Ei taida ihmiset näinäpäivinä pahemmin miettiä mitä kirjoittavat.Blogin kirjoittaja on ... hakukoneoptimoinnin ammattilainen joka harrastaa kalastusta. Poliittinen agenda on luoda kestävää kehitystä ja tehdä nettiin parempaa materiaalia.
Tiukkaa kritiikkiä Mäkistä
-
Re: Tiukkaa kritiikkiä Mäkistä
Viesti Kirjoittaja jonesb »
-
-
Viesti Kirjoittaja shovi »
Ja heti perään ilmestyi Juhan sivuilla merkintä "Homeinen Omena": http://www.juhasoderholm.info/homeinen-omena/
-
Viesti Kirjoittaja MacMivu »
-
Viesti Kirjoittaja juksu76 »
Blogiin tutustumalla huomaa nopeasti blogin tarkoituksen, joten mielestäni sen sisältöön tulee suhtautua myös sopivalla määrällä lähdekritiikkiä ja avomielin eikä vedellä liiemmin herneitä nenään aiheesta. Verkko kun on suhteellisen vapaa paikka temmeltää, ja jos jokin aihe ärsyttää siitä pääsee helposti eroon nettisivun osoitetta vaihtamalla.
Omalta pöydältä löytyy MacBook Pro + iPhone + iPod ja PC:hen en suostu koskemaan pitkällä tikullakaan mutta se, että Juha pitää mustasta ruudusta ja neliöistä ja siitä omassa blogissaan haluaa huutaa, hänelle suotakoon
![Nörde [8-|]](./images/smilies/49_49.gif)
-
Viesti Kirjoittaja JuhaS14 »

Pahoittelen arvon Mac-käyttäjät, että jouduitte mun testikappaleeksi: Toinen vaihtoehto olisi ollut että olisin käyttänyt sen 3-minuuttia BMW-merkkisten autojen dissaamiseen

Ja mitä omiin sivuihini tulee: Jos omistaa toistasataa sivustoa kuten minä, niin se panostus ei kerkeä kaikkiin välttämättä maailman kovin

Huvittavaa tässäkin Mac-keskustelussa on, että osa on kyllä tajunnut juoneni ihan selvästi: Osa ei

Blogivinkki: http://blogiblogi.com/index.php/verkost ... skustelua/
Juha
-
Viesti Kirjoittaja Jamac »
![Punastuu [:$]](./images/smilies/icon_redface.gif)
Edit: Hän siis ilmeisesti on ehdokkaana Vuoden nainen -kisassa ja on siitä hyvin otettu, mutta toteaa olevansa mielestään tyttö vielä.
-
- Ylläpitäjä
Viesti Kirjoittaja amanita »
amanita kirjoitti:Taitava strategia päästä Suomen Johtavan Mac-foorumin palstoille ? Haluaa siis kuuluisaksi! 8)
Tervetuloa foorumillemme!JuhaS14 kirjoitti:Pakko nyt kommentoida tähän
Huvittavaa tässäkin Mac-keskustelussa on, että osa on kyllä tajunnut juoneni ihan selvästi: Osa eiTuo toinen osa on alkanut luomaan "ihan keskustelua" mun blogiini, joten on melko todennäköistä, että koska siellä on XXXXXX kohta tekstiä sanoilla Apple, Mac, iPhone, Powerbook jne niin se tulee hakutuloksissa melko korkealla pian ko. sanoilla
![]()
Ja kävi kuten ennustin, pääsit kertaheitolla kuuluisaksi, varo kuitenkin kaulinta ja karttakeppiä....

