Kiitokset Kallelle selkeistä ohjeista, joihin tahtoisin lisätä, että älä asenna tätä ennen kuin olet poistanut SideTrackin, jos olet sellaisen joskus asentanut. Minulla SideTrack ja tämä hacki sekoittivat koko koneen ja prosessin aikana (noin kymmenen uudelleenkäynnistystä) koko kosketuslevy ei toiminut ollenkaan!
Muokkasin sitä postia.
phedlund kirjoitti:Vastaan itselleni. Näyttäisi tuo takaisin- ja eteenpäin-toiminto toimivan näin :
(Oikealla kädellä)
Takaisin : Pidä keskisormea trackpadilla ja näpäytä etusormella keskisormen vierelle samalle korkeudelle
Eteenpäin : Pidä etusormea trackpadilla ja näpäytä keskisormella etusormen vierelle samalle korkeudelle
Aika siistiä, tosin muutaman kerran tullut vahingossakin tuo tehtyä ennenkuin tajusin että moinen on olemassa.
Ei taida toimia Safarissa?
"If you have to go to sea, it's better to be a pirate than join the navy." -Jobs
latasin ajurin pari viikkoa vanhaan iBookiin ja asensin suoraan ylläolevilla kk:n ohjeilla, lähti toimimaan ok bootin jälkeen. Hienoa, että Applen halvimpaankin kannettavaan sai tämän ominaisuuden.
Asensin softan ja käynnistin uudestaan. Tuli ilmoitus väärin asennnettu, asenna uudelleen tai päivitä. No menin sinne extensions kansioon ja vedin roskikseen sen ADBmouse tiedoston.
Yritin asentaa uudestaan, mutta nyt kun menin extensions kansioon siellä ei ollut tätä ADBmouse tiedostoa kuten oli ollut aiemmalla kerralla kun yritin asentaa tätä softaa. Ajattelin että antaa olla ja poistin ADMmouse rivin roskikseen sieltä extensiosta, jonka jälkeen käynnistin koneen uudelleen.
Mutta nyt trackpad ei toimi, ainoastaan usb:ssä oleva langaton optinen toimii. Joten miten saisin taas trackpadin toimimaan??
"You never get a second chance to make a first impression"
MacBook Pro 13" iPad Air 2 iPad 2018 Airport Extreme Apple TV 4K 3rd Gen iPhone 13 Pro AirPods X2 HomePod Mini X2 ynnä muut...
jk kirjoitti:Asensin softan ja käynnistin uudestaan. Tuli ilmoitus väärin asennnettu, asenna uudelleen tai päivitä. No menin sinne extensions kansioon ja vedin roskikseen sen ADBmouse tiedoston.
Yritin asentaa uudestaan, mutta nyt kun menin extensions kansioon siellä ei ollut tätä ADBmouse tiedostoa kuten oli ollut aiemmalla kerralla kun yritin asentaa tätä softaa. Ajattelin että antaa olla ja poistin ADMmouse rivin roskikseen sieltä extensiosta, jonka jälkeen käynnistin koneen uudelleen.
Mutta nyt trackpad ei toimi, ainoastaan usb:ssä oleva langaton optinen toimii. Joten miten saisin taas trackpadin toimimaan??
Otitko varmuuskopion alkuperäisestä ADBmouse -tiedostosta? Voisit palauttaa sen sinne extensions kansioon jonka jälkeen trackpad pelaa kuten ennenkin.
Otin kopion, mutta siinä asennus hässäkässä poistin sen. Joten vastaus on että ei ole varmuuskopiota. Eli minulla ei ole extensions kansiossa ollenkaan ADBmouse riviä. Saisiko sellaisen mistään ladattua. Yritin katsella applen sivuilta mutta en löytänyt.
MacBook Pro 13" iPad Air 2 iPad 2018 Airport Extreme Apple TV 4K 3rd Gen iPhone 13 Pro AirPods X2 HomePod Mini X2 ynnä muut...
jk kirjoitti:Otin kopion, mutta siinä asennus hässäkässä poistin sen. Joten vastaus on että ei ole varmuuskopiota. Eli minulla ei ole extensions kansiossa ollenkaan ADBmouse riviä. Saisiko sellaisen mistään ladattua. Yritin katsella applen sivuilta mutta en löytänyt.
