Käännytyssaavutuksesi? [Ei tosikoille!]
-
Re: Käännytyssaavutuksesi?
Viesti Kirjoittaja Rodeo Clown »
Linux-evankelistat on kyllä olleet niitä innokkaimpia saarnamiehiä... kuinkahan monta luentoa onkaan tullut kuultua aiheesta kuinka helppoa jokin onkaan linuxilla...kun ensin conffaa sitä, sitten vähän tätä, jonka jälkeen ihan snadisti tuota... 8)
-
Viesti Kirjoittaja Crimson »
Ja toinen haki just mustan.Crimson kirjoitti:Työkaveri tilas just valkosen iPhonen.Crimson kirjoitti:Päivitetäänpäs hieman listaa käännytyssaavutuksista:
- pikkusisko: MacBook white
- isoveli: MacBook alumiini
- vaimon pikkuveli: Mac Mini
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
MacBook white 2,16 GHz | 2 GB | 120 GB | Lion
iMac G3 400 MHz | 1 GB | 128 GB | Tiger
Apple TV 160 GB
iPhone 4 32 GB
Airport Extreme 802.11n | Airport Express 802.11n
-
-
Viesti Kirjoittaja dev null »
No, tavallaan ein sanominen on käännytyssaavutus sekin.
-
Viesti Kirjoittaja pasuuna »
-
Viesti Kirjoittaja Asetyylikoliini »
Vaimon olen saanut myös vakuuttuneeksi, että meille tulee lähiaikoina iMac, sekä mitä ilmeisimmin molemmille iPhonet. IPod hänellä jo onkin.
Omilla vanhemmillani on myös muutaman kuukauden sisällä pöytäkoneen vaihto edessä. Aion voimallisesti painostaa heitä hankkimaan joko Mac minin tai iMacin. Pikkuveljeni, joka ei valitettavasti ole yhtä avarakatseinen ja komea kuin isoveljensä, tosin varmaan tekee kaikkensa, että vanhemmat jatkavat WinPC-linjalla.
Oman kääntymykseni takana oli muutama vuosi sitten iso joukko homppulaisia; ennen kaikkea tätä foorumia lukemalla hankin perustietoja Maceista. Kiitos teille siitä. Toki uteliaisuus Macceihin tuli omasta takaa, kun oli aika vaihtaa konetta.
Nyt on mukava ajatella myös sitä, että tämä minua uskollisesti palvellut MacBook tulee todennäköisesti olemaan myös omille pojilleni ensikosketus tietokoneiden maailmaan, kun he parin-kolmen vuoden kuluttua ovat siinä iässä.
Jack Torrance, The Shining (1980)
-
Viesti Kirjoittaja Sheling »
Täti köyhtyi rutkasti... mutta tulipahan ainakin kunnon koneet.
-
Viesti Kirjoittaja tuomas92 »
Sitten on isovanhemmat joita en varsinaisesti käännyttänyt, mutta heille ensimmäiseksi tietokoneeksi laitoin sinivalkoisen PowerMac G3:n (Windows olisi ollut vaihtoehtona), konevanhus jaksaa Tigerilla vielä mainiosti surffailua ja valokuvien arkistointia. Todella vähän on tullut soittoja että olisi ollut jotain ongelmia koneen kanssa, sen sijaan useammin kuulee raporttia siitä mitä sieltä netistä on nyt taas tullutkaan katsottua, se saa mut hyvälle mielelle

-
- Vuoden Homppulainen 2009
Viesti Kirjoittaja Repe Ruutikallo »

– Kuvateksti Aamulehdessä 18.3.2012
-
-
Viesti Kirjoittaja ptkmit »
Eiköhän het ole pakkokäännytettyjä 8)
-
Viesti Kirjoittaja Kukkols »
Tiedän kyllä siskon miehen, se on pihi mies, eikä varmaan ikinä hommaa maciä. Se on juuri sitä tyyppiä joka ajattelee, että hinta on se, joka ratkaisee, mitä halvempi sen parempi. Mutta halvalla olisin myynyt Mac Minin sille: 1.83 Core Duo, 2Gt muitia,80gt kovo + 500gt ulkoinen Lacie Mini kovalevy (+ Leopard Retail DVD) 300 eurolla. Toinen siskoni osti sitten, kun sillä on jo MacBook ja tietää mitä Mac on.
iPhone 11 Pro Max 256GB Silver
-
Jos on noin tosikko kuin ehkä tämä siskonmies — sanassa käännytys kun on tässä tapauksessa huomattava osa tietynlaista huumoria — niin elämän varressa on varmaan paljon jossain määrin hankalia paikkoja, kun ei vaan osaa suhtautua ihan siten kuin fiksulta odotetaan.Kukkols kirjoitti:"Käännytyssaavutuksesti" hmm... En itse oikein tykkää tämän threadin otsikosta. Kerran luin tätä palstaa siskon luona ja sen mies sattui istumaan viereeni katsomaan missä surffailen. Olin juuri aiemmin vihjaillut, että mun wanha Mac Mini olisi myytävänä, ei tarvi pelätä viiruksia ym. olin kehunut hälle. Toivoin tuolloin, ettei hän nyt nähnyt tätä otsikkoa ja ajatellut lie mitä, että onko tämä joku uskonto palsta yms?
Mikäli siis ottaa mainitun sanan kovin tosissaan, on ihan oikein että pysyy Windowsissa — se on jotenkin selvästi sopivampi.