Ihan vaan malliksi olen hieman "parannellut" lainaustasi.
Apple-käyttäjät ry:n jäsen • http://appleusers.fi/
-
Viesti Kirjoittaja Hiace »
-
Viesti Kirjoittaja Jamac »
Kun tällaisia "homeinen-omppu-blogeja" kirjoitat, niin tokihan sinne kävijöitä tulee, ihmisen psykologia vaan on sellainen. Mutta mietin vaan että mitä hyötyä noista käynneistä on? No jos ajattelee että liikenne sivuille on hyväksi, mutta miten se liikenne muutetaan rahaksi, eikö käyntien laadulla ole merkitystä? Onko kyse vaan joukon A sivulle B aiheuttaman linkittämisen aiheuttaman edun hakemista hakukoneen G rankingit silmällä pitäen? Jos ajattelee sivulla mahdollisesti olevaa mainontaa, niin näyttökerta on tietty näyttökerta, mutta mietityttää vaan onko moisella mainonnalla ollenkaan tehoa itse mainostajan tuotteen myymisen kannalta – jos kävijän orientoituminen sivuston sisältöön on valmiiksi negatiivinen ja ärsyyntynyt?JuhaS14 kirjoitti:Pahoittelen arvon Mac-käyttäjät, että jouduitte mun testikappaleeksi: Toinen vaihtoehto olisi ollut että olisin käyttänyt sen 3-minuuttia BMW-merkkisten autojen dissaamiseen![]()
-
Viesti Kirjoittaja arijoutsi »
-
Helppo se olisi muuttaa esimerkiksi teidän tapauksessa rahaksiKun tällaisia "homeinen-omppu-blogeja" kirjoitat, niin tokihan sinne kävijöitä tulee, ihmisen psykologia vaan on sellainen. Mutta mietin vaan että mitä hyötyä noista käynneistä on? No jos ajattelee että liikenne sivuille on hyväksi, mutta miten se liikenne muutetaan rahaksi, eikö käyntien laadulla ole merkitystä? Onko kyse vaan joukon A sivulle B aiheuttaman linkittämisen aiheuttaman edun hakemista hakukoneen G rankingit silmällä pitäen? Jos ajattelee sivulla mahdollisesti olevaa mainontaa, niin näyttökerta on tietty näyttökerta, mutta mietityttää vaan onko moisella mainonnalla ollenkaan tehoa itse mainostajan tuotteen myymisen kannalta – jos kävijän orientoituminen sivuston sisältöön on valmiiksi negatiivinen ja ärsyyntynyt?

Kuten sanoin, niin mun ei tarvisi kun lyödä tonne Applen nettikaupan bannerit - > Ja koska affiliate-mainonnassa on tiettyjä "erikoisuuksia", niin mun ei tartte saada sua edes klikkaamaan sitä: riittää että koneelles jää seurantakeksi, että olet käynnyt viimeksi sivuillani -> Sen jälkeen sun tehdessäs ostokses (10 päivän sisällä -> Tää on hatusta vedetty, en muista tarkkaa imyynti-deadlinea ulkoa, mutta anyway) Appleshopista mä saisin siitä provikat. Näin ne jutut toimii. Koska Apple antaa mulle iMyynnistä (eli imagomyynnistä) provisiota.
Lisäksi kun kirjoitan negatiivista niin jengi alkaa linkkailemaan ympäriinsä -> Mä saan sivuille linkkejä -> Linkit nostaa jatkuvasti mun arvostusta hakukoneissa.

Useimmat webbijulkaisijat eivät vaan tajua läheskään kaikkia keinoja millä webissä on mahdollisuus tehdä rahaa. Eli jossei sun yritykses oikein tuota netissä, niin ota puhelin käteen niin pistetään se tuottamaan

Tässä tapauksessa ei siis ole tarkoitus tehdä rahaa tuolla sivustolla, muissa projekteissani kyllä (niitä ei ole tuolla sivustolla muuten linkattu, ihan sen takia etten tykkää kilpailusta

Summa summarum: Loppupeleissä se jannu jota suurin osa jostain tietystä nettijengistä pitää idioottina saattaakin nauraa teidän kustannuksella makoisasti esim. Bahamalla

Juha
-
Viesti Kirjoittaja MacMivu »
Arveluttavaa tuokin. Oma moraalini ei tuollaista sallisi, mutta minkäs teet jos kieroutunut mielesi pitää tuollaista rahantuloa hauskana. Oletko koskaan kuullut "töistä" tai "duunista" tai "palkasta"? Suosittelen vahvasti.JuhaS14 kirjoitti:Helppo se olisi muuttaa esimerkiksi teidän tapauksessa rahaksiKun tällaisia "homeinen-omppu-blogeja" kirjoitat, niin tokihan sinne kävijöitä tulee, ihmisen psykologia vaan on sellainen. Mutta mietin vaan että mitä hyötyä noista käynneistä on? No jos ajattelee että liikenne sivuille on hyväksi, mutta miten se liikenne muutetaan rahaksi, eikö käyntien laadulla ole merkitystä? Onko kyse vaan joukon A sivulle B aiheuttaman linkittämisen aiheuttaman edun hakemista hakukoneen G rankingit silmällä pitäen? Jos ajattelee sivulla mahdollisesti olevaa mainontaa, niin näyttökerta on tietty näyttökerta, mutta mietityttää vaan onko moisella mainonnalla ollenkaan tehoa itse mainostajan tuotteen myymisen kannalta – jos kävijän orientoituminen sivuston sisältöön on valmiiksi negatiivinen ja ärsyyntynyt?
Kuten sanoin, niin mun ei tarvisi kun lyödä tonne Applen nettikaupan bannerit - > Ja koska affiliate-mainonnassa on tiettyjä "erikoisuuksia", niin mun ei tartte saada sua edes klikkaamaan sitä: riittää että koneelles jää seurantakeksi, että olet käynnyt viimeksi sivuillani -> Sen jälkeen sun tehdessäs ostokses (10 päivän sisällä -> Tää on hatusta vedetty, en muista tarkkaa imyynti-deadlinea ulkoa, mutta anyway) Appleshopista mä saisin siitä provikat. Näin ne jutut toimii. Koska Apple antaa mulle iMyynnistä (eli imagomyynnistä) provisiota.
Lisäksi kun kirjoitan negatiivista niin jengi alkaa linkkailemaan ympäriinsä -> Mä saan sivuille linkkejä -> Linkit nostaa jatkuvasti mun arvostusta hakukoneissa.Mitä enemmän jengiä mollaan / esineitä -> sitä enemmän saan linkkejä. -> Sen jälkeen saan parempia hakutuloksia -> Sen jälkeen mä teen enemmän rahaa. Ja nauran ihan koko matkan himasta pankkiin
Loppupeleissä kukaan ei muista kahden kuukauden kuluttua miten pissipää tai idiootti olen, mutta noi olemassaolevat linkit hyödyttää sivustoa koko sen olemassaolon ajan. Plus, että mä saan ilmaista sisältöä kun jengi kommaa ja ne kommaavat pistävät vielä avainsanoja noihin. Tai entä jos mä ensin hommaankin vaan linkit provosoimalla ja sitten muutan sivuston sisällön täysin? Fiksu jätkä pystyy kyllä hyödyntämään tuota jos ymmärtää vähänkin kokonaiskuvaa internetissä.
Useimmat webbijulkaisijat eivät vaan tajua läheskään kaikkia keinoja millä webissä on mahdollisuus tehdä rahaa. Eli jossei sun yritykses oikein tuota netissä, niin ota puhelin käteen niin pistetään se tuottamaan
Tässä tapauksessa ei siis ole tarkoitus tehdä rahaa tuolla sivustolla, muissa projekteissani kyllä (niitä ei ole tuolla sivustolla muuten linkattu, ihan sen takia etten tykkää kilpailusta). Tällä halusin vaan osoittaa arvon kolleegoilleni, että sitä rahaa on hyvin helppo tehdä muillakin keinoilla kun tylsillä "lisään linkkini kymmeniin linkkihakemistoihin" -tyylillä.´
Summa summarum: Loppupeleissä se jannu jota suurin osa jostain tietystä nettijengistä pitää idioottina saattaakin nauraa teidän kustannuksella makoisasti esim. Bahamalla
-
- Vuoden Homppulainen 2009
Viesti Kirjoittaja Repe Ruutikallo »
![Neutraali [:|]](./images/smilies/icon_neutral.gif)
– Kuvateksti Aamulehdessä 18.3.2012
-
Hyväntekeväisyys on sitten asia erikseenMacMivu kirjoitti:
Arveluttavaa tuokin. Oma moraalini ei tuollaista sallisi, mutta minkäs teet jos kieroutunut mielesi pitää tuollaista rahantuloa hauskana. Oletko koskaan kuullut "töistä" tai "duunista" tai "palkasta"? Suosittelen vahvasti.