Voin lähettää sulle varmuuskopion, jos vain kerrot mailisi.
jk kirjoitti:Mutta nyt trackpad ei toimi, ainoastaan usb:ssä oleva langaton optinen toimii. Joten miten saisin taas trackpadin toimimaan??
Mulle kävin juuri noin. Sain lopulta toimimaan. Yritin muutaman kerran uudestaan SideTrackin poistettuani. Olin kai tehnyt jotain väärin kun lopulta sain sen toimimaan.
Mielipiteeni on voinut muuttua, muttei se tosiasia että olen oikeassa.
Seuraavassa kuvaus miten asennusta olen yrittänyt:
Avaan päätteen ja kopioin sinne tekstin "sudo chown -R root:wheel" jonka jälkeen pääte kysyy heti salasanaa-> annan salasanan. Tämän jälkeen olen raahannut ADBmouse tiedoston päätteeseen. Sen jälkeen päätteeseen ilmestyy teksti "/Users/aaltkr/Desktop/AppleADBMouse.kext" eikä mitään salasanaa kysytä.
Sitten menen sinne extensions kansioon ja ja vedän taas ADBmouse lego palikan extensions kansioon(ekalla asennuskerralla se kysyi korvataanko ja painoin että korvataan, mutta uusilla asennus kerroilla ei ole kysynyt enää kun ei ole korvattavaa) ->autentikoin->annan salasanan->käynnistän koneen uudelleen.
Jonka jälkeen tulee virhe josta tuossa pariviestiä sitten mainitsin. Eli jossain kohtaa teen homman päin v*ttua, mutta missä. Kertokaa te viisaammat.
jk kirjoitti:Seuraavassa kuvaus miten asennusta olen yrittänyt:
Avaan päätteen ja kopioin sinne tekstin "sudo chown -R root:wheel" jonka jälkeen pääte kysyy heti salasanaa-> annan salasanan. Tämän jälkeen olen raahannut ADBmouse tiedoston päätteeseen. Sen jälkeen päätteeseen ilmestyy teksti "/Users/aaltkr/Desktop/AppleADBMouse.kext" eikä mitään salasanaa kysytä.
Ethän vain paina enteriä sijoituksen jlkeen? Muuten ei kyllä kysy salasanaa.
Vika tuossa johtuu vain siitä että asennus on tehty väärin.
"If you have to go to sea, it's better to be a pirate than join the navy." -Jobs
jk kirjoitti:Seuraavassa kuvaus miten asennusta olen yrittänyt:
Tuo selittää ongelmasi. Olet tehnyt copy pasten huolimattomasti. Kyseessä on Mac OS X:n ominaisuus, joka tulkitsee pitkälle rivin päähän tehdyn tekstin maalaamisen rivinvaihdoksi. Kokeile maalata teksti uudestaan hienovaraisemmin niin terminaali ei kysy salasanaa vaan saat raahattua tiedoston rivin perään.
Kokeilepa uudestaan!
Iso Kiitos Kilposelle ja kurtbyylle. Se oli se copy paste ja kallen mainitsema "älä paina enteriä". Jälleen kerran HO pelasti homman. On tämä hieno voorumi. Toimii scrollauskin muuten nyt hienosti tracpadilla.
Itse asiassa, minulle kävi aluksi niin, että kun olin omppu+C:llä kopioinut terminaaliin pastetettvan rivin ja sitten omppu+V:llä liitin sen, hyppäsi terminaali suoraan salasanakohtaan. Eli tavallaan Omppu+V+Enter vaikken sitä enteriä edes painanut. Kokeilin uudestaan, tällä kertaa valitsemalla liitä ylärivin muokkausvalikosta, ja homma toimi kuten pitääkin. Olkaas tosiaan tarkkana noiden kanssa. Kalle voisi ehkä siihen postiinsa vielä lisätä MIKSI se varmuuskopio otetaan! 8D
eieieieiei... miten sitä voi olla näin tumpelo.. sama ongelma kuin iiolla mutta sillä erolla että vaikka kuinka orjallisesti tuon tekisi monta kertaa uudestaan niin ei vaan ota toimiakseen...
millä siis saan tuon trackpadin takaisin alkuperäiseen tilaansa..? kelpaisi tämän rämppäämisen jälkeen ilman mokomaa scrollitoimintoa. Muutaman kerran yritin palauttaa varmuuskopioidun hiiriajurin mutta eipä tuonut toivottavaa tulosta. Sama juttu vaikka yritin tuota hienoa scrolliajuria uudemman kerran ladata ja kopioida tuonne extensions kansioon niin yhä vain ulkoinen rotta toimii ja tuo sama ilmoitus kummittelee.
