Uusi Sherlock. Scotland Yard ei tunnetusti ratkaise mitään ilman Sherlock Holmesia. Mutta Holmespa ei ratkaise mitään ilman iPhoneaan.
Off-topiccina: YLE on munannut aika hyvin parina päivänä lähetyksiänsä. Uusin Sherlock on katsottavissa korjattuna versiona Areenasta. Muuten toki kiinnostava ratkaisu ilman möhlintääkään näyttää sarjan pilotti ja kaksi seuraavaa jaksoa ennen tauolle laittamista.
paulaw kirjoitti:Uusi Sherlock. Scotland Yard ei tunnetusti ratkaise mitään ilman Sherlock Holmesia. Mutta Holmespa ei ratkaise mitään ilman iPhoneaan.
Off-topiccina: YLE on munannut aika hyvin parina päivänä lähetyksiänsä. Uusin Sherlock on katsottavissa korjattuna versiona Areenasta. Muuten toki kiinnostava ratkaisu ilman möhlintääkään näyttää sarjan pilotti ja kaksi seuraavaa jaksoa ennen tauolle laittamista.
Ja korjataan: sarjan tuotantokausi on siis vain kolmen jakson mittainen. Toinen kausi tulee jossain vaiheessa, kolmen jakson mittainen sekin. Höh. Kaikki hyvät sarjat tehdään aina minisarjoina tai sitten todellisina minisarjoina
Tuossa lakitoimistossa näyttää mäkkejä olevan yhdellä jos toisella. Viime viikon jaksossa sotaoikeuden asianajaja kuolasi iPadia, sellainen jaettiin työntekijöille paperimäärän vähentämiseksi. "Mutta armeija rakastaa papereita..." ja ilmeestä oli nähtävissä kaipuu siviilioikeuden puolelle.
Tää ei ole suoranaisesti Elokuvasta tai TV:stä tuttu, vaan mainos.
Uskoakseni tarkkasilmäiset huomaavat macin sieltä.
(Miehille se on tosin vaikeampaa)
Jos ihmiset saisivat sateenkaaren eläintarhaan, niin he tekisivät sen.
Todo88 kirjoitti:Supernaturalissa näkyi iPod Deanin kaarassa. Malli ei nyt tuu mieleen ku tapahtui toissaviikolla. Taisipa olla Nano. (Tosin iPod lensi heti olan yli...)
Mulla on 1-5 kaudet koneella, telkkarista tulee nyt 4. kausi, mikä episoodi se oli?
Tuli katsottua uudelleen tuo jakso, oli S4E1 ja kyseessä oli iPod Classic, ei Nano.
Macbook Pro 13,3" i5/16GB RAM/500SSD MD101KA
iPhone 6S Plus 64GB Space Gray
"There are no stupid questions, only stupid people."
Varmastikin jo läpikäyty juttu, mutta viime aikoina Housea paljon katsoneena on alkanut suorastaan häiritsemään se Maccien tunkeminen joka tuutista. 4.- ja 5. tuottareiden käytännössä jokaisessa tietokoneessa komeilee omenalogo, oli masiina sitten sairaalan, lääkäreiden tai potilaiden omaisuutta. Joku raja piilomainonnallakin pitäisi olla.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Viimeksi muokannut Trollaaja, 18.7.2011 klo 12.57. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Trollaaja kirjoitti:Varmastikin jo läpikäyty juttu, mutta viime aikoina Housea paljon katsoneena on alkanut suorastaan häiritsemään se Maccien tunkeminen joka tuutista. 4.- ja 5. tuottareiden käytännössä jokaisessa tietokoneessa komeilee omenalogo, oli masiina sitten sairaalan, lääkäreiden tai potilaiden omaisuutta. Joku raja piilomainonnallakin pitäisi olla.
Apple ei harrasta piilomainontaa.
Elokuvien lavastajat vain suosivat Maceja ulkonäkönsä takia, tai ovat muuten Mac ihmisiä.
"If you have to go to sea, it's better to be a pirate than join the navy." -Jobs
Trollaaja kirjoitti:Varmastikin jo läpikäyty juttu, mutta viime aikoina Housea paljon katsoneena on alkanut suorastaan häiritsemään se Maccien tunkeminen joka tuutista. 4.- ja 5. tuottareiden käytännössä jokaisessa tietokoneessa komeilee omenalogo, oli masiina sitten sairaalan, lääkäreiden tai potilaiden omaisuutta. Joku raja piilomainonnallakin pitäisi olla.
Apple ei harrasta piilomainontaa.
Elokuvien lavastajat vain suosivat Maceja ulkonäkönsä takia, tai ovat muuten Mac ihmisiä.
