Pöh. Siinä vaiheessa kun Steve puhui iPadin ja Macbookin lapsesta, ajattelin että iPad OSX:llä, tai vastaavasti MacBook Air kosketusnäytöllä vois olla kova.
Mut ei.
Pienempi MBA on kyllä kivan oloinen, mutta täytyy näin iPadin omistajana sanoa, että mieluummin pöytäkone ja iPad nettiyhteydellä kuin läppäri (saati sitten läppäri + pöytäkone). iPad on kuitenkin kannettavampi, parempi akunkestoltaan, ja iTeleportilla ohjailee pöytäkonetta kaukaakin näppärästi.
no moro, taitaa jäädä ekaks ja vikaks mäkiks tän hetkine. Olenko ainut kenen mielestä kaikki os x 10.7 esitellyt ominaisuudet oli ihan sanonko mistä. Pitääkö todella viedä tietskaa kohti jotain mobiililaitetta ja kyllä asennan ohjelmat mieluummin niinkun nykyään enkä mistään app storesta josta apple rouhii ylimääräsii kustannuksii ohjelmiin. Muutenkin alkaa tuntua enemmän ja enemmän että windows seiska on enemmän mun juttu, os x ei oo kyllä yhtään sitä parempi vaikka täällä monesti niin halutaankin ihmisille uskotella
i7-3770K | Asus P8Z77-V Pro | HD6870 | 8GB 1600MHz | Crucial m4 128GB | FD Define R3 |
MacBook Pro 13,3" 2,53Ghz mid09 | Samsung Galaxy S II
Dropbox, levytilaa netissä, tästä rekisteröitymällä 500mb lisätilaa http://db.tt/k5zaZZOE
haral kirjoitti: Airin ideana on nimenomaa se kevyt kannettavuus mukana pitämiseen, internettiin, meileihin, kommunikointiin, dokumentteihin ja vaikka videoihin katseluun. Siihenhän tuo 2gb riittää varsin hyvin.
Ensinnä 2gb:sta napsaistaan pois näyttömuistille osa. Sen jälkeen kun avaat nuo kaikki em. mainitut ohjelmat onkin OS X rohmunnut aimo osan muistista. 2GB riittää juuri ja juuri normaalikäyttöön mutta siinä se onkin, ellei 10.7 Lion tuo selkeää parannusta muistinkäyttöön.
En halua puollustaa tässä Applen ylihinnoittelua ja pihiyttä eri muistien (VRAM:in, RAM:in ja kovalevyn) kanssa, mutta 2Gb rittää mainiosti tavalliseen käyttöön... OSX on oppinut pysymään alle 300 megatavun osuudessa ja safarin kanssa pitää olla aika paha hevijuuseri että saa mokoman ottamaan niin paljon tilaa että VRAM:in osuuden jälkeen jäävästä noin 1,5:stä gigatavusta ei jäisi paljoa muille ohjelmille.
Noh... Itellä ei kyllä tule yhtäänkään kiire äkkiä lähteä hieromaan kauppoja uudesta koneesta tuon laimean esityksen jälkeen. Taitaa tämäkin kone saada yleisesti odottamani 3:n vuoden eliniän tietokoneelle.
Macbook Pro (mid 2011) 15" - 2,0 GHz Core i7 - 4Gt - 500Gt (7200RPM) - Radeon HD 6490M
MacBook Pro (mid 2007) 15" - 2,2 GHz Core 2 Duo - 4 Gt - 320 Gt (7200 RPM) - GeForce 8600 GT
Nokia N9 16Gt
Nikon D3100
iPod Touch 16Gt
NeoGeo kirjoitti:no moro, taitaa jäädä ekaks ja vikaks mäkiks tän hetkine. Olenko ainut kenen mielestä kaikki os x 10.7 esitellyt ominaisuudet oli ihan sanonko mistä. Pitääkö todella viedä tietskaa kohti jotain mobiililaitetta ja kyllä asennan ohjelmat mieluummin niinkun nykyään enkä mistään app storesta josta apple rouhii ylimääräsii kustannuksii ohjelmiin. Muutenkin alkaa tuntua enemmän ja enemmän että windows seiska on enemmän mun juttu, os x ei oo kyllä yhtään sitä parempi vaikka täällä monesti niin halutaankin ihmisille uskotella
Koita kestää- sä et oo vielä oikein sisäistänyt tätä Mac juttua- kyllä se siitä aukeaa
NeoGeo kirjoitti:no moro, taitaa jäädä ekaks ja vikaks mäkiks tän hetkine. Olenko ainut kenen mielestä kaikki os x 10.7 esitellyt ominaisuudet oli ihan sanonko mistä. Pitääkö todella viedä tietskaa kohti jotain mobiililaitetta ja kyllä asennan ohjelmat mieluummin niinkun nykyään enkä mistään app storesta josta apple rouhii ylimääräsii kustannuksii ohjelmiin. Muutenkin alkaa tuntua enemmän ja enemmän että windows seiska on enemmän mun juttu, os x ei oo kyllä yhtään sitä parempi vaikka täällä monesti niin halutaankin ihmisille uskotella
Aivan sama. Ymmärsit ainakin tuon mac app storen ja yhteyden ios-laitteisiin väärin.
haral kirjoitti:MItä muuta odotat miniläppäriltä kuin normaalia käyttöä?
Allekirjoituksen kone ei ollut normaalikäytössä käytettävä 2GB muistilla mitä tulee nykypäivän kriteereihin. Oletettavaa on ettei 1000euron kone voi suoriutua puolet halvempia markettiläppäreitä huonommin nykypäivän haasteissa.
Ja mikä tilanne on 2 vuoden päästä, muistinkäyttökö vähenee?
Bull-sitä! Itselläni myös MacBook 2GB:lla ja sinulla on kyllä joku ruvella jos koneesi ei ole nopea? Mitä ohjelmia käytät? Itse käytän suht sujuvasti esim. uusinta "raskasta" Aperturea. Safarikaan ei minulla ole ollut ongelma ja voin sanoa että jos kone takkuaisi niin minä huutaisin!
Todellakin, katsokaa nyt vaikka mitä AppStore teki mobiilisoftien hinnoille! Ennen vanhaan mobiiliin uusi soittoääni jostain kaupasta maksoi 3-5 euroa... nyt joku Angry Birds maksaa sikamaiset 0,79€. Kyllä todellakin on odotettavissa Mac softien ennennäkemätön kiskurimyynti!
Hyvänä esimerkkinä mitä iLife 11 family pack (jonka juuri tilasin) maksaa, ennen 99 ja kiskovat 79 €.
Viimeksi muokannut MacFinn, 20.10.2010 klo 22.02. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
iMac 24" 4,5K, pari Mac miniä, iPhone 13, iPad 2021, Watch SE 2022 ja kaikenlaista muuta. FiMUG ry jäsen
Minusta tietokoneiden tulee juuri tehdä paluuta siihen vanhan kunnon meininkiin eli tietokone on vain softankäynnistysalusta ja itse softat ovat tärkein asia (Windows 3.11 oli hyvä!). Kaikennäköiset liibalaaba desktop -viritykset ovat vieneet tietokoneiden käytön liian tehottomaksi.
Koita kestää- sä et oo vielä oikein sisäistänyt tätä Mac juttua- kyllä se siitä aukeaa
En minäkään nähnyt mitään hurraamista näissä tämän päivän julkistuksissa tai demoissa. Toki Leijona tuosta vielä kehittyy, sehän onkin ihan pentu vielä. Omalla kohdallani iPad ja Mac Pro riittänee palvelemaan vielä pitkään ilman sen suurempaa hinkua hommata uutta rautaa.