Järjestelmänlaajennus “/System/Library/Extensions/AppleADBMouse.kext“ on väärin asennettu, eikä sitä voida käyttää. Yritä asentaa se uudelleen, tai hanki tuotteen valmistajalta päivitys.
Joo aika fantsu toiminto ja iso kiitos Kallelle harvinaisen selkeistä ohjeista - Terminaalia vieroksuvanakin uskalsin asentaa. Tosin hieman säikähdin kun äsken trackpad alkoi toimia ihan holtittomasti ja kursori muuttui yht'äkkiä hanskaksi! Nyt tiedustelisinkin ihan varmuuden vuoksi, että miten tosta scrollaus meiningistä pääsee eroon jos sattuu niin, että ongelmia alkaa ilmetä useamminki. Tein myös sen Kallen ohjeen mukaisen varmuuskopion. Onneksi?
Peke kirjoitti:
Nyt tiedustelisinkin ihan varmuuden vuoksi, että miten tosta scrollaus meiningistä pääsee eroon jos sattuu niin, että ongelmia alkaa ilmetä useamminki. Tein myös sen Kallen ohjeen mukaisen varmuuskopion. Onneksi?
Ohje poistamiseen:
* Kopioi ottamasi varmuuskopio samaan kansioon kuin minne uuden asensit (/System/Library/Extensions/).
* Valitse Authenticate kun se kysyy sitä.
* Tämän jälkeen avaa terminal (pääte) ja suorita alla oleva komento.
Mielestäni tämä scrollaustoiminto on ensinnäkin todella hankala käyttää ja en kyllä tuollaista surkea viritelmää ala käyttää, koska sidetrack on paljon parempi.
15" albook 1,5ghz, 512mt, Radeon 9700 128mt. A pirate with a steering wheel coming out of his crotch walks into a bar and the bartender says, "Do you know you have a steering wheel coming out of your crotch?" He says, "Aaarrr..it's driving me nuts."
Peke kirjoitti:
Nyt tiedustelisinkin ihan varmuuden vuoksi, että miten tosta scrollaus meiningistä pääsee eroon jos sattuu niin, että ongelmia alkaa ilmetä useamminki. Tein myös sen Kallen ohjeen mukaisen varmuuskopion. Onneksi?
Ohje poistamiseen:
* Kopioi ottamasi varmuuskopio samaan kansioon kuin minne uuden asensit (/System/Library/Extensions/).
* Valitse Authenticate kun se kysyy sitä.
* Tämän jälkeen avaa terminal (pääte) ja suorita alla oleva komento.
Olisko jolla kulla antaa se PowerBookin alkuperäinen asetustiedosto? Itselläni sitä kun ei enää ole. Lähetä vaikka yv niin lähetän maili osoitteen. Sinällään tämä trackpad scrollaus ohjelma on loistava ja erittäin tervetullut!
ei tunnu pääsevän tuonne sivulle mistä sen ajurin saa?
Operation timed out ainakin firefoxilla.. oisko kellään sitä ajuria heittää tm.?
on varmaan noi sivut tilapäisesti alhaalla.
Olen odotellutkin uusista powerbookeista lähtien, että apple julkaisi ajurit, jotka tekevät myös iBookin trackpadista scrollaavan. No joku muu ehti ensin, ei siinä mitään. Josko apple nyt laittaisi oman virallisen ajurin ulos..
Eilen olin onneksi kaukaa viisas ja tuumin, että ketjussa mainittu sivu ei välttämättä pysy pystyssä kauaa, joten imutellin paketin valmiiksi koneelle juuri ennen illan rientoja. En viitsi ihan vielä kuitenkaan asentaa. Vaikuttaa kyllä mahtavalta!
Uskoisin ettei Apple tuo scrollausta vanhoihin koneisiin. Applella on paha tapa luoda koneiden välille selkeitä eroja, jotta saataisiin ihmiset ostamaan uutta rautaa.
Siellä on varmasti ollut muutamia tuhansia latauksia lyhyen ajan sisällä.
Voip olla, että tuo sivusto nousee pian ylös tai sitten ei.
Lataamaan ehtineet varmaan lähettelee paketin halukkaille
kun tuo kerran on toimiva?