![Pirullinen [6]](./images/smilies/icon_twisted.gif)
-
Ihan totta! Mutta eihän sitä koskaan tiedä, mitä nuo ihmiset ajattelee? Varsinkin jos eivät tiedä mitä Macintosh on kuin nimenä korkeintaan?Repe Ruutikallo kirjoitti:Jos on noin tosikko kuin ehkä tämä siskonmies — sanassa käännytys kun on tässä tapauksessa huomattava osa tietynlaista huumoria — niin elämän varressa on varmaan paljon jossain määrin hankalia paikkoja, kun ei vaan osaa suhtautua ihan siten kuin fiksulta odotetaan.Kukkols kirjoitti:"Käännytyssaavutuksesti" hmm... En itse oikein tykkää tämän threadin otsikosta. Kerran luin tätä palstaa siskon luona ja sen mies sattui istumaan viereeni katsomaan missä surffailen. Olin juuri aiemmin vihjaillut, että mun wanha Mac Mini olisi myytävänä, ei tarvi pelätä viiruksia ym. olin kehunut hälle. Toivoin tuolloin, ettei hän nyt nähnyt tätä otsikkoa ja ajatellut lie mitä, että onko tämä joku uskonto palsta yms?
Mikäli siis ottaa mainitun sanan kovin tosissaan, on ihan oikein että pysyy Windowsissa — se on jotenkin selvästi sopivampi.![]()
Tosin sama mies, kun eka kertaa näki Mac Minini, sanoi että .."pitäisköhän meidänkin hankkia macci?". Mutta tais mies pyörtyä, kun näki hinnat mitä macit maksaa uutena? Kyse on kummiskin miehestä, joka on koonnut aina PC:n halvimmista mahdollisista osista ja tietää jotain tietotekniikasta. Ei siinä auta vakuuttelut macin paremmuudesta, kun toinen tuijottaa vain koneen specsejä, eikä tiedä yhtään Mac OSX:tä mitään

-
Viesti Kirjoittaja The raconteur »
PC(-käyttäjä): Jaa sul on mäkki?
Minä: Joo.
PC: Onks tos jotain erikoist?
Minä: No täs ei oo Windowsii.
PC: Jaa.
End of discussion.
![Hymy [:)]](./images/smilies/icon_smile.gif)
-

PC-käyttäjä: Jaa sul on mäkki?
Sinä: Joo, tämä on parasta mitä olen kokenut! Ei viruksia, ei matoja! Kaikki toimii aina yhtä nopeesti kuin juuri asennettu Windows parin vuoden jälkeenkin! Varsinkin kun en enään pelaa. Peeceet ovat susia!
PC: Onks tossa jotain erikoist?
Sinä: Tutkaile macciäni vapaasti, ei tarvi sammuttaa, ei edes ohjelmia, nukkumaan vaan ja kone herää sekunnissa

PC: Woutsi

-
Viesti Kirjoittaja mercury »
Kuulostaa melkein yhtä pahalta kuin puhelinmyyntipaasaus. Jos oisin PC-käyttäjä tuossa tilanteessa, niin häipyisin paikalta päätäni pyöritellen...Kukkols kirjoitti:PC-käyttäjä: Jaa sul on mäkki?
Sinä: Joo, tämä on parasta mitä olen kokenut! Ei viruksia, ei matoja! Kaikki toimii aina yhtä nopeesti kuin juuri asennettu Windows parin vuoden jälkeenkin! Varsinkin kun en enään pelaa. Peeceet ovat susia!
![Kieli [:P]](./images/smilies/icon_razz.gif)
-
Viesti Kirjoittaja -wk- »
Pari tyyppiä sitä ehti käydä siinä ihmettelemässä, Macit kaikille aivan vieras juttu mutta designin huomasivat heti ja se perus "hieno näyttö... jaa onko se kokonainen kone"-juttukin pääsi yhden suusta. Hieman huonosti hoidin tietysti itse esittelyn kun demonstroin melkein ensimmäisenä sitä kuinka CD-asema sylkee levyt pitkin lattioita
Jokin uudempi Intel Mac varmasti kelpaisi itselleni paremmin tai jos edullisesti jokin PowerPC kone osuisi vastaan niin sen voisi pitää vähän niinkuin ylimääräisenä ja sitten kenties kääntyä hitaasti...
-
Viesti Kirjoittaja kallekilponen »
Se CD:n sylkeminen oli tosiaan tuon G5 mallin "ominaisuus", muttei vaivaa enää uudempia. Ja mitä hiireen tulee, uudessa on 4 nappia jos pallo lasketaan mukaan.-wk- kirjoitti: ...Hieman huonosti hoidin tietysti itse esittelyn kun demonstroin melkein ensimmäisenä sitä kuinka CD-asema sylkee levyt pitkin lattioitaHiiri oli tuossa yksinappinen ja sehän oli tietysti kaikkien mielestä typerää, sanoin että juu uusissa hiirissä on kaks nappia....
-
Mutta puhelinmyyjien sanaan on vain uskottava, kuten sanoinkin seuraavassa kohdassa: kokeile vapaasti macciämercury kirjoitti:Kuulostaa melkein yhtä pahalta kuin puhelinmyyntipaasaus. Jos oisin PC-käyttäjä tuossa tilanteessa, niin häipyisin paikalta päätäni pyöritellen...Kukkols kirjoitti:PC-käyttäjä: Jaa sul on mäkki?

En osaa sanoa oliko kyse 30" vai 23" tuumaisesta CinemaDisplaysta tuolloin, en muista? Mutta silmä oli tuolloin tottunut 19" putkinäyttöihin! Jos kyse oli 23" mallista, nyt pöydälläni lepää saman tasoinen näyttö. Niin se aika rientää. Mutta tuolloin, tuommoinen näyttö oli aivan jotain uskomatonta, kun silmä oli tottunut 17-19" putkinäyttöihin

-
Viesti Kirjoittaja -wk- »
Joo ja tuon "cd-ongelman" olis varmaankin pystyny poistamaan jos ois koittanu jotenkin säätää niitä "jarrupaloja" tms. joita siinä reunoilla oli, mutta enpä moista tehnytkallekilponen kirjoitti:Se CD:n sylkeminen oli tosiaan tuon G5 mallin "ominaisuus", muttei vaivaa enää uudempia. Ja mitä hiireen tulee, uudessa on 4 nappia jos pallo lasketaan mukaan.
Uudessa hiiressä on juu nappeja, tuo yksnappinen hiiri on kyllä mielestäni vähän kummallinen tuote, voisin kuvitella että se ois omana aikanaankin ollut kaikkea muutakuin kätevä.
-
Viesti Kirjoittaja TheKraken »
Varsin hyvin sillä hommat hoituu. Ctrl-painamisen kakkosklikin merkiksi oppii huomattavan nopeasti (esim. läppäreissä en ole koskaan säätänyt trackpadiin mitään kakkosklikkiä vaikka asetukset sen salliikin). Rullan puute toki vähän pisti harmittamaan, mutta eipä silloin "omana aikanaan" rullat vielä mikään itsestäänselvyys ollutkaan.-wk- kirjoitti:Uudessa hiiressä on juu nappeja, tuo yksnappinen hiiri on kyllä mielestäni vähän kummallinen tuote, voisin kuvitella että se ois omana aikanaankin ollut kaikkea muutakuin kätevä.
Itse käytin tuommoista ihan aktiivisesti vielä tuossa ihan jokunen vuosi sitten.
-
Viesti Kirjoittaja Redrum »

-
Viesti Kirjoittaja zs6234i »
Mulla oli aikanaan tuo sama selitys, miksi en ostanut mäkkiä pääkoneeksi..Repe Ruutikallo kirjoitti:Täh?iPratt kirjoitti: Muutama olisi hankkinut mutta kokeiltuaa iBook/MBP:täni, totesivat että hiiren toisen napin puuttuminen estää hankinnan.Kyllähän Macin hiiressä on ollut toinen nappi jo monta vuotta.
Mitäs ne sanoivat, kun näytit kuinka ohjauslevyn oikea nappi syntyy MBP:ssa kahden sormen kosketuksella?
(mulla on kolme samalla pöydällä, yks ns.pääkone, toinen vanha pääkone ja yks se "kakkoskone")
Kukaan ei mua käännyttänyt, vain ihan itte olin käännyttämässä itteeni, mutta joku syy piti muka löytää.
No, sitten täältä sain vihjeen että heitä tava-USB-rotta kiinni, jossa on kaks nappii ja voíla, komeesti pelaa.
Siitä ei sitten mennyt kauaakaan, kun ostin pääkoneeksi ison iMac 24":n, tosin käytän kuitenkin sitä sen omaa rottaa nyt, eli se USB-hiiri makaa työttömänä...
![Neutraali [:|]](./images/smilies/icon_neutral.gif)
MacBook Air M2 13" iPhone 5 32gt Macbook Pro 15" iMac G5 24" iPad Mini Retina 64gb iPhone SS 64gt iPhone X 64gt iBook G4 12" iPod nano
-
Viesti Kirjoittaja jmia »
Työkaveri tilas just iPhonen kun näki mulla olevan sellasen.. MacBookia sano kans kattelevansa. Tuo puolikas tulee avovaimosta jolle lykkäsin iPodini kun iLuurin hommasin. Sai siis ilmatteeks , mutta kovasti on tykänny sillä pelailla ja musiikkia kuunnella. Aiemmilla hankkimillani mp3-soittimilla on kerran pari jotain kuunnellu ja sit hukannut jonnekin laatikonpohjalle "epäkäytännöllisinä". Eipä ole Applen tuotteissa noita suuria käytännön vaikeuksia ja nättejäkin ovat pirulaiset..
-iPhone 4S 32Gt (iOS 5.1)
-iPad 2 16Gt
Palaa sivulle “Yleiskeskustelu”
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka