mike.mcfin kirjoitti:
"vain Applen "hyväksymät" softat pääsevät iPhone-luureihin" ?!?
No kenenkä ne pitäisi hyväksyä? Sinun?
Kai tiedät että vain googlen hyväksymät softat pääsevät androihin. Ja symbian hyväksymät symbianiin.
Operaa ei ole edes lähetetty storeen joten sen kieltämisestä ei ole mitään tietoa.
Tris (tetris-kloonin) veti kehittäjä itse pois koska se rikkoi EA:n tavaramerkkiä.
En oikeastaan edes ymmärrä miksi edes oletat että iPhonen jotenkin
pitäisi olla avoin alusta? Se ei ole. Sen ei ole koskaan luvattukkaan olevan. Se on Apple hiekkalaatikko ja jos ei kelpaa niin koodaa sitten Symbianiin. Ei ole muuten xbox, Nintendo, Pleikkari tai Motorolan Razororkaan avoimia alustoja.
Oletko ajatellut asiaa siltä kannalta että Applen rajoituksilla on jokin muukin
tarkoitus kuin kiusanteko? Esimerkiksi alustan turvallisuus? Apple on tietoisesti rajoittanut kaikkien sellaisten APIen käyttöä joiden kautta tietoturva/privacy vaarantuu. Mitäs jos joku 3rd-party tekisi nettiselaimen iPhoneen ja se tulisi storeen. Miljoona iPhonen käyttäjää ostaa sen ja kuukauden päästä siinä huomataan vakava tietoturva-aukko? Miten Apple paikkaa ko. aukon? Entä jos ohjelman kehittäjää ei asia enää kiinnosta. Se sai rahat pois ja lopetti hommat. Lööpit huutaa punaisena, että iPhone on riskialusta ja syyttää Applea huonosta tietoturvasta vaikka kyseessä olisi huonosti koodatun selaimen ylivuoto-exploit.
Flashin torjumiseen on poliittiset syyt joilla ei ole mitään tekemistä itse iPhonen kanssa. Suosittelen tutustumaan taustoihin vähän paremmin niin tämäkin asia valkenee. Jos Microsoft voisi estää Flashin toiminnan winmobilessa se tekisi sen heti.
iPhonen-softien kill-switch on eräs parhaimpia ominaisuuksia mitä on keksitty. Olisi saanut olla oikeasti toiminnallinen eikä rajoittua vain location-ohjelmiin. Jos joku saa tungettua storeen troijalaisen niin kyllä Apple saa minun puolestani poistaa ko. ohjelman puhelimestani - ei tarvi edes lupaa kysellä.
-mcMike
So?
Kyrsii silti.
Sitten kyrsii vielä Applen KAIKISSA läppäreissä telakan puute! Siis mitä helvattua ne on miettiny siellä design-päissään? Mäkin oon nyt parisen vuotta raahannu joka päivä työläppäriä kotiin-töihin-kotiin.. tekee varmaan hemmetin hyvää latureille (aukikelaus-kiiinni yms) dvi-liittimen runklaus yms..
Sit niistä herneitten vedosta, niin tälle MoonMacille sanoin sen vaan sen vuoksi, että vastasin sille melko "suoranomaisesti", ettei ota siitä mun vastauksesta herneitä nenään.. Mutta sekin meni nyt väärinymmärretyksi.
Mikä siinä teidän on niin
hemmetin vaikeeta ymmärtää, että (esimerkiksi) minä fanitan Applen tuotteita aika pirusti, mutta voin silti löytää firman ja tuotteiden ominaisuuksista shaitteja piirteitä!??
Turha se on yrittää perustella mitään "varman päälle", "ovat vain varovaisia", "paras softa mitä ikinä".. bla bla. Kyrsii silti: jos mä haluun asentaa
MINUN puhelimeeni, mistä olen maksanut
SATOJA EUROJA ni vaikka kuinka reikäsen mediaplayerin, niin mun
PITÄÄ SAADA ASENTAA se. Se on mun oikeus. Tuote on
MINUN, kun olen siitä maksanut.
Mikä siinä niin pelottaa angsteilla tai kyrsiä Applen tuotteista tai tavoista? xD
EDIT: En oo vielä hommannu iPhonea, mutta ajattelin joulun alla hommata..