Itse uskon siihen väitteeseen, että jokainen tuotemerkki joka jenkkien tuotoksessa on tunnistettavissa, on tunnistettavissa siksi kun sen näkyvyys on ostettu.
Kieltämättä välillä ovat tehneet sen ihan huomaamatta ja tyylillä. Varsinkin jos vertaa suomalaiseen tuotesijoitteluun (esim. Levottomat? tai joku vastaava leffa se oli uusien Audien kanssa jne...).
Tauvo kirjoitti:
Itse uskon siihen väitteeseen, että jokainen tuotemerkki joka jenkkien tuotoksessa on tunnistettavissa, on tunnistettavissa siksi kun sen näkyvyys on ostettu.
Kieltämättä välillä ovat tehneet sen ihan huomaamatta ja tyylillä. Varsinkin jos vertaa suomalaiseen tuotesijoitteluun (esim. Levottomat? tai joku vastaava leffa se oli uusien Audien kanssa jne...).
Uskon asiat tai tuntemattoman tahon väitteet sikseen, Apple on itse ilmoittanut ettei käytä senttiäkään tuotesijoitteluun. Mikä ihmeen motiivi Applella olisi valehdella asiasta (ja eikö sitäpaitsi jokin yrityksiä valvova elin moiseen valheeseen puuttuisi vaikkapa veronkiertoepäilyn muodossa)?
"If you have to go to sea, it's better to be a pirate than join the navy." -Jobs
Tauvo kirjoitti:
Itse uskon siihen väitteeseen, että jokainen tuotemerkki joka jenkkien tuotoksessa on tunnistettavissa, on tunnistettavissa siksi kun sen näkyvyys on ostettu.
Kieltämättä välillä ovat tehneet sen ihan huomaamatta ja tyylillä. Varsinkin jos vertaa suomalaiseen tuotesijoitteluun (esim. Levottomat? tai joku vastaava leffa se oli uusien Audien kanssa jne...).
Uskon asiat tai tuntemattoman tahon väitteet sikseen, Apple on itse ilmoittanut ettei käytä senttiäkään tuotesijoitteluun. Mikä ihmeen motiivi Applella olisi valehdella asiasta (ja eikö sitäpaitsi jokin yrityksiä valvova elin moiseen valheeseen puuttuisi vaikkapa veronkiertoepäilyn muodossa)?
Wikipedia kirjoitti:Apple frequently pays for product placement. This occurs because Apple "barters" the exchange for placement. Payment for placement is not in cash, but exchanged for product and services.[28]
Eikös Applella ole ihan oma osasto tätä varten? Kokolailla tekopyhää on väittää, ettei Apple maksaisi tuotesijoittelusta.
Meidän planeettaamme ei ole mikään symbolinen kohtu, me ollaan kaikki suuressa sinisessä limousinessa (Jarkko Laine)
Tauvo kirjoitti:
Itse uskon siihen väitteeseen, että jokainen tuotemerkki joka jenkkien tuotoksessa on tunnistettavissa, on tunnistettavissa siksi kun sen näkyvyys on ostettu.
Kieltämättä välillä ovat tehneet sen ihan huomaamatta ja tyylillä. Varsinkin jos vertaa suomalaiseen tuotesijoitteluun (esim. Levottomat? tai joku vastaava leffa se oli uusien Audien kanssa jne...).
Uskon asiat tai tuntemattoman tahon väitteet sikseen, Apple on itse ilmoittanut ettei käytä senttiäkään tuotesijoitteluun. Mikä ihmeen motiivi Applella olisi valehdella asiasta (ja eikö sitäpaitsi jokin yrityksiä valvova elin moiseen valheeseen puuttuisi vaikkapa veronkiertoepäilyn muodossa)?
Wikipedia kirjoitti:Apple frequently pays for product placement. This occurs because Apple "barters" the exchange for placement. Payment for placement is not in cash, but exchanged for product and services.[28]
Eikös Applella ole ihan oma osasto tätä varten? Kokolailla tekopyhää on väittää, ettei Apple maksaisi tuotesijoittelusta.
Juu kyllä ainakin Jimmy Fallonin late night -ohjelmassa ilmoitetaan ihan selkeesti lopputeksteissä, että "promotional considerations provided by Apple".
kallekilponen kirjoitti:
Uskon asiat tai tuntemattoman tahon väitteet sikseen, Apple on itse ilmoittanut ettei käytä senttiäkään tuotesijoitteluun. Mikä ihmeen motiivi Applella olisi valehdella asiasta (ja eikö sitäpaitsi jokin yrityksiä valvova elin moiseen valheeseen puuttuisi vaikkapa veronkiertoepäilyn muodossa)?
