rantom kirjoitti:Ja tuo alle 18-vuotias on varmaan itsestäänselvyys, itse olet valinnut tunnukseesi 92 ja nämä tulkitaan syntymävuosina yleensä.
...sellaisten nassikoiden mielestä, joilla numero voisi tosiaan tarkoittaa syntymävuotta, koska se ei varmaan voi heidän elämässänä tarkoittaa vielä juuri muuta. Huomaa myös "1/2 eläkeläinen" kysyjän profiilissa.
Terv. 10-vuotias mercury usealla muulla foorumilla
tuomas92 kirjoitti:Apple ID ei maksa mitään, ei edes silloin kun syötät maksukortin tiedot. Ilman korttia tunnukset voi tehdä esim. näin: http://support.apple.com/kb/HT2534
Siinähän ne, kuten jo mainittiinkin. Ja tuo alle 18-vuotias on varmaan itsestäänselvyys, itse olet valinnut tunnukseesi 92 ja nämä tulkitaan syntymävuosina yleensä.
Katos vain, olin hidas.
Ihan yes että linkki tuli - mutta;
Se ei vain johda mihinkään.
Esim. "by clicking 'Get App'." ei löydy koko sivulta - eikä erään vastauksen kuvake jossa on se no credit card - tai silleen ole olemassa. Se on vain historiaa.
On ihan Yes ohjeistaa jotain joka on aikoinaan toiminut - vaan ei enää toimi. So Please - up 2 date info, if U can.
MacMan 92 tarkoittaa Apple käyttäjä vuodesta 1992.
1. Klikkaa TÄSTÄ !
2. Klikkaa kohtaa Free App.
3. Klikkaa Luo uusi tili ja jatka ohjeiden mukaan kunnes tulee maksuvaihtoehdot, johon klikkaat NONE, voila!
Niin, sellainen NONE löytyi ja vaikuttaa että nyt se "ilmainen" juttu sieltä tulee.
PS. Olipa virkistävä keskustelu - ja Tapanin päivää kaikille
PS. Vuosi 2009 on ollut niin vaiherikas ja persoonallisuutta muokkaava että vuodelle 2010 pitää varmaan vaihtaa uusi kuvake .
Sellainen parempi maalais-nörttiä kuvaava
MacMan 92 tarkoittaa Apple käyttäjä vuodesta 1992.
rantom kirjoitti:Ja tuo alle 18-vuotias on varmaan itsestäänselvyys, itse olet valinnut tunnukseesi 92 ja nämä tulkitaan syntymävuosina yleensä.
...sellaisten nassikoiden mielestä, joilla numero voisi tosiaan tarkoittaa syntymävuotta, koska se ei varmaan voi heidän elämässänä tarkoittaa vielä juuri muuta. Huomaa myös "1/2 eläkeläinen" kysyjän profiilissa.
Terv. 10-vuotias mercury usealla muulla foorumilla
Kyllä minä tiesin että käyttäjä on vanhempi kuin mitä luullaan, on se tullut jo aiemmin esille. Kerroinpa vain mistä tuo johtui. Tulkitaan ja hutkitaan, tervetuloa internettiin!
MacMan92 kirjoitti:Ihan yes että linkki tuli - mutta;
Se ei vain johda mihinkään.
Esim. "by clicking 'Get App'." ei löydy koko sivulta - eikä erään vastauksen kuvake jossa on se no credit card - tai silleen ole olemassa. Se on vain historiaa.
On ihan Yes ohjeistaa jotain joka on aikoinaan toiminut - vaan ei enää toimi. So Please - up 2 date info, if U can.
Oho, kävipä hullusti. No, hyvä että selvisi muutenkin, pitää olla tarkempi noissa lainauksissa vastaavaisuudessa.
Iso ruljanssi muutaman päivän ilmaisesta musiikista.. Suosittelisin Spotifyta ilmaisen musiikin kuunteluun ja maksamaan niiden artistien musiikista joista tykkää, muuten se musiikinteko saattaa loppua kun ei ole juustoa leivän päälle.
"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic." - Arthur C. Clarke
omenatarhuri kirjoitti:Iso ruljanssi muutaman päivän ilmaisesta musiikista.. Suosittelisin Spotifyta ilmaisen musiikin kuunteluun ja maksamaan niiden artistien musiikista joista tykkää, muuten se musiikinteko saattaa loppua kun ei ole juustoa leivän päälle.
Eli mun pitäisi kieltäytyä lataamasta tuota ilmaista kappaletta, jonka Apple iTunesin välityksellä tarjoaa, koska muuten seurauksena on muusikoiden joutuminen sillan alle asumaan? Ymmärrän kyllä pointtisi, mutta en näe, miten tämä asia siihen liittyy...
Ja en tiedä ymmärsikö jompi kumpi väärin, mutta kysehän ei ole "muutaman päivän ilmaisesta musiikista", vaan siitä, että Apple tarjoaa yhden ilmaisen latauksen per päivä 12 päivän ajan. Nämä ovat vielä Applen itsensä määräämät kappaleita, esim. tänään on ladattavissa David Guettan If We Ever. Huomenna joku muu.
MBP 14" | Studio Display 5K | iPhone 15 Pro | iPad Air | AirPods Pro | Watch S6 | TV 4K
kyllä täällä on saatu ladattua ilmaiseksi myös noi pari biisiä mitä tähän menneessä on tarjottu. eikä ole mihinkään luottokortin tai electronin tietoja laitettu.
omenatarhuri kirjoitti:Iso ruljanssi muutaman päivän ilmaisesta musiikista.. Suosittelisin Spotifyta ilmaisen musiikin kuunteluun ja maksamaan niiden artistien musiikista joista tykkää, muuten se musiikinteko saattaa loppua kun ei ole juustoa leivän päälle.
En nyt tiedä mitä meinaat, mutta Spotify on melkein yhtä tyhjän kanssa artistien kannalta. Ei montaa senttiä tipu kappaleiden kuuntelusta, eli voisi melkein sanoa, että kyseessä on suoranainen ittuilu.
edit. Niin kuin on sanottu, ilmaisia lounaita ei ole olemassakaan.
Jos joku kaupallinen taho tarjoaa sinulle jotakin jota sanotaan ilmaiseksi niin voit olla 100 varma että se ei ole ilmaista ... sinulta halutaan pikkurilli jotta voidaan viedä koko käsi.
Saltikov kirjoitti:Jos joku kaupallinen taho tarjoaa sinulle jotakin jota sanotaan ilmaiseksi niin voit olla 100 varma että se ei ole ilmaista ... sinulta halutaan pikkurilli jotta voidaan viedä koko käsi.
Millä tavalla se ei ole minun kannaltani ilmaista, että Apple antaa mulle ilmaisen biisin / ohjelman per päivä? Kyllä mä tuon sun logiikan ymmärrän ja näinhän se tuppaa oikeasti olemaankin, mutta mietin vaan, miten tuota voi soveltaa tähän nimenomaiseen tilanteeseen. Musta ei mitenkään. Tai sitten mä en taaskaan vaan_tajua_.
Nyt justiinsa on Trivial Pursuit latautumassa. Eikä tililtäni veloiteta senttiäkään. Ei nyt eikä jatkossa, koska en ajatellut korttini tietoja tuonne syöttää.
MBP 14" | Studio Display 5K | iPhone 15 Pro | iPad Air | AirPods Pro | Watch S6 | TV 4K
En nyt tiedä mitä meinaat, mutta Spotify on melkein yhtä tyhjän kanssa artistien kannalta. Ei montaa senttiä tipu kappaleiden kuuntelusta, eli voisi melkein sanoa, että kyseessä on suoranainen ittuilu.
Tiedetään. Toivotaan että Spotify lisää jossain vaiheessa rahavirtaansa artisteille, mutta käsittääkseni nykyisellään eivät juuri tienaa itsekään. Mutta luepas tarkemmin eli: "Suosittelisin Spotifyta ilmaisen musiikin kuunteluun ja maksamaan niiden artistien musiikista joista tykkää[...]"
Anghorn: Saat ladata toki mitä haluat, ilmaisin vain hämmästykseni että jos homma on ilmeisen vaikeaa ainakin ketjun aloittajalle, niin onko muutama ilmainen biisi joita ei saa edes valita itse vaivan arvoinen. Esimerkiksi radion avaamalla saat kuulla monta ilmaista biisiä joita et saa valita.
"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic." - Arthur C. Clarke
Saltikov kirjoitti:Jos joku kaupallinen taho tarjoaa sinulle jotakin jota sanotaan ilmaiseksi niin voit olla 100 varma että se ei ole ilmaista ... sinulta halutaan pikkurilli jotta voidaan viedä koko käsi.
Millä tavalla se ei ole minun kannaltani ilmaista, että Apple antaa mulle ilmaisen biisin / ohjelman per päivä? Kyllä mä tuon sun logiikan ymmärrän ja näinhän se tuppaa oikeasti olemaankin, mutta mietin vaan, miten tuota voi soveltaa tähän nimenomaiseen tilanteeseen. Musta ei mitenkään. Tai sitten mä en taaskaan vaan_tajua_.
