Verkkokaupassa ala-arvoista palvelua
-
Viesti Kirjoittaja titityyana »

-
Viesti Kirjoittaja hakke »
Täytynee koputtaa puuta.

-
Viesti Kirjoittaja oba »
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
-
Viesti Kirjoittaja strong »
Gigantti myy aina halvemmalla ko tuotteen kuin muut jos osaat tätä vaatia. Se on heidän hintatakuunsa, mutta tuotetta pitää olla tuon toisen liikkeen myymälässä varastossa, jotta voit vaatia Gigantin hintaan alennusta. Muutoin Gigantin atk- tuotteitten valikoima on mitä eriskummallisempi. Packard -Bellin kiinalaisia sekundalaitteita yms.MacAntti kirjoitti:Ei mullakaan ole kyllä kovin hyvä kokemuksia tuosta kaupasta. Toimitusajaksi luvataan muutama viikko kaupan verkkosivuilla tuotteelle, jonka itse ilmoittivat olevan saatavilla vasta parin kuukauden päästä. Eli asiakkaita haalitaan odotusjonoon, vaikka tuotetta ei olekaan myynnissä. Lisäksi sain lopulta tuotteen Gigantista 20 euroa halvemmalla eli kyllä hintojakin kannattaa vertailla. Mielikuva halvoista hinnoista on ainakin mennyttä.
-
-
Kannaattaa ostaa Verkkokaupasta suoraan "myymälätuote", paljon kameroita löytyy Verkkokaupan hyllyltä suoraan, muttei postimyyntiin.Edellytyksenä se että pääsee käymään liikkeessä ja on helsinkiläisellä varsin vaivatonta.frissy kirjoitti:Itse en ole ikinä asioinut ihmisten kanssa siellä, mutta noista toimitusajoista. Oma 2pv toimitusaika venyi joskus siihen 1.5kk....jossain vaiheessa heille vielä tuli sitä kamaa, ja katselin kun olivat varanneet minulle siitä yhden kappaleen. "Jes, tulee vihdoinkin!" ja sitten seuraavana päivänä olikin otettu pois varauksesta. Siitä tulikin sitten hiukan sanomista ja sainpahan hiukan halvemmalla kamat.
Ei todellakaan kannata luottaa niiden mainitsemiin aikatauluihin. Tarkemman aikataulun kysyminen heiltä on myös hyödytöntä. Tilasin kameran sieltä ja eivät pystyneet 5vko:n aikana kertaakaan sanomaan tarkempaa aikaa kuin 5vko... "sanoitte minulle samaa 4vko sitten..."
Esim Canon Ixus 800- kameraa ei juuri kannata tilata Saksan verkkokaupasta, ehkä noin 50 euroa halvemmalla sen saattaa sieltä saada. Hinta on Verkkokaupassa 419 euroa. Suomalaiset käyttöohjeet printataan pyynnöstä myymälässä, mutta löytyvät myös netistä.
-
Canon kameroiden takuu on Verkkokaupassa tyypillisen nihkeä 1 vuosi, kun taas esim Hki-Vantaan lentokenttämyymälässä (CAPI) 2 vuotta hieman kalliimmalla myyntihinnalla. Mikäli kameralle saa myös ulkomaiden nettikaupoista pidemmän takuun (Canonin osalta minulla ei ole asiasta tietoa), niin kameran hankkiminen ulkomailta saattaa olla kannattavaa. Toisaalta tuolloin pitäisi varmistaa että takuu toimii myös Suomessa, ts . helsinkiläinen Canon- huolto takuukorjaa myös saksalaisliikkeestä hankittuja Canon- digikameroita??strong kirjoitti:Kannaattaa ostaa Verkkokaupasta suoraan "myymälätuote", paljon kameroita löytyy Verkkokaupan hyllyltä suoraan, muttei postimyyntiin.Edellytyksenä se että pääsee käymään liikkeessä ja on helsinkiläisellä varsin vaivatonta.frissy kirjoitti:Itse en ole ikinä asioinut ihmisten kanssa siellä, mutta noista toimitusajoista. Oma 2pv toimitusaika venyi joskus siihen 1.5kk....jossain vaiheessa heille vielä tuli sitä kamaa, ja katselin kun olivat varanneet minulle siitä yhden kappaleen. "Jes, tulee vihdoinkin!" ja sitten seuraavana päivänä olikin otettu pois varauksesta. Siitä tulikin sitten hiukan sanomista ja sainpahan hiukan halvemmalla kamat.
Ei todellakaan kannata luottaa niiden mainitsemiin aikatauluihin. Tarkemman aikataulun kysyminen heiltä on myös hyödytöntä. Tilasin kameran sieltä ja eivät pystyneet 5vko:n aikana kertaakaan sanomaan tarkempaa aikaa kuin 5vko... "sanoitte minulle samaa 4vko sitten..."
Esim Canon Ixus 800- kameraa ei juuri kannata tilata Saksan verkkokaupasta, ehkä noin 50 euroa halvemmalla sen saattaa sieltä saada. Hinta on Verkkokaupassa 419 euroa. Suomalaiset käyttöohjeet printataan pyynnöstä myymälässä, mutta löytyvät myös netistä.
-
Viesti Kirjoittaja am_tiainen »
Tuossa tulostimen palautuksessa ei pitäisi olla mitään epäselvää. Jos tuossa myyjä ei ole tiennyt mitä myydä ( ja joku on naputellut verkkokauppaan väärät tiedot) niin minusta siinä ei ole mitään selitettävää. Moka on kokonaan verkkokaupan syytä joten tuntuu tyhmältä että joku myyjä kieltäisi tapahtuneen noin ylimielisesti.
Itse en olisi kyllä tuossa tilanteessa poistunut liikkeestä ennen kuin olisin saanut tuotteen palautettua.
[ Apple Mac mini (late 2012)]
[ AppleTV 4]
[ Apple iPad mini 4 cellular]
[ Apple iPhone SE ]
-
Viesti Kirjoittaja frissy »
Kyllä se tuotteiden saapumisaika saadaa selville, jos edes yritetään. Eri asia jos ne heittelehtii pari-kolme päivää. Luulisi edes jotain edistystä tapahtuvan 5vko:n aikana...
On se kummaa, kun tavaraa saa nopeemmin kun tilaa ulkomailta. Tavara on jo kotiovella, kun eräs suomlainen myymälä ei osaa vielä edes sanoa milloin olisi tulossa.
Parisen vuotta sitten tuo vk:n toiminta oli paljon parempaa, nyt tuntuu kaikki venyvän niillä.
http://cgronlund.posterous.com/
-
Viesti Kirjoittaja kamina »
Itse olen asioinut tuolla kymmeniä kertoja, ja aina on mennyt ihan hyvin. Huomioitavaa kuitenkin on, ettei juurikaan tulisi mieleeni kysyä neuvoa myyjiltä. En enään nykyään oleta myyjien tietävän mitään juuri missään, koska niille maksetaan niin huonoa palkkaa. Osaavat ihmiset yleensä kyllästyvät ennemmin tai myöhemmin siihen etteivät saa palkankorotusta.
Teen taustatyön itse kotona, ja tilaan aina webin kautta (niin että noudan liikkeestä). Näin saan itselleni 14pv palautusoikeuden vaikka olen paikan päältä tuotteen hakenutkin. Joskus kun en ole muistanut tehdä tilausta etukäteen, olen tehnyt sen esittelyläppäriltä heidän liikkeestään.
Olen muutaman kerran joutunut asioimaan heidän kanssaan sähköpostitse, ja silloin saanut ihan asiantuntevaa palvelua. Myös huollot ovat menneet kohtuullisen hyvin.
Kysymyshän on siitä mihin tuota verrataan. Verkkokaupan palvelu on parempaa kuin 99% muista atk liikkeistä joissa olen käynyt. Officeline pääsee lähelle samaa tasoa, tosin olen sielläkin usein törmännyt myyjiin jotka eivät ole tienneet mitään.
edit:
Oman Canoin digikameran tilasin saksasta koska sain 3 vuoden takuun. Edellisen kameran jälkeen vuosi tuntuu todella lyhyeltä...
-
-
Viesti Kirjoittaja mercury »
Toihan siinä on se ongelma. Gigantista ei tahdo millään löytyä mitään mitä tarvitsen/haluan, vaan jotain ihan muita malleja – halpoja malleja, vanhentuneita jne, ja tämä puhelimista jääkaappeihin. Johtovalikoimaksin on melko huono kun edes FireWire-kaapeleita ei löydy kuin yhtä sorttia...strong kirjoitti:Gigantti myy aina halvemmalla ko tuotteen kuin muut jos osaat tätä vaatia. Se on heidän hintatakuunsa, mutta tuotetta pitää olla tuon toisen liikkeen myymälässä varastossa, jotta voit vaatia Gigantin hintaan alennusta. Muutoin Gigantin atk- tuotteitten valikoima on mitä eriskummallisempi. Packard -Bellin kiinalaisia sekundalaitteita yms.
-
Viesti Kirjoittaja MasBe »
Toihan on tosi hyvä että ei oo ku yhtä sorttia.. Ei tuu vaikeuksia päättää, minkä ottaa ku valinnanvaraa ei oomercury kirjoitti:Toihan siinä on se ongelma. Gigantista ei tahdo millään löytyä mitään mitä tarvitsen/haluan, vaan jotain ihan muita malleja – halpoja malleja, vanhentuneita jne, ja tämä puhelimista jääkaappeihin. Johtovalikoimaksin on melko huono kun edes FireWire-kaapeleita ei löydy kuin yhtä sorttia...strong kirjoitti:Gigantti myy aina halvemmalla ko tuotteen kuin muut jos osaat tätä vaatia. Se on heidän hintatakuunsa, mutta tuotetta pitää olla tuon toisen liikkeen myymälässä varastossa, jotta voit vaatia Gigantin hintaan alennusta. Muutoin Gigantin atk- tuotteitten valikoima on mitä eriskummallisempi. Packard -Bellin kiinalaisia sekundalaitteita yms.

Apple iMac late 2012
Apple iPhone 5 16Gb White
Apple iPad 2 32Gb WiFi Musta
Apple iPod Nano 8Gb Musta
-
Viesti Kirjoittaja MacAntti »
Tuo ei kyllä käytännössä pidä paikkaansa. Mulle lähetettiin sähköpostia Verkkokaupasta, jossa sanottiin, että tuotetta joutuu odottamaan 2 kuukautta. Samaan aikaan nettisivuilla odotusajaksi sanottiiin 2-3 viikkoa. Eikä se koskaan tuosta muuttunut, aina sama 2-3 viikkoa. Eihän se tietenkään näyttäisi hyvältä, jos web-kaupassa olisi tuote myynnissä ja toimitusajaksi sanottaisiin 2-3 kuukautta. Mutta pitääkö sen tuotteen sitten ylipäätään olla siellä webbikaupassa tyrkyllä, jos sitä ei kerran ole saatavilla.kamina kirjoitti:Verkkokauppa saa toimitusaikansa tukkureilta (joko suomess tai ulkomailla), ja se tieto mikä tuonne on printattu on viimeisin heidän vastaanottamansa aika. Tietysti kuluttajalle on samantekevää mistä virheellinen aika on tullut, mutta arvioitahan ne ovatkin.
-
-
Viesti Kirjoittaja Tuppu »
-
Viesti Kirjoittaja Dani »

Olen myös hieman sitä mieltä, että jos liikkeeseen mennessä joutuu myyjältä kysymään mikä on hyvä tuote tälle tukulle rahaa, kallistuu varmistamattoman aseen piippu jo reittä kohti. Varsinkin pienemmissä liikkeissä saattaa varastotilanne ja X&Y-muuttujat vaikuttaa siihen mitä myyjän suusta tulee ulos.
Olen itsekin ostellut verkkokauppa.comista tavaraa useiden tuhansien eurojen edestä ilman mitään ongelmia. Riitatilanteissa vaikuttaa myös miten itse käyttäytyy. Jos heittää heti alusta näsäviisaan pilkunnussivan viitan harteille – made by Herkko Hietanen – päälle, niin responssi on aina nihkeämpää.
Täytyy pidellä peukkuja, että ongelmaton kaupustelu onnistuu jatkossakin..
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
-
Viesti Kirjoittaja Legge »
Ei sitä kaikkea tarvitsekaan tietää, mutta silloin jukopliude sanotaan asiakkaalle, että "enpäs muista" ja kaivetaan tieto jostain muualta.Dani kirjoitti:Niin, verkkokauppahan on todellisuudesta irrallaan oleva instituutio, joka kasvattaa myös yli-inhimillisiä asiakaspalvelijoita. Matrix-tyyliin.Ihmisiä siellä vaan on – kuin sinä ja minä. Verkkokaupan tuotetarjonta on niin pirun laajaa, ettei edes osastoille korvamerkatut asiakaspalvelijat voi aina tietää kaikkea. Ihan hirvittää tuossa Ruoholahdenkin valokuvaosastolla, kun siellä sitä vempainta on niin pirusti, ja isolla rahalla ostavat asiakkaat ovat viimeistään oikeutettuja laadukkaaseen, pitkäkestoiseen palveluun saaden kysymyksilleen vastauksia. Vaikka itsekin tiedän kameroista yhtä sun toista, on ajatus kaikkien tuotteiden speksien handlaamisesta vastenmielinen.
Jos virhe kuitenkin tapahtuu, niin ei ainakaan aleta vääntelemään naamaa ja inttämään heti asiakkaalle.
Itsellä pelkästään positiivisia kokemuksia Verkkokauppa.comista. Kaikki varastossa olevat tuotteet ovat tulleet ajallaan. Jos saatavuus on ilmoitettu viikkoina, niin turha ainakaan hengestään lyödä vetoa, että tavara tulee luvatusti (sen takia se varmaan onkin NOIN 2-4 viikkoa). Välillä kyllä on sattunut huoltotiskillä vastaan ihmeelliä muissa maailmoissa olevia finninaamoja, mutta hommat ovat hoituneet, kun osannut vaatia

-
-
-
Viesti Kirjoittaja power »
Jep, kaikki Canonin digijärkkärien takuuhuollot Suomessa tehdään tuolla >> http://www.jastekniikka.fiharri kirjoitti:Korjaa.pitäisi varmistaa että takuu toimii myös Suomessa, ts . helsinkiläinen Canon- huolto takuukorjaa myös saksalaisliikkeestä hankittuja Canon- digikameroita??
"Soon there will be 2 kinds of people. Those who use computers, and those who use Apples."
(Apple Computerin käyttämä mainoslause 1980-luvun alkupuolelta)
-
-
Viesti Kirjoittaja data »
Noniin, nyt on kamera haettu postista ja toimitusaika oli tuon 2-5vk sijasta 2 päivää! Aika hanureille meni arvio, mutta ehdottomasti positiiviseen suuntaandata kirjoitti:Itse pistin juuri kameran ja linssin tilaukseen, aikasemmin ei huonoa kokemusta kyseisestä kaupasta. Toimitusajaksi lupaavat 2-5 vk, saa nähdä mikä lopullinen tulee olemaan

-
-
Palaa sivulle “Yleiskeskustelu”
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka