TheKraken kirjoitti:Kappas. Tilasin äsken tuo lumileon itselleni ja huomasin, että Storeen on nyt tullut se minun kauan haikailemani lisämaksullinen nopeampi toimitus. Neljässä päivässä lupaavat tavaran kuin tavaran kulkevan, kun lyö pöytään 15 euroa lisää.
Viimeksi kun tilasin Leopardin niin laitoin tilauksen kello 20:00 illalla ja ei se seuraavana päivänä ollut tullut mutta jo sitä seuraavana! Olin positiivisesti yllättynyt! Tämä siis ilman mitään lisämaksuja.
TheKraken kirjoitti:Kappas. Tilasin äsken tuo lumileon itselleni ja huomasin, että Storeen on nyt tullut se minun kauan haikailemani lisämaksullinen nopeampi toimitus. Neljässä päivässä lupaavat tavaran kuin tavaran kulkevan, kun lyö pöytään 15 euroa lisää.
Minusta taas uudempi asia on tämä postitse lähettäminen, siis pikkutavarassa. Keväällä ostin iLife 09 ja postilla toimitus kesti about kuukauden. En enää tilaa postilla toimitettavaa.
iMac 24" 4,5K, pari Mac miniä, iPhone 13, iPad 2021, Watch SE 2022 ja kaikenlaista muuta. FiMUG ry jäsen
kreper kirjoitti:Mun iMac tulee jostain syystä Tsekistä Hollannin sijaan. Muilla kokemuksia vastaavasta? Vai onkohan kone Aasiasta tullut Tsekkeihin? Tänään oli tullu teksti 'Out For Delivery', mutta mäkki on vasta Saksassa. Ei ilmeisesti tule ainakaan tänään vielä? Joku vaan oli kommentoinut tuon tarkoittavan sitä, että paketti on jo kuriirilla. Eli 28.päivä on siis estimaatti, ilmeisesti innostuin turhaan tuosta 'Out For Delivery' -tekstistä Jaksan odottaa, jaksan jaksan.
Huomaat kai, että kuriireilla ei ole ainutkertaisia seurantanumeroita. Eli samalla numerolla voi olla kaksikin lähetystä, joista toinen Saksaan ja toinen Suomeen.
Ei pidä kyllä tämä paikkaansa. Numerot varmasti ehkä jossain vaiheessa voidaan "pyöräyttää ympäri", mutta kyllä samaan aikaan maailmalla on vain yksi samalla numerolla varustettu lähetys. Jos on toisin, niin sitten on kyseessä kyllä joku häiriö systeemissä. Siinä olisi ihan mahdotonta pitää kirjaa lähetyksistä, jos samalla numerolla menisivät. Olen ihan itse tuollaisessa puljussa ollut töissä ja asiaa läheltä seurannut.
Grovy kirjoitti:En löytäny suoraan vastausta joten kysyn tässä..
Jos tilaa pelkän koneen Edu-alennuksella, niin saattapi olla että ratsia napsahtaa ja kyselevät opiskelijakorttia.. eipä hätää, olen tuore opiskelija..
enemmänkin kysymys koskee, että jos tilaa edu-alella, niin näkyykö tämä opiskelija tieto jotenkin kuitissa, koska olisi tarkoitus saada kone verottajalle työvälineeksi vähennyksiin, sen mitä nyt siitä nyt palautuksia sitten saa.. ettei ala verokarhu nihkeilemään että kone on opiskelijana ostettu ja sitten kuitenkin sivutoimen työvälineeksi vähennetään..
...?....?...anyone..
Tilaisisin Sistolta Tampereen Gigantista niin ei tarvitse kikkailla.
masa kirjoitti:os tilaa pelkän koneen Edu-alennuksella, niin saattapi olla että ratsia napsahtaa ja kyselevät opiskelijakorttia.. eipä hätää, olen tuore opiskelija..
enemmänkin kysymys koskee, että jos tilaa edu-alella, niin näkyykö tämä opiskelija tieto jotenkin kuitissa, koska olisi tarkoitus saada kone verottajalle työvälineeksi vähennyksiin, sen mitä nyt siitä nyt palautuksia sitten saa.. ettei ala verokarhu nihkeilemään että kone on opiskelijana ostettu ja sitten kuitenkin sivutoimen työvälineeksi vähennetään.