Juha
-
Viesti Kirjoittaja Mikael K. »
Kannattaa muuten lukea Goethen Faust ja Danten Jumalainen näytelmä. Niistä saa hieman perspektiiviä tällaiselle nykyaikaiselle kuminauhamoraalille.JuhaS14 kirjoitti: Hyväntekeväisyys on sitten asia erikseen
-
Etiikka onkin tässä jutussa tärkeää ja sitä koitan tempauksillani tuoda esille. Missä menee raja? Vai onko edes rajaa?Mikael K. kirjoitti:Kannattaa muuten lukea Goethen Faust ja Danten Jumalainen näytelmä. Niistä saa hieman perspektiiviä tällaiselle nykyaikaiselle kuminauhamoraalille.JuhaS14 kirjoitti: Hyväntekeväisyys on sitten asia erikseen
Hyviä kysymyksiä joita joudun pohtimaan päivittäin:
1) Mikä on niin hyvää sisältöä että se ansaitsee Googlessa ykköspaikan niche-avainsanalla?
2) Miksi ihmisillä ei ole nykyään lähdekritiikkiä ollenkaan? Esim. Wikipediaa pidetään jumalasta seuraavana.
3) Mikä on eettistä ja mikä epäeetistä?
4) Voinko myydä netin kautta äärettömän huonoa tuotetta älyttömiä määriä laadukkaalla esilletuonnilla? =)
Se on sitä...
Juha
-
Viesti Kirjoittaja Maza »
Ja minä kun luulin, että otat vain röyhkeästi rahat pois hölmöiltä mainostajilta käyttämällä hölmöjä netinkäyttäjiä. Mutta tämähän onkin suorastaan filosofinen tutkimus!JuhaS14 kirjoitti:Etiikka onkin tässä jutussa tärkeää ja sitä koitan tempauksillani tuoda esille. Missä menee raja? Vai onko edes rajaa?
...
En muuten ole käynyt sivuillasi. Joten minun koneellani ei ole seurantakeksejä, joten kun seuraavaksi teen ostoksia "Appleshopista", sinä et saa provikkaa. (Sinä-passiivi ei ole suomea)
-
Mistä sä tiedät ettet ole käynnyt mun sivuilla?Maza kirjoitti:Ja minä kun luulin, että otat vain röyhkeästi rahat pois hölmöiltä mainostajilta käyttämällä hölmöjä netinkäyttäjiä. Mutta tämähän onkin suorastaan filosofinen tutkimus!JuhaS14 kirjoitti:Etiikka onkin tässä jutussa tärkeää ja sitä koitan tempauksillani tuoda esille. Missä menee raja? Vai onko edes rajaa?
...
En muuten ole käynyt sivuillasi. Joten minun koneellani ei ole seurantakeksejä, joten kun seuraavaksi teen ostoksia "Appleshopista", sinä et saa provikkaa. (Sinä-passiivi ei ole suomea)

Ja kuten sanoin: tuolla saitilla ei ole mainontaa, se on vaan pj:n jauhamista varten

Ei ne mainostajat hölmöjä ole. Vai pidätkö esim. Applea hölmönä firmana? =) Tässähän onkin mielenkiintoinen kuvio: Apple mainostaa noin ja tarjoaa tuollaisia kanavia mainontaansa varten, MUTTA sähän et käytä Applen valmistamaa konetta? Vai miksi ihmeessä käyttäisit "hölmöjen mainostajien" tekemää tuotetta? Sehän olisi ihan hölmöä ja saattaisi tehdä sinustakin ihan hölmön, vai kuinka?

