Apple to host Mac event next Tuesday
-
Viesti Kirjoittaja mercury »
-
-
Viesti Kirjoittaja MasBe »
Vai Missä ja ketäinf kirjoitti:Missä ja mitä pitää käydä kopeloimassa?ompputetteri kirjoitti:Niinpä näkyy, piti tosiaan räplätä tuolla sitä .mac tiliämasa kirjoitti:Kyllä mulla näkyy jo tänään 10 gigaa. Piti vaan käydä .mac tilillä kopeloimassa.

Apple iMac late 2012
Apple iPhone 5 16Gb White
Apple iPad 2 32Gb WiFi Musta
Apple iPod Nano 8Gb Musta
-
-
Viesti Kirjoittaja masa »
Kirjaudut Applen kotisivun .Mac napin takaa omalle .Mac tilillesi ja sieltä asetuksista muutat tilin tietoja.inf kirjoitti:Missä ja mitä pitää käydä kopeloimassa?ompputetteri kirjoitti:Niinpä näkyy, piti tosiaan räplätä tuolla sitä .mac tiliämasa kirjoitti:Kyllä mulla näkyy jo tänään 10 gigaa. Piti vaan käydä .mac tilillä kopeloimassa.
-
Viesti Kirjoittaja MasBe »
Muista, että jos ravistat enemmän ku kolme kertaa, se on jo leikkimistäinf kirjoitti:HehMasBe kirjoitti: Vai Missä ja ketä
Tohon mä tiedän jo vastauksen itse, joten tuota tietoa en tarvitseon paikka missä ja henkilö ketä kopeloida

Nojoo.. nyt riittää OT
Apple iMac late 2012
Apple iPhone 5 16Gb White
Apple iPad 2 32Gb WiFi Musta
Apple iPod Nano 8Gb Musta
-
-
-
Viesti Kirjoittaja Fifi »
Mun mielestä tämä on kaikista iMaceista ehdottomasti paras. Laite on tyylikkään pelkistetty, mutta riittävän huomaamaton, konttorikonemainen. Alalaita vain pitäisi saada pois. Se ei tue käytettävyyttä. Eikö paksuutta voisi lisätä ja hävittää tuon turhan suikaleen alhaalta?NeliX4 kirjoitti:Om muutenensisilmäyksellä Ruma toi uus iMac.
Jos olisin varoissani ja olisi mahdollisuus ottaa ostamiseen liittyvä taloudellinen riski, niin ostaisin - uuden ulkonäön vuoksi. Toki sitä vieläkin voisi muuttaa konttorikonemaisemmaksi.
Uusia malleja ja vaurastumista odotellessa...
-
Viesti Kirjoittaja Monte-Cristo »
Tuo kontrastia kirkkaaseen näyttöön, joka pomppaa nyt enemmän esille. Vanha optinen jippo telkkarimaailmasta.art-turku kirjoitti:Kertokaa joku mullekin, mitä maanalainen paikkaä toi musta reunus siinä iMacin näytössä hommaa?
Se iMacin etumuksen omppulogo ei muuten ole musta, vaan kiiltävää metallia. IMac-mainoksen lopusta tämä käy selkeästi ilmi.
Ja sitä iMacin alaosan "pullistuman" ihmettelemistä ihmettelen. Mikä siinä niin kauheaa on? Vehje on kuitenkin tietokone, ei näyttö. Veikkaan, että laitteen tasapainottaminen olisi hankalampaa, jos alaosa pakattaisiinkin systeemin taakse eikä alaosaan. Nyt painopiste on alempana.
-
- Ylläpitäjä
Viesti Kirjoittaja amanita »
Muutoinhan 24":n laite on suorastaan intohimoittava!

Apple-käyttäjät ry:n jäsen • http://appleusers.fi/
-
Se on ruma ja heikentää käytettävyyttä. Mulla on edessäni tummareunainen TFT-näyttö, jossa lähes koko ala on näyttöä. Ja näin sen pitää ollakin. En minä halua tuijottaa tietokonetta vaan näyttöä.Ja sitä iMacin alaosan "pullistuman" ihmettelemistä ihmettelen. Mikä siinä niin kauheaa on?
Parasta tietenkin olisi, kun Apple tekisi kohtuuhintaisen " tavallisen" ja arkisen tornin, jonka ostaessa ei joutuisi maksamaan muotoilusta vaan saisi ostaa ainoastaan ominaisuudet neutraalisti pakattuna.
-
Viesti Kirjoittaja art-turku »
Mä en ole tuota mieltä ollenkaan, Appleenhan kuuluu myös loppuun hiottu muotoilu ja tyylikkyys. Jos haluaa tavallisen tornin, niin onhan olemassa vaikkapa HP (ja Wintoosa siinä mukana, tiedän).Fifi kirjoitti:
Parasta tietenkin olisi, kun Apple tekisi kohtuuhintaisen " tavallisen" ja arkisen tornin, jonka ostaessa ei joutuisi maksamaan muotoilusta vaan saisi ostaa ainoastaan ominaisuudet neutraalisti pakattuna.
EDIT: Ai niin, onhan olemassa tietysti Mini, mutta siinäkin tietysti on hitusen sitä muotoilua

Mutta mun mielestä tuo uusi iMac menee ulkonäöltään vähän turhan monimutkaiseksi. Miksei siitä voinut tehdä vaikka samantien mustaa ja valkoista versiota, kuten MacBookissakin? No mut, makuasia.
-
Viesti Kirjoittaja Monte-Cristo »
Rumuus on makuasia, mutta että heikentää käytettävyyttä? Miten? Silläkö, ettei siinä ole virtanappia? Esteettisyys ja käytettävyys eivät ole sama asia.Fifi kirjoitti:Se on ruma ja heikentää käytettävyyttä.Ja sitä iMacin alaosan "pullistuman" ihmettelemistä ihmettelen. Mikä siinä niin kauheaa on?
Hmmm, en minä ainakaan ruutua (television, tietokoneen jne.) katsellessani sen ympäröiviä osia tuijottele, vaan ihan sitä näyttöä itseään. Joten en ymmärrä, miten joku iMacin alaosa voi vaikuttaa näytön katseluun. Ja kuten mainittua, ratkaisu taitaa olla fysiikan laeista johtuva.Mulla on edessäni tummareunainen TFT-näyttö, jossa lähes koko ala on näyttöä. Ja näin sen pitää ollakin. En minä halua tuijottaa tietokonetta vaan näyttöä.
Olisi minustakin sinänsä aiheellista, mutta Apple ei halua tätä tehdä, koska haluavat profiloitua korkeatasoiseksi firmaksi. Teuvo Työt kommentoi tätä itse juuri tämän tiedotustilaisuuden kyselyosuudessa, kun kysyttiin, miksi Apple ei tee halpis-Mäkkiä: "We don't sell junk." Eli Apple haluaa olla, jos ei nyt aivan tietokoneiden Bang & Olufsen, niin ainakin Mersu tai BMW.Parasta tietenkin olisi, kun Apple tekisi kohtuuhintaisen " tavallisen" ja arkisen tornin, jonka ostaessa ei joutuisi maksamaan muotoilusta vaan saisi ostaa ainoastaan ominaisuudet neutraalisti pakattuna.
Mutta omppuhan ei ole tumma vaan kiiltävää, kirkasta metallia.amanita kirjoitti:Minua mättää uuden iMacin musta näyttöreunus ja tumma omppu.
-
Viesti Kirjoittaja Brutal »
Voima on kivaa, halpeneminen on kivaa. Mutta mutta.. Näytönohjain??? Nyt kun olivat siellä Applella hehkuttaneet peleistä niin kyllä ottaa ainakin tällä hetkellä päähän tuo ratkaisu. Ellei jotain superduper drivereitä ilmaannu niin: näytönohjain??? Eikä edes vaihtoehtoa ostaa parempaa..
Näin kuukauden sisään uuden macin hankkivana, pelaavana, kuluttajana olen hieman hämilläni.
![Neutraali [:|]](./images/smilies/icon_neutral.gif)
-
Viesti Kirjoittaja boondocks »
Mielestäni ratkaisu ei ole ergonomisesti paras mahdollinen. Itse olen tottunut pitämään littunäytön alareunaa miltei pöydän tasossa, iMacissä se ei korkeussäädön puuttuessa onnistu. Alareunan paksuus vain kärjistää tätä ongelmaa.Monte-Cristo kirjoitti: Rumuus on makuasia, mutta että heikentää käytettävyyttä? Miten? Silläkö, ettei siinä ole virtanappia? Esteettisyys ja käytettävyys eivät ole sama asia.
Toisin sanoen näytön (ts. näkyvän kuva-alan) alareuna on IMO liian korkealla. Käytössäni olevalla työpöydällä joudun katsomaan näyttöä miltei yläviistoon.
-
Tarkoitan alalaidan ylimääräistä tilaa, joka pakottaa nostamaan katsetta, jos kone on tasaisella pinnalla.Monte-Cristo kirjoitti:Rumuus on makuasia, mutta että heikentää käytettävyyttä?
Katselepa valokuvanäyttelyitä. Kuvan kehykset vaikuttavat ratkaisevasti katsomiskokemukseen.Hmmm, en minä ainakaan ruutua (television, tietokoneen jne.) katsellessani sen ympäröiviä osia tuijottele,
Apple myy samaa paskaa kuin muutkin (jos väität vastaan niin todista väitteesi) kauniisti/omaperäisesti/eri tavoin pakattuna. Jos kysymyksessä oikeasti olisi massasta poikkeava laatutuote, niin pitäisin ratkaisua perusteltuna. Mutta koska kysymyksessä on pelkästään kuorilla leikittely, niin Applen ratkaisusta tulee tingeltangelmainen kitsimäinen olo. Firma, joka myy kiiltokuvia aikuisille.Olisi minustakin sinänsä aiheellista, mutta Apple ei halua tätä tehdä, koska haluavat profiloitua korkeatasoiseksi firmaksi.
Eikä näytä firma luottavan käyttiksensä arvoon, koska se ei suostu pakkaamaan sitä edulliseen pakettiin. Se haluaa pysyä mielikuvamyyjänä eikä muuttua ominaisuuksien myyjäksi.
-
Viesti Kirjoittaja roskaposti »
Eikös konttorikoneesssa kuulu olla kohta johon läimästään Post-it -laput ja muut vastaavat muistiinpanot?Fifi kirjoitti: Mun mielestä tämä on kaikista iMaceista ehdottomasti paras. Laite on tyylikkään pelkistetty, mutta riittävän huomaamaton, konttorikonemainen. Alalaita vain pitäisi saada pois. Se ei tue käytettävyyttä. Eikö paksuutta voisi lisätä ja hävittää tuon turhan suikaleen alhaalta?

Olen kyllä samaa mieltä, että korkea alareuna ei ole kovin tyylikäs. Se ei ole kuitenkaan ensimmäinen asia, jota haluaisin koneessa muuttaa.
-
Viesti Kirjoittaja inf »
eeeh....millä perusteella OS X on kallis? Mielestäni 129e (tai 79e edu-alella) on todellakin vähän uudesta käyttiksestä.Fifi kirjoitti: Eikä näytä firma luottavan käyttiksensä arvoon, koska se ei suostu pakkaamaan sitä edulliseen pakettiin. Se haluaa pysyä mielikuvamyyjänä eikä muuttua ominaisuuksien myyjäksi.
Ja turha alkaa vertaa johonkin Microsoftin XP:n OEM-versiohihin. Mitäs se Vista maksaakaan...taitaa olla pelkkä OEM siitä kakkaversiosta jo yli 150e.
Mitä tarkoitat mielikuvamyyjällä? Mielestäni kyllä tuota myydään juurikin uusilla ominaisuuksilla, eikä vaan mielikuvalla uudesta käyttiksestä.
eli mites se kalleus menikään? Tai sitten ymmärsin pointtisi väärin....
-
Viesti Kirjoittaja Wespa »
Niin, OS X maksaa 129 euroa ja lähin vertailukelpoinen kohde Vista Ultimate vajaan 500 euroa Verkkokauppa.comissa. Ilmaiseksiko OS X:ää pitäisi jakaa?Fifi kirjoitti:Eikä näytä firma luottavan käyttiksensä arvoon, koska se ei suostu pakkaamaan sitä edulliseen pakettiin.
![Pettynyt [:/]](./images/smilies/icon_eek.gif)
Tai jos tarkoitit sitä, että OS X:n pitäisi toimia jokaisessa mahdollisessa marketti-peeceessäkin, niin myönnät varmaan itsekin että se ei ole Applen intressissä, ja siihen on monia hyviä syitä.
MacBook Pro 13" 2,3 GHz i5 | 4 GB | 320 GB | 10.11.0
iPhone 5s | 32 GB | 9.0.2
"Everyone's entitled to my opinion!"
-
Viesti Kirjoittaja Nappa »
Koitin kovasti mutten löytänyt tästä virkkeestä mitään logiikkaa.Fifi kirjoitti:Eikä näytä firma luottavan käyttiksensä arvoon, koska se ei suostu pakkaamaan sitä edulliseen pakettiin.
iMac 27" | 2,96 Ghz quadcore i7 | 4gt 1333 Mhz | ATI Radeon HD 5750 1gb | 2 Tt + 1,5 Tt
-
-
Viesti Kirjoittaja inf »
Jaa tästä nyt oli kyse. Noh mielestäni tämä ei kyllä liity siihen luottaako apple käyttikseensä. Ongelma tuossa tulisi samaksi mikä on Microsoftinkin ongelma tällä hetkellä. Paskat ajurit. Nyt Apple pystyy vähän edes kontrolloimaan, että laitteet varmasti toimivat ja ajurit saadaan kunnollisiksi kun suurin osa ajureista tulee suoraan Applelta (poislukien näyttis ja muutama muu laite).Fifi kirjoitti:Siis eikö OS X ole enää sidottu Macciin? Heti ostamaan jos ei ole...
Ei maailma tarvitse kahta eri Windowsia, ja tuhansia eri ajureita.
En kuitenkaan näe että tämä olisi ongelma siinä etteikö Apple luottaisi OS X:ään, onhan se tunkenut sen niin koneisiin, puhelimeen ja myös
![Omppu [?]](./images/smilies/omppu.gif)
-
Viesti Kirjoittaja windowlicker »
Minä. Ei lagia (tää nyt on tosin aika olematon nykyään langattomissakin), ei patterien vaihtoa ja lisäksi saan yhden usb-portin lisää, ja uusissa malleissa se on vieläpä 2.0 -portti.omppa kirjoitti:Lisätään vielä toinen juttu mitä en tajua: langallinen näppis ja hiiri, kuka sellaisia enää kaipaa?
-
Viesti Kirjoittaja roskaposti »
Minä luulin, että tässä oli kyse pahvipakkauksesta johon käyttöjärjestelmä pakataan. Ajattelin, että Fifi on joku GreenPeacen aktivisti, jonka mielestä Apple tuhlaa tarpeettomasti luonnonvaroja ylihienoon pakkaukseenFifi kirjoitti:Eikä näytä firma luottavan käyttiksensä arvoon, koska se ei suostu pakkaamaan sitä edulliseen pakettiin.

Palaa sivulle “Yleiskeskustelu”
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka