kamelisko kirjoitti:
Sitäpaitsi ei Applen koneet ole kalliimpia kuin vastaavat PC:t. Koittakaapas koota vaikka Verkkokaupan laskurilla Imacia vastaava paketti käyttiksineen ja ohjelmineen. Väitän että tulee kalliimmaksi - lisäksi toimivuus on täysin eri tasolla. Tämän olen omakohtaisesti todennut jo (lyhyen) työurani aikana.
Poropekka.fi
LG DVD+-RW DL 18 X GREY LS VISTA
INTEL ATX G33 LGA775 SATA VGA BULK
BREEZE 400 NEXUS MEDIUM TOWER CASE 400W FAN FILTER
2x2GB 667MHZ DDR2 NON-ECC CL5 DIMM
SM 245B 24" WIDE1920X1200/1000:1/5MS/DVI
MS BASIC BLACK VALPCK (PS/2) OEM (1)
2 x WD CAVIAR 500GB SATA2 7200RPM 16MB
INTEL CORE 2 E6600 2.4GHZ 1066/4M S775
ASUS X1950 PRO PCI-E 256M GDDR3 CF CABLE
Ja
hinta oli 1700.77 euroa. Enkä edes yrittänyt halvimmista osista kasata. Laadukas hiljainen kotelo ja virtalähde. Emolevykin on ainakin teknisiltä ominaisuuksiltaan parempi kuin iMac:ssä. Todennäköisesti muutenkin toimiva, koska on Intelin. Specseiltään kone menee kirkkaasti iMacin ohi ja on vieläpä noin 50 euroa edullisempi.
edit: no käyttis unohtu, mutta kuitenkin huomaat, että selkeästi halvemmaksi tulee. Ja mitä itse olen ylläpitänyt n. 50 Macciä, niin kyllä niitä ongelmia on Maceissa aika paljon. Kieltämättä Windows PC:ssä enemmän, mutta riippuu paljon käyttäjästä. Osaamaton käyttäjä saa Windows PC:n pahemmin sekaisin kuin Macin. Minulla Windows PC:t on aina toiminu oikein hyvin.
edit2: Näyttöhän ei mene kaatopaikalle, kun kone käy vanhaksi, toisin kuin iMacissä