Eikös NEXTSTEPillä pystynyt ajamaan ohjelmia toisessa koneessa verkon yli, että vain käyttöliittymä pyöri omassa koneessasi ja itse ohjelma toisessa? En nyt muista, mikä komento se oli, mutta siis jo vuosia ennen kuin mitään Citrix, Terminal Services -hommeleita oli.
Ja mitä tulee Windows 95/98,ME/NT/W2K/XP -käyttöliittymään, niin sokeakin näkee että Microsoft on varastanut NEXTSTEPistä kaiken mikä irti lähtee. Eritoten ikkunan sulkemis- ja kutistuspainikkeet....
NEXTSTEP/OPENSTEP CD:tä?
Perusasioita jokaiselle Applen tuotteiden käyttäjälle, muun muassa iCloud ja muut pilvipalvelut
-
Re: NEXTSTEP/OPENSTEP CD:tä?
Viesti Kirjoittaja stomi »
-
NEXTSTEP = elegantein käyttöliittymä ennen Mac OS X:ää. Siihen verrattuna Wintoosa on kuin höyläämättömistä lankuista kyhätty.
-
Viesti Kirjoittaja darthmother »
Pystyy juu ajamaan NXHost komennolla (Mac OS X server 1.x.ssä myös voi ajaa nxhostilla nextstep/openstep ohjelmia verkosta) Varkaita ja muuta paskasakkia se koko pulju on aina ollut täynnä.
Kaiken lisäksi vaikka ne varastavat muualta ideat, ne toteuttaa ne päin takapuoli ja ryssii koko jutun.
Kattokaapa vaikka nyt tota XP.täkin, voe vttu esim akkunan sulkemis nappulaa. muahahahaa, ei jumlaut, muahahahaa että oon vahingon iloinen.
saas nähdä mitkä naurut saa lonhornista :-D
Kaiken lisäksi vaikka ne varastavat muualta ideat, ne toteuttaa ne päin takapuoli ja ryssii koko jutun.
Kattokaapa vaikka nyt tota XP.täkin, voe vttu esim akkunan sulkemis nappulaa. muahahahaa, ei jumlaut, muahahahaa että oon vahingon iloinen.
saas nähdä mitkä naurut saa lonhornista :-D
-
stomi puhuu asiaa.
käykää katsomassa kiusausvideo NeXTSTEP 4.0 betasta, WHOA
, jota ei ikävä kyllä
tullut koskaan
saataville. Applen museossa on kuulemma NeXT RISC Workstation (NRW, mitä ei myöskään
koskaan tuotu markkinoille, mulla on jossain levyllä < (taas) helvatan hyviä kuvia NRW prototyypistä jotka laitteen omistaja ystävällisesti lähetti) jossa pyörii tämä sama Ossi.
http://stupid.metalgear.org/NS_beta_Promo_vid.mp4
käykää katsomassa kiusausvideo NeXTSTEP 4.0 betasta, WHOA

saataville. Applen museossa on kuulemma NeXT RISC Workstation (NRW, mitä ei myöskään
koskaan tuotu markkinoille, mulla on jossain levyllä < (taas) helvatan hyviä kuvia NRW prototyypistä jotka laitteen omistaja ystävällisesti lähetti) jossa pyörii tämä sama Ossi.
http://stupid.metalgear.org/NS_beta_Promo_vid.mp4
-
Jos löydät, niin vippaatko minulle. Olisi kiva nähdä miltä moinen apparaatti näyttää. Muistaakseni se käytti Motorolan 88000 -sarjan siruja ja suunnitteluasteella taisi lisäksi olla dual PPC601.
-
stomi,
yritän etsiä, kauheesti cd-levyjä jossa ei lue mitään :|
macilta löytyi kyllä 2 huonohkoa kuvaa, tyhjä emolevy
ja kone ulkoapäin. Ne paremmat kuvat on todellakin
parempia, isoja digikuvia.
laitan sulle mail-liitteenä ensin nää huonot
yritän etsiä, kauheesti cd-levyjä jossa ei lue mitään :|
macilta löytyi kyllä 2 huonohkoa kuvaa, tyhjä emolevy
ja kone ulkoapäin. Ne paremmat kuvat on todellakin
parempia, isoja digikuvia.
laitan sulle mail-liitteenä ensin nää huonot
-
Viesti Kirjoittaja MikkoK »
^Minullekin kiitos nuo kuvat jos vaan löydät ja viitsit lähettää...
Mielenkiintoista kuulla mitä OPENSTEP:illä vielä pystyy tekemään, kerron kokemukset itsekin kun saan sen asennettua. Mitäs kaikkea NEXTSTEP/OPENSTEP -materiaalia teillä on, voisi vaihtaa kuvia/leffoja jos jotain mielnkintoista sattuu kovalevyllä olemaan. Olen nettiä aika ahkerasti haravoinut ja käynyt läpi oikeastaan kaikki mitä goolettamalla löytyy mutta kaikki uusi tieto on kyllä tervetullutta.
Mielenkiintoista kuulla mitä OPENSTEP:illä vielä pystyy tekemään, kerron kokemukset itsekin kun saan sen asennettua. Mitäs kaikkea NEXTSTEP/OPENSTEP -materiaalia teillä on, voisi vaihtaa kuvia/leffoja jos jotain mielnkintoista sattuu kovalevyllä olemaan. Olen nettiä aika ahkerasti haravoinut ja käynyt läpi oikeastaan kaikki mitä goolettamalla löytyy mutta kaikki uusi tieto on kyllä tervetullutta.
-
Wikipediassa on muuten aika hyvät artikkelit NeXT:istä ja NEXTSTEPistä. Ainakin minulle oli uusi tieto Jobsin perfektionismista se, että tehdas, joka NeXT Cubea ja NeXTSTATIONia valmisti piti maalata uudestaan about pariin kertaan ennen kuin Jobs oli tyytyväinen värisävyyn.
NEXTSTEP/OPENSTEP boottikorppuimaget yms. driverit ja päivitykset Apple on onnistuneesti haudannut aika syvälle. Tovin haeskelun jälkeen löysin osoitteen:
http://download.info.apple.com/Apple_Su ... nterprise/
Esim. NEXTSTEPin asentaminen vaatii koneen boottaamisen korpulta, image korpun tekoon löytyy tuolta.
Monilla NeXT-aiheisilla sivustoilla linkkii viittaa Applen Enterprise-sivustoon, jota ei enää ole olemassakaan.
NEXTSTEP/OPENSTEP boottikorppuimaget yms. driverit ja päivitykset Apple on onnistuneesti haudannut aika syvälle. Tovin haeskelun jälkeen löysin osoitteen:
http://download.info.apple.com/Apple_Su ... nterprise/
Esim. NEXTSTEPin asentaminen vaatii koneen boottaamisen korpulta, image korpun tekoon löytyy tuolta.
Monilla NeXT-aiheisilla sivustoilla linkkii viittaa Applen Enterprise-sivustoon, jota ei enää ole olemassakaan.
Palaa sivulle “Yleiskeskustelu”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka