mikaw_ kirjoitti:Niin, olisihan iPhone 4:kin ollut yhtä hyvä, ellei melkein parempi 3G:n resoluutiolla.
Lisäys: en halua kieltää ketään valittamasta yhtään mistään, vaikka minulla olisi edes mahdollisuus siihen.
Hieman nyt tuntuu, ettet ymmärrä mistä puhut. Resoluution tuplaaminenhan on hyvin helppoa, koska vanhan resoluution voi skaalata täysin virheettömästi uudelle paneelille. Yksi vanha pikseli vaan vastaa neljää uutta.
Resoluution kasvattaminen muuten kuin tuplaamalla se on kuitenkin jokseenkin ongelmallista nykyisillä työpöytäkäyttöjärjestelmillä, koska vaikka 1920 x 1080 resoluutio 11" näytöllä tekisi kaikista käyttöjärjestelmän komponenteista, fonteista ym. yksinkertaisesti liian pieniä suurimmalle osalle ihmisistä.
Itse olen ehdottomasti resoluution kasvattamisen kannalla, mutta sitä ennen käyttöjärjestelmistä pitäisi tehdä täysin resoluutioriippumattomia, ettei liian kovalla resoluutiolla käytettävyys kärsi, koska kaikki on mikroskooppisen pientä.
Silti, en näe mitään syytä miksi nykyisissä kannettavissa mäkeissä ei voisi olla pienemmät surureunat näytön ympärillä. Joko koteloa voisi pienentää, tai näyttöä suurentaa, kummin päin tahansa. Resoluutiolla on tämän asian kanssa itseasiassa hyvin vähän tekemistä.