henrik kirjoitti:Aseksuaalisena henkilönä en tunne vetoa kummankaan sukupuolen edustajiin seksuaalisesta enkä romanttisesta lähtökohdasta. Näin ollen olen kykenemätön muuhun kuin platoniseen rakkauteen, enkä kaipaa "lasillista maitoa".
Ahaa. Niin no, voisi sanoa että aseksuaalisuus säästää monilta ongelmilta. Luulisin että muutama ihminen jopa valitsisi sen kohtalon jos voisi. Tietysti sitten välttyy iloisiltakin asioilta tällä rintamalla.
Ymmärtääkseni kyse on aika harvinaisesta ilmiöstä ainakin miehillä. Henkilökohtaisesti en muista törmänneeni yhteenkään. Kaikista muistuu mieleen jotakin seksuaalisuuteen viittaavaa, jos on yhtään enemmän ollut tekemisissä henkilön kaa.
Minä ymmärsin siis niin että kyse on tosiaan mentaalisvoittoisesta ilmiöstä. Vaikka olisi fysiologisesti kuinka mieletön potenssi, sillä ei ole merkitystä jos kukaan ei kiinnosta siinä mielessä. Tosin mulla ei ole mitään tarkempaa tietoa siitä millainen aseksuaalisuuden mekanismi ihmisessä on.
Pääasia kai tässä poikkeavuudessa on se, että on itse sen kanssa sovussa. Ketään muutahan se ei haittaa. Voin kyllä hyvin kuvitella, että suvussa voi olla tätejä jotka näkevät asiasta suurtakin vaivaa ja tohottavat että "kun se vaan löytäs oikeen tytön, niin...". Selitä niille sitten asioita jotka ei niille yhtään kuulu.
Rowan Atkinson on johtanut anglikaanista kirkkoa vuodesta 2002.
– Kuvateksti Aamulehdessä 18.3.2012