En kyllä ymmärrä miten verottajalla tähän olisi mitään sanottavaa. Kai sitä nyt opiskelijakin saa töitä tehdä ja käyttää työvälineinään samoja vehkeitä kuin opiskelussaan? Ja sitä paitsi nykyään kun noita kuitteja ei enää mihinkään lähetellä, niin todennäköisyys siihen, että joku tuosta sinulta edes mitään selvityksiä pyytää on aivan totaalisen olematon.
Mutta kyllä kuitissa aivan varmasti joku maininta edu-alesta on.
kreper kirjoitti:Mun iMac tulee jostain syystä Tsekistä Hollannin sijaan. Muilla kokemuksia vastaavasta? Vai onkohan kone Aasiasta tullut Tsekkeihin? Tänään oli tullu teksti 'Out For Delivery', mutta mäkki on vasta Saksassa. Ei ilmeisesti tule ainakaan tänään vielä? Joku vaan oli kommentoinut tuon tarkoittavan sitä, että paketti on jo kuriirilla. Eli 28.päivä on siis estimaatti, ilmeisesti innostuin turhaan tuosta 'Out For Delivery' -tekstistä Jaksan odottaa, jaksan jaksan.
Huomaat kai, että kuriireilla ei ole ainutkertaisia seurantanumeroita. Eli samalla numerolla voi olla kaksikin lähetystä, joista toinen Saksaan ja toinen Suomeen.
Oon aikoinani ollut TNT:n rahtiterminaalissa töissä Turussa, ja siellä ainakin oli muistaakseni niin, että yksi tietty lähetys on yhdellä koodilla (joka siis voi sisältää useita paketteja), mutta yhdellä lähetykseen kuuluvalla paketilla voi olla spesifikoiva seurantanumero sen lisäksi. En sitten tiedä, onko Apple niin tyhmä, että lähettäisi omia tuotteitaan samassa lähetyksessä eri paikkoihin vaan sillä perusteella, että ne paketit tulee yhdestä paikasta ja lähtee samaan aikaan? Eli edelleen on hieman hämärän peitossa tämä asia kyllä.
MacFinn kirjoitti:Ainakin ennen Applella oli Tsekissä tehdas, tekivät ainakin eMacceja. Tyttärellä on yksi sellainen, vuodelta 2004, käytössä.
kreper kirjoitti:Oon aikoinani ollut TNT:n rahtiterminaalissa töissä Turussa, ja siellä ainakin oli muistaakseni niin, että yksi tietty lähetys on yhdellä koodilla (joka siis voi sisältää useita paketteja), mutta yhdellä lähetykseen kuuluvalla paketilla voi olla spesifikoiva seurantanumero sen lisäksi. En sitten tiedä, onko Apple niin tyhmä, että lähettäisi omia tuotteitaan samassa lähetyksessä eri paikkoihin vaan sillä perusteella, että ne paketit tulee yhdestä paikasta ja lähtee samaan aikaan? Eli edelleen on hieman hämärän peitossa tämä asia kyllä.
Itse kun olin taas DHL:llä mm. hakemassa noutoja firmoilta ja lyömässä niitä järjestelmään sisään niin kyllä saman lähetyksen paketeilla oli sama osoitekin tai muuten lyötiin kylkeen eri koodi.
Se koodi kun on ainut tieto paketista mikä tallentuu koneille. Olisi aivan mahdotonta pitää kirjaa niistä, jos saman koodin alla olisi eri suuntiin meneviä lähetyksiä.
Enkä kyllä muista koskaan täälläkään lukeneeni, että olisi kenelläkään tuollaisia ongelmia ollut.
TheKraken kirjoitti:Itse kun olin taas DHL:llä mm. hakemassa noutoja firmoilta ja lyömässä niitä järjestelmään sisään niin kyllä saman lähetyksen paketeilla oli sama osoitekin tai muuten lyötiin kylkeen eri koodi.
No näin minäkin uskoisin sen olevan. Ja nyt huomaan, että ei tekstistäni käynyt ilmi se sama osoite noissa lähetyksissä Mutta siis näin asia on kyllä.
TheKraken kirjoitti:Itse kun olin taas DHL:llä mm. hakemassa noutoja firmoilta ja lyömässä niitä järjestelmään sisään niin kyllä saman lähetyksen paketeilla oli sama osoitekin tai muuten lyötiin kylkeen eri koodi.
No näin minäkin uskoisin sen olevan. Ja nyt huomaan, että ei tekstistäni käynyt ilmi se sama osoite noissa lähetyksissä Mutta siis näin asia on kyllä.
No, mä olen nähnyt omissa rahdeissani saman numeron, en tosin yhtä aikaa liikkeellä olevissa. Joten seurantanumero on saattanut antaa kaksi lähetystä, toinen tulossa mulle ja toinen mennyt puoli vuotta ennen jonnekin ranskaan...
iMac 24" 4,5K, pari Mac miniä, iPhone 13, iPad 2021, Watch SE 2022 ja kaikenlaista muuta. FiMUG ry jäsen
Pitää nyt hieman avautua havaitsemastani epäkohdasta tilausta tehdessäni. Storen tilillä oli vanhat osoitetiedot, joita ryhdyin vaihtamaan. Laskutusosoite meni hienosti läpi, mutta kun koitin kopioida laskutusosoitteen myös postitusosoitteeksi, niin järjestelmään tuli joku häikkä. Se nimittäin vaihtoi automaattisesti postinumeron ja -toimipaikan joksikin muuksi. Kun yritin käsin editoida, sama vika. Koitin luoda uusia osoitteita, mutta väkisin vain muuttaa syöttämäni tiedot muuksi. Yhdessä versiossa se jopa muutti maan Briteiksi. Erikoista, sillä viereinen lomake hyväksyi heittämällä uuden osoitteeni sellaisena kuin se kuuluukin olla. Taitaa jäädä tilaus tällä erää tekemättä...
Justeboy kirjoitti:Pitää nyt hieman avautua havaitsemastani epäkohdasta tilausta tehdessäni. Storen tilillä oli vanhat osoitetiedot, joita ryhdyin vaihtamaan. Laskutusosoite meni hienosti läpi, mutta kun koitin kopioida laskutusosoitteen myös postitusosoitteeksi, niin järjestelmään tuli joku häikkä. Se nimittäin vaihtoi automaattisesti postinumeron ja -toimipaikan joksikin muuksi. Kun yritin käsin editoida, sama vika. Koitin luoda uusia osoitteita, mutta väkisin vain muuttaa syöttämäni tiedot muuksi. Yhdessä versiossa se jopa muutti maan Briteiksi. Erikoista, sillä viereinen lomake hyväksyi heittämällä uuden osoitteeni sellaisena kuin se kuuluukin olla. Taitaa jäädä tilaus tällä erää tekemättä...
Nuo Apple ID:n tietojen päivitykset ovat aiheuttaneet närää ja harmaita hiuksia minullekin. Ohjaa juuri tuon UK-Storen kautta tilin tietoja muuttamaan, sen lisäksi vaikka kuinka manuaalisesti varmistaa muokkaavansa tiedot FI-Storen sivuilla, ne eivät ota jäädäkseen. Kun kerran on sinne puhelinnumeron jotenkin epäselvästi kirjoittanut, sitä ei tunnu saavan enää korjattua sieltä. Vaikeasti sitä paitsi kirjoitettavissa tuo puhelinnumero, olisi helpompi, jos sitä varten olisi vain yksi laatikko. En tähänkään päivään mennessä ole saanut selkoa, miten se pitäisi sinne täysin oikeaoppisesti muotoilla (operaattori- ja maatunnuksineen).
Olin kyllä rahdin kanssa tilaustani koskien puhelinyhteydessä, mutta numeroni he saivat soitettuani sinne ensin.
Mitä touhua..
<> MacBook Pro 17" (mid 2009), iPhone 5, iPad Mini, Time Capsule 2TB
Jos tilaa edustoresta, niin millä todennäköisyydellä pitää jotain todistusta koulupaikasta etc. faxata / todistella applelle? Vai miten se koko prosessi menee verrattuna normaalisti applestoresta tilattaessa? Kokemusta kun ei ole edes normaalista tilauksesta storesta, hoitanut varimportin kautta ennestään asioita..
ast kirjoitti:Jos tilaa edustoresta, niin millä todennäköisyydellä pitää jotain todistusta koulupaikasta etc. faxata / todistella applelle? Vai miten se koko prosessi menee verrattuna normaalisti applestoresta tilattaessa? Kokemusta kun ei ole edes normaalista tilauksesta storesta, hoitanut varimportin kautta ennestään asioita..
Kokemuksia ei minulla ole kummastakaan tavasta kuin yksi, mutta kummassakaan tapauksessa (normaalissa tapauksessa tosin ei tietenkään) tarvinnut opiskelijastatustaan todistaa millään tavalla (paitsi että Lyyran kautta tilattaessa tarvitaan tunnukset, jotka saa kun on Lyyra-opiskelijakortti - eli status tulee sillä tavalla varmennettua). Siltä väliltä, eli edustoresta tilaamisesta minulla ei sitten olekaan kokemusta. Eli juuri se tapa on kokematta, josta kaipaat tietoa.
<> MacBook Pro 17" (mid 2009), iPhone 5, iPad Mini, Time Capsule 2TB
Seuraavassa huono kokemus Applestoresta. 3 viikkoa sitte on laitettu tilaus sisään Applestoreen. Tällä hetkellä rahat ovat ties missä (=kadoksissa) ja siellä päässä etsivät niitä. Saapa nähdä tuleeko konetta koskaan tänne asti...
vitikka kirjoitti:Seuraavassa huono kokemus Applestoresta. 3 viikkoa sitte on laitettu tilaus sisään Applestoreen. Tällä hetkellä rahat ovat ties missä (=kadoksissa) ja siellä päässä etsivät niitä. Saapa nähdä tuleeko konetta koskaan tänne asti...
Noniin. Applestoren väki löysikin lopulta rahat. Äsken tuli ilmoitus sähköpostilla. Macbookpro on maksettu 8.10. mutta applestore löysi rahat jostain tiliensä syövereistä vasta tänään 27.10. Tällä aikavälillä jouduimme ottamaan yhteyttä applestoreen puhelimella ainakin 5 kertaa. Tämä oli tasan ensimmäinen ja viimeinen kerta, kun tuosta puljusta tilataan mitään tähän huusholliin...
No varmaan pitänee tähän hehkuttaa omaa positiivista kokemusta.
20.10. julkaistiin uudet Mac Minit
21.10 ostin Minin ja näppiksen Apple Storesta
22.10 ..
23.10 TNT oven takana koneen kanssa
.
.
26.10 kuitti tulee postissa
27.10 Applelta tulee onnitelu sähköposti uuden Mäkin johdosta
vitikka kirjoitti:Seuraavassa huono kokemus Applestoresta. 3 viikkoa sitte on laitettu tilaus sisään Applestoreen. Tällä hetkellä rahat ovat ties missä (=kadoksissa) ja siellä päässä etsivät niitä. Saapa nähdä tuleeko konetta koskaan tänne asti...
Noniin. Applestoren väki löysikin lopulta rahat. Äsken tuli ilmoitus sähköpostilla. Macbookpro on maksettu 8.10. mutta applestore löysi rahat jostain tiliensä syövereistä vasta tänään 27.10. Tällä aikavälillä jouduimme ottamaan yhteyttä applestoreen puhelimella ainakin 5 kertaa. Tämä oli tasan ensimmäinen ja viimeinen kerta, kun tuosta puljusta tilataan mitään tähän huusholliin...
No sitten on helkkarin huonoa tuuria. En muista koskaan aiemmin vastaavasta täältä lukeneeni ja omat tilaukset ovat kyllä tulleet just niin kuin luvattukin.
ztth kirjoitti:No varmaan pitänee tähän hehkuttaa omaa positiivista kokemusta.
20.10. julkaistiin uudet Mac Minit
21.10 ostin Minin ja näppiksen Apple Storesta
22.10 ..
23.10 TNT oven takana koneen kanssa
.
.
26.10 kuitti tulee postissa
27.10 Applelta tulee onnitelu sähköposti uuden Mäkin johdosta
Saman suuntaisia kokemuksia..
15.10 tilattu imac 20"
22.10 kone oven takana
22.10 yhteys Apple Storeen sovittu palautus, koska uusi malli on jo olemassa..
22.10 tilattu uusi imac 21,5"
23.10 TNT nouti paketin takaisin Applelle
26.10 saapui uusi 21,5"
Viimeksi muokannut TheKraken, 28.10.2009 klo 9.56. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Syy:Lainaus kuntoon