiMUGiin, silloin saat lehden mac-liitteineen sovittuun hintaan ja Mac-käyttäjien lehdykän Kotaporan kotiisi.
Kiitos tästä vinkistä. En ollut kuullutkaan - tai ainakin olin sen unohtanut.