Sitä paitsi todennäköisesti olet käynnyt jonkun sivuilla joka Applen affiliate-mainontaa harrastaa, joten joku saa sunkin ostoksista provisiot. Brändimainontaa katsos. Eikä se raha sinulta tule, vaan mainostajalta. Joten miten ihmeessä mä kusetan ketään netin käyttäjää? En mitenkään. Ei se ole sinulta pois.
Juha
-
Viesti Kirjoittaja Maza »
Voithan väittää mun nettikäytöksestä vaikka mitä. Minäkin voin.JuhaS14 kirjoitti:Mistä sä tiedät ettet ole käynnyt mun sivuilla?Mä voin melkeen väittää, että olet käynnyt JOLLAIN mun sivuillani
Ja kuten sanoin: tuolla saitilla ei ole mainontaa, se on vaan pj:n jauhamista varten
Ei ne mainostajat hölmöjä ole. Vai pidätkö esim. Applea hölmönä firmana? =) Tässähän onkin mielenkiintoinen kuvio: Apple mainostaa noin ja tarjoaa tuollaisia kanavia mainontaansa varten, MUTTA sähän et käytä Applen valmistamaa konetta? Vai miksi ihmeessä käyttäisit "hölmöjen mainostajien" tekemää tuotetta? Sehän olisi ihan hölmöä ja saattaisi tehdä sinustakin ihan hölmön, vai kuinka?
Sitä paitsi todennäköisesti olet käynnyt jonkun sivuilla joka Applen affiliate-mainontaa harrastaa, joten joku saa sunkin ostoksista provisiot. Brändimainontaa katsos.
Tuo hölmö-juttuni oli ainoastaan tarkoitettu vastineeksi väitteellesi, että pyrit näillä tempauksillasi tuomaan esille etiikkaa kaupankäynnissä ja mainonnassa ja pohdit näitä asioita ja arvoja päivittäin. En suinkaan tarkoittanut sitä kirjaimellisesti otettavaksi.
Ja aivan varmasti olen käynyt jollakin sivulla, jossa on Applen mainos. Olen kuitenkin huono kuluttaja, koska ostin tämän koneeni kaksi ja puoli vuotta sitten kivijalkakaupasta, toisen omistamani Applen tuotteen ostin käytettynä huuto.netistä.
Eli aika vähissä on ne provikat minulta. Väitä, mitä väität.
-
Viesti Kirjoittaja iCook »
-
Apple nyt oli vaan karu esimerkki. Mä en edes juurikaan mitään Applea mainosta. On muitakin tuotteita mitä netissä myydään. Oletko esimerkiksi ostanut matkaa netistä? Tilannut lehtiä? Melko usein jonkun nettiostoksesta joku taho kerää provikat. Ikävä kyllä, näin se on.Maza kirjoitti:Voithan väittää mun nettikäytöksestä vaikka mitä. Minäkin voin.JuhaS14 kirjoitti:Mistä sä tiedät ettet ole käynnyt mun sivuilla?Mä voin melkeen väittää, että olet käynnyt JOLLAIN mun sivuillani
Sitä paitsi todennäköisesti olet käynnyt jonkun sivuilla joka Applen affiliate-mainontaa harrastaa, joten joku saa sunkin ostoksista provisiot. Brändimainontaa katsos.
Tuo hölmö-juttuni oli ainoastaan tarkoitettu vastineeksi väitteellesi, että pyrit näillä tempauksillasi tuomaan esille etiikkaa kaupankäynnissä ja mainonnassa ja pohdit näitä asioita ja arvoja päivittäin. En suinkaan tarkoittanut sitä kirjaimellisesti otettavaksi.
Ja aivan varmasti olen käynyt jollakin sivulla, jossa on Applen mainos. Olen kuitenkin huono kuluttaja, koska ostin tämän koneeni kaksi ja puoli vuotta sitten kivijalkakaupasta, toisen omistamani Applen tuotteen ostin käytettynä huuto.netistä.
Eli aika vähissä on ne provikat minulta. Väitä, mitä väität.
Jos tosiaan lukisit sitä mun blogia niin ehkä sä ymmärtäisit mistä on kyse. Kyse on koko siitä yhtälöstä että laadukasta sisältöä tekemällä ei järin hyvin erä verrattuna laaduttoman sisällön tekemiseen. Kyse on enemmänkin esimerkeistä ja keskustelun herättämisestä siitä mikä on jees ja mikä ei ole jees.
Mietitään nyt esimerkiksi lehtiä: Mitkä ovat suosituimmat? Iltalehti? Seiska? Mimmoista journalismia ne harrastavat? Pointti on että sensaatio, trollaus ja muu jolla ei ole mitään tekemistä järkevyyden kanssa myy.
Sitä voidaan olla minkälaisia idealisteja ja hippejä vaan, mutta fakta on se, että internet on monelta osin liiketoimintaa.
Juha
-
![Nörde [8-|]](./images/smilies/49_49.gif)
-
Sekin on tarkoituksellistaiCook kirjoitti:Kuuleppa Juha. En ota kantaa blogissasi kolmessa minuutissa kirjoittaman teksin sisältöön, mutta käytät kyllä luvattoman huonoa kieltä. Ei tuollaista jaksa lukea. Siellä esiintyy v1ttua ym. sanaa, jotka eivät mielestäni kuulu muualle kuin Jalluun. (huippu lehti muuten sisällöllisesti btw)

Ratkaiseeko sisältö vai miten se sisältö on paketoitu? Haluaisin ajatella, että se sisältö ratkaisee.

Juha
-
Minulle paketointi on tärkeä. Lopetin mm. paikallisen sanomalehden tilauksen kun siinä alkoi ajoittain esiintyä lainauksia Seiskasta.JuhaS14 kirjoitti:Sekin on tarkoituksellistaiCook kirjoitti:Kuuleppa Juha. En ota kantaa blogissasi kolmessa minuutissa kirjoittaman teksin sisältöön, mutta käytät kyllä luvattoman huonoa kieltä. Ei tuollaista jaksa lukea. Siellä esiintyy v1ttua ym. sanaa, jotka eivät mielestäni kuulu muualle kuin Jalluun. (huippu lehti muuten sisällöllisesti btw)![]()
Ratkaiseeko sisältö vai miten se sisältö on paketoitu? Haluaisin ajatella, että se sisältö ratkaisee.
Palaa sivulle “Yleiskeskustelu”
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka