Ja Kympin kautta - well - vanhalla Mac osaamisella ei ole mitään virkaa ja arvoa.
Tästä on helppo olla hieman eri mieltä. Useat softat toimivat samalla tavalla, useat apusoftat toimivat samalla tavalla, prefssien poisto auttaa edelleen, käyttöjärjestelmän loogisuus on tallella jne... Kympin myötä on toki moni asia muuttunutkin.
Meille tavallisille käyttäjille unix-kurssi tai kaksikin voisi avartaa aika lailla.
Huomaatko, heti kun joku tulee moittimaan Applea tänne niin asenne on että painu nysväämään Windowsia
Kyllä, osittain samaa mieltä. Lähimuistissa on aika, jolloin Hopeista Omenaa ei ollut. Keskustelu oli muuan toisella foorumilla niin kovin trollaajien ja muiden häirikköjen sävyttämää, että asiallisuudesta tai objektiivisuudesta ei ollut tietoakaan. Mac-palsta oli käytännössä käyttöjärjestelmäsota, jossa Macintoshia ei-ikinä-käyttäneitä trollaajia riitti niin paljon, että itsekin lopetin lukemisen pitkiksi ajoiksi. Tilannehan voi nykyään olla muuttunut. Itse ainakin olin enimmäkseen MacMaailman, ulkomaisten lehtien ja englanninkielisten palstojen lukemisen varassa.
Itse en pysty ajatellemaan että henkilö, jonka tekstistä löytyy sanoja: cp, puucee, weecee, winblows, micro$oft jne. voisi antaa kovin objektiivisia arvioita asioista. Taustalla on enemmänkin fanaattisuutta omaa asiaa kohtaan (linux/mac).
Tämä on varmaan sitten jäänne sieltä vanhalta ajalta, jolloin macistien piti olla jatkuvasti puolustuskannalla lukumäärältään ylivertaista vihollista vastaan. Jos sen nyt noin voi kärjistää. Osa HO:n käyttäjistä on fanaattisia, osa vähemmän, osa käyttää useampaa ympäristöä sujuvasti ja suurelle osalle ei ole väliä. Osalla on huonoja kokemuksia muista ympäristöistä. Minullakin. Tosin itse en lämpene ollenkaan "kumpi on parempi, mäkki vai peecee" -keskusteluille. Sitä väittelyä on ollut menneinä vuosina ihan riittämiin.
Hopeinen Omena on kuitenkin Mac-aiheinen keskustelufoorumi, joten tiettyä asenteellisuutta voi täältä toki löytyä. Hopeinen Omenahan ei ole Windows-vastainen. Kaikista käyttäjistä ei toki voi sanoa samaa. Asiallisuus ei varmaan tee huonoa vaikutelmaa kenestäkään.
Applen laitteet kun ovat edelleen kaukana täydellisestä.
Niin, eihän mikään kone täydellinen tai virheetön ole. Macintosh-koneisiinkin tulee softasolmuja ja rautavikoja. Useimmat ongelmat kuitenkin selviävät ja useimpiin vikoihin löytyy aivan selvä syy.
Asioista voisi oikeasti keskustella...
Asiallisesti. Kyllä.