Nyt justiinsa on Trivial Pursuit latautumassa. Eikä tililtäni veloiteta senttiäkään. Ei nyt eikä jatkossa, koska en ajatellut korttini tietoja tuonne syöttää.
Mutta kontaktitiedot olet syöttänyt? Ja ilmaisut että kuulut kohderhmään mihin markinointia kannattaa kohdistaa... Ilmaisuus on markinoinnin vanhin koukku, sillä luodaan tarpeita mitä ei oikeasti ole tai kerätää kontakitietoja.
eikhän tuo ole yksinkertaista että jos se jollain ihmeen kaupalla tänänpäivänä ladattu free softa/biisi ynm lopettais toiminnon ja pitäis maksaa että toimis taas sen tyynneesti vain poistaa. en jaksa uskoa että nyt kun lukee free niin kohta on puoli maailmalla laskut kourassa applelta näistä 12days to christmas ilmaisten latausten myötä.
omenatarhuri kirjoitti:Anghorn: Saat ladata toki mitä haluat, ilmaisin vain hämmästykseni että jos homma on ilmeisen vaikeaa ainakin ketjun aloittajalle, niin onko muutama ilmainen biisi joita ei saa edes valita itse vaivan arvoinen. Esimerkiksi radion avaamalla saat kuulla monta ilmaista biisiä joita et saa valita.
Ilmeisesti tosiaan oli vaikeaa ketjun aloittajalle. Itse latasin iPhonelle tuota varten tarjotun softan ja sen avulla voin helposti ladata (ohjelma näyttää tarjotun kappaleen ja alla napin, jolla pääsee suoraan Storeen) päivän ilmaisannoksen suoraan puhelimeen. Toki tuosta saa sähköpostimuistutuksen latauslinkillä, joten mitenkään vaikeaa tuon ei pitäisi olla, jos on joskus elämässään iTS:a käyttänyt.
iPad Pro 10.5"/256GB
6xiPod +iPhone 15 Pro
AppleTV
Apple Watch S10
Tiedetään. Toivotaan että Spotify lisää jossain vaiheessa rahavirtaansa artisteille, mutta käsittääkseni nykyisellään eivät juuri tienaa itsekään. Mutta luepas tarkemmin eli: "Suosittelisin Spotifyta ilmaisen musiikin kuunteluun ja maksamaan niiden artistien musiikista joista tykkää[...]"
Anghorn: Saat ladata toki mitä haluat, ilmaisin vain hämmästykseni että jos homma on ilmeisen vaikeaa ainakin ketjun aloittajalle, niin onko muutama ilmainen biisi joita ei saa edes valita itse vaivan arvoinen. Esimerkiksi radion avaamalla saat kuulla monta ilmaista biisiä joita et saa valita.
Luin kyllä kokonaan ja tarkasti viestisi. Mielestäni siinä oli vain pieni ristiriitaisuus mitä lähdin pohtimaan. Kyseessä siis oli vain itseni näkemä ristiriita, muiden mielestä asia voi olla toisin
Tein sillai ilman, että menin koneellani app storeen ja valitsin jonkun ilmaisen ohjelman painoin download, se avasi tunnuksentekosivun eikä kysynyt luottokorttitietoja mutta tästä on jo aikaa
Nykymaailmassa sana ilmainen pitäisi jo herättää jokaisen kohdalla kummastusta. Äh, ajattelin tähän sepustaa pitkältikin mutta eiköhän tuossa se ydin ole.
Scaha kirjoitti:Nykymaailmassa sana ilmainen pitäisi jo herättää jokaisen kohdalla kummastusta. Äh, ajattelin tähän sepustaa pitkältikin mutta eiköhän tuossa se ydin ole.
Riippuu, mitä "ilmaisella" tarkoitat. Ilmainen käyttäjälle, ilmainen valmistajalle, ilmainen maapallolle vai ilmainen ihmiskunnalle? Käyttäjälle ilmaisia on tarjolla vaikka kuinka paljon, valmistajallekin ilmaisia on (vaikkapa yhteisölliset OSS-hankkeet), kahdelle jälkimmäiselle löytyy myös esimerkkejä, mutta varsinaisen ilmaisuuden tutkiminen voi olla hankalaa (onko perinteinen tuulimylly oikeasti ilmainen sen rakennus- ja ylläpitokustannusten takaisinmaksun jälkeen?).
iPad Pro 10.5"/256GB
6xiPod +iPhone 15 Pro
AppleTV
Apple Watch S10