Todellakin, laitatko lähteen missä viimeksi (tai vaikka nyt koskaan) joku Applen virallinen edustaja on näin lausunut. Toiseen suuntaan tuossa yllä olikin jo jotain juttua.
Itse en ainakaan purematta niele sitä, että noin monta sarjan kannalta epäolennaista omenaa näkyy per jakso vain sen takia, että sarjan tekijät sattuvat tykkäämään Applen tietokoneista. Kuvakulmatkin on sellaisia, että se omena varmasti on koko ajan hehkuvana keskellä kuvaa.
Gulliverin Matkoissa oli iso iPhone 3 G(S?) ajautunut rannalle, jonka kestävyyttä Jack Black kehaisi. Zing-zing, kilahti taas mainosrahaa tuotantoyhtiölle...
Maza kirjoitti:Eikös Applella ole ihan oma osasto tätä varten? Kokolailla tekopyhää on väittää, ettei Apple maksaisi tuotesijoittelusta.
Kyllä Apple toki antaa laitteita elokuvien ja sarjojen lavasteeksi, mutta ei maksa siitä hyvästä. Näin ainakin on mainittu lukuisissa aihetta käsittelevissä artikkeleissa (varsinaista Applen omaa lausuntoa en löytänyt, mutta ainakin toimittajille ovat selvästi näin vastanneet tämän tästä):
Sen takia myös monissa elokuvissa ja sarjoissa omppulogot on peitetty. Apple ei halua maksaa -> logoa ei haluta näyttää. Mutta laitteita käytetään silti, koska näyttävät hyvältä.
"If you have to go to sea, it's better to be a pirate than join the navy." -Jobs
Sisustuslehdet ovat Macceja väärällään ihan ilman teippaamattomia omenoita; tuli nyvvaan miäleen...
Ja kyllä ne paremmalta näyttääkin kuin jotkut kolhot puuceet.
Toki sisustuslehdissä saatetaan sitten laittaa olohuoneeseen joku ihan oikea puuceen tai ladonovi - on vissiin olevinaan hienoa. Tässä en voi sanoa mitä ajattelen sellaisesta, joten
Liekö joku jo keksinyt laittaa puuceen istuinosaa ruokapöydäksi - en kyllä ihmettelisi, sen verran pöljiä ratkaisuja välillä näkee...
Tauvo kirjoitti:
Itse uskon siihen väitteeseen, että jokainen tuotemerkki joka jenkkien tuotoksessa on tunnistettavissa, on tunnistettavissa siksi kun sen näkyvyys on ostettu.
Kieltämättä välillä ovat tehneet sen ihan huomaamatta ja tyylillä. Varsinkin jos vertaa suomalaiseen tuotesijoitteluun (esim. Levottomat? tai joku vastaava leffa se oli uusien Audien kanssa jne...).
Uskon asiat tai tuntemattoman tahon väitteet sikseen, Apple on itse ilmoittanut ettei käytä senttiäkään tuotesijoitteluun. Mikä ihmeen motiivi Applella olisi valehdella asiasta (ja eikö sitäpaitsi jokin yrityksiä valvova elin moiseen valheeseen puuttuisi vaikkapa veronkiertoepäilyn muodossa)?
Wikipedia kirjoitti:Apple frequently pays for product placement. This occurs because Apple "barters" the exchange for placement. Payment for placement is not in cash, but exchanged for product and services.[28]
Eikös Applella ole ihan oma osasto tätä varten? Kokolailla tekopyhää on väittää, ettei Apple maksaisi tuotesijoittelusta.
Juu kyllä ainakin Jimmy Fallonin late night -ohjelmassa ilmoitetaan ihan selkeesti lopputeksteissä, että "promotional considerations provided by Apple".
Edit. korjataanpa tuota. Eli Jimmyn lopputeksteissä lukee "Promotional consideration furnished by Apple".
Wikipedia kertoo aiheesta näin:
"Another variant is the widespread use of promotional consideration in which a television game show would award an advertiser's product as a prize or consolation prize in return for a subsidy from the product's manufacturer."
Ohjelmassa on aika harvoin kilpailuja missä on Applen tuotteita palkintoina. Kuitenkin tuo aiemmin mainittu teksti on aina lopputeksteissä. Kilpailujen sijaan joka ikisessä jaksossa on Jimmyn Macbook suoraan nenän alla pöydällä. Eli omppu-logo on joka jaksossa hyvin esillä. Jos tekstiin on luottaminen ja toimittavat vain kilpailuihin palkinnot, niin miksi teksti on joka jaksossa vaikka kilpailuja ei ole ollut viikkokausiin?
Minulta se ei ole pois vaikka antavatkin koneen/koneita yms. tuotantotiimille palkinnoksi. Itse asiassa mieluummin katson omppu-logoa kuin krhm, no jotain toista logoa