Menee. City-lehden tyypillinen lukija on nippa nappa 18-vee "trendikäs" stadilainen tai muun isomman kaupungin asukas, joka käy vähintään kerran viikossa Helsingin/kaupungin suosituimmissa baareissa ja yökerhoissa, kuuntelee lähinnä Radio Cityn tai Energyn top 10 -soittolistaa, jne. Esim. iPadissa tai iPhonessa niiden mahdollinen kiinnostavuus perustuu lähinnä ko. iTuotteiden mahdolliseen (kuviteltuun tai todelliseen) mediaseksikkyyteen.demise kirjoitti:On olemassa paljon ilmiöitä joihin liittyy äärikäyttäytymistä. Konserttilippuja jonotetaan. WoWin julkaisuja jonotetaan. Hullujen päivien puolihintaisia Reiman toppahaalareita jonotetaan. Ei näistä oikein mitään uutta jutun aihetta saa. Voisiko jutun saada vaikka niistä pienistä jutuista, mitä Apple tekee eri lailla kuin muut, ja miten iso niiden pienten juttujen vaikutus on? Vai meneekö Cityn lukijakunnalle liian syvälliseksi?Murhapuro kirjoitti:Kiitoksia vastauksista. Tarkoituksena on lähinnä selvittää, onko olemassa ilmiötä nimeltä "Applen fanittaminen" ja jos on, niin keitä nämä fanit sitten ovat. On totta, että kirjoitin kysymykset nopeasti, mutta olen myös selaillut foorumia jonkin verran, ja aion selailla vielä lisää.
Eipä muuta, kiitoksia kaikille kommentoineille.
iPadin ja monen muunkin maailmalla suosituksi nousseen Apple-jutun kohdalla taas se metaforinen City-lehden lukija on kenties hiukan ymmällään, kun sen "juttua" ei oikein voi tyhjentävästi selittää ja karsinoida maksimissaan viidellä sanalla. Viittä sanaa pitemmät lauseet taas menevät jo liian syvällisiksi, ja lukijan keskittymiskyky herpaantuu.
PS. Disclaimer:
Tarinan metaforinen City-lehden lukija ei siis ole kukaan todellinen henkilö, joten pidetään ne herneet pois nenästä, kiitos.
Edit: poistettu turhaa toistoa.