Erño kirjoitti:Mites muuten tuo
![Omppu [?]](./images/smilies/omppu.gif)
TV on toiminut? Toimii ihan hyvin kotiteatterin pikku-apulaisena?
Vai tekeekö sillä oikeastaan mitään?
Käyttöliittymä on hieno (mun Powerbookissa ei ole Frontrow:ta joten en siihen aikaisemmin päässyt tutustumaan). Käyttö on selkeää tosin paikoitellen liian yksinkertaistettua (playlistan järjestystä ei saa edes päinvastaiseksi vaan esim Purchased-lista on aina alkaen vanhimmasta uusimpaan, ja minä kuuntelen yleensä juuri toisinpäin).
Muutama kaatuminen on osunut kohdalla (olisiko 3?) jolloin laite on vaan buutannut itsekseen. Synkkaus toimii ihan automaattisesti ja luotettavasti.
YouTube-integraatio on ihan helmi ja lisännyt suunnattomasti YouTuben käyttöä kotona, vielä kun ne kaikki videot olisivat riittävän hyvällä laadulla. Valokuvia en enää suuremmin katsele koneella vaan tv:llä. Musiikki tosiaan yleensä aina soi suoraan tuota kautta vaikka PB olisikin auki. YouTuben haku-ominaisuus sillä kaukosäätimellä on hiukan hankala käytettävyydeltään.
Asetuksien teko oli tyypillistä Applea, kaiken mahdollisen se ottaa itse selville ja mitä ei saa selville kysyy käyttäjältä, muutama klikkailu kaukosäätimellä riittää. Todella hienosti tehty mutta tuonhan Apple yleensä osaa.
Ja käytettävyydestä on kyllä hienoa hehkuttaa sitä, että laite vaihtaa jopa käyttökieltään lennosta. Tosin uusimmassakin softapäivityksessä on edelleen hienoista hidastelua toisinaan ... ihan kuin laite puuhastelisi jotain omiaan eikä viitsisi reagoida kaukosäätimen komentoon. Sitten yhtäkkiä loikataan kaksi askelta valikossa kun menit jo painamaan toisen kerran sitä menu-näppäintä.
Ja vielä kun tulisi iTunesin videot saataville tännekin niin tulisi lisää sisältöä.
Tuo on hyvä laite jos haluaa mediansa yhteen paikkaan ja katsoa sitä suurelta näytöltä ja kuunnella musiikkiaan kotiteatterinsa kautta. Unohtaa ettei Apple ole saanut Eurooppaan vielä sisältöä kovinkaan paljoa tarjolle ja sitä kautta osa toiminnallisuudesta ei vaan ole vielä saatavilla. Ai niin, ja käyttää iTunesia ja iPhotoa - jos ei käytä niitä niin